2008-10-10, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch-Tomte
Vad är det med er i denna tråden?

Klart som fan att det finns sätt att lura hundarna, de är mänskliga och går att manipulera precissom allt annat.. Herregud vad ni överskattar dem.

Ta den här utmaningen, du springer för ditt liv en km ( du kan gå de sista 900 om du inte orkar springa så kort), jag väntar med min hund i två/tre timmar oavsett väder, han hittar dig utan bekymer av de dofter du lämnat efter dig när du sprungit som en galning räcker för han, din nästa galna utmaning är att prova smuggla knark och tro att du kommer förbi en hund som är tränad att hitta en viss doft, är du sann och som du sagt här gått förbi hundar med knark i munen så har de hundar inte vart tränade på att markera för just det,, idag tränas de inte på endast en doft utan ett helt spektrum,
Citera
2008-10-10, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lightbulb
Står om detta tidigare i tråden tror jag.

Så som jag har fattat det så om det är en RIKTIG hund där så hjälper endast vidrigt bra förpackningar åtslutna en väldigt kort tid innan man möter hunden. Annars hinner lukten ut, alltid. Trycker du upp den i dajmen så hjälper det bara på så vis att du gömmer den för snabb visitering, men står det en utbildad knarkhund där så åker du fast.

En doftmolekyl räcker för att vovsingen ska markera! och hur täta material finns det i dag om man ser på dem i molekylnivå? Inte plast, metall eller en knarkares mage och brumma lurar dem! så lyckas man genom tullen med en redig korv i dajmen så har man bara tur , man har inte lyckats med något okontrollerbart sätt att ta in knark, fanns det det så skulle det ju vara rea jämt eftersom inget skulle försvinna i tullen,, (suck,, fatta själv kurs,,,)
Citera
2008-10-10, 21:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black.wicca
En doftmolekyl räcker för att vovsingen ska markera! och hur täta material finns det i dag om man ser på dem i molekylnivå? Inte plast, metall eller en knarkares mage och brumma lurar dem! så lyckas man genom tullen med en redig korv i dajmen så har man bara tur , man har inte lyckats med något okontrollerbart sätt att ta in knark, fanns det det så skulle det ju vara rea jämt eftersom inget skulle försvinna i tullen,, (suck,, fatta själv kurs,,,)

Du är ju då dum i huvudet...
En hund kan markera doftmolekyler, sant. Men den behöver då fan mer än en enda jävla doftmolekyl, du kan ju tänka dig hur liten en sådan är, försök. Då inser du att det behövs mer än en molekyl för att en hund ska markera.
Dom är inte analysmaskiner för kemisk provtagning av innehåll. Dom är hundar som kan känna av dofter lättare (mycket lättare) än oss människor.
Citera
2008-10-11, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du är ju då dum i huvudet...
En hund kan markera doftmolekyler, sant. Men den behöver då fan mer än en enda jävla doftmolekyl, du kan ju tänka dig hur liten en sådan är, försök. Då inser du att det behövs mer än en molekyl för att en hund ska markera.
Dom är inte analysmaskiner för kemisk provtagning av innehåll. Dom är hundar som kan känna av dofter lättare (mycket lättare) än oss människor.

GÄSP!
Tyvärr så är hundens nos känsligare än en analysmaskin, faktist så känslig att vi idag saknar metoder för att kontrollera hur känslig,,,

Du får en enkel artikel att läsa så kanske du förstår bättre,,,,

http://www.dogsite.se/hundlivartiklar/doftsinnet.pdf
Citera
2008-10-12, 12:23
Medlem
grodögas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Suck. Även om hundarna markerat var kroppen ligger. Så teleporteras den inte upp till båten där hunden är?
Ni underskattar verkligen hundarna, inse att de är övermänskliga. De kan känna lukten av ganja genom en stålåda gjord av 40cm stål.

Hundar känner inte doften igenom.. Det är cb doften som kommer igenom och det är det hundarna känner. Om du just har packat cb i en stålåda av 40cm stål så kommer inte hunden känna doften, bara efter att cbn har legat där ett tag. För då börjar doften komma igenom.
Citera
2008-10-12, 13:14
Medlem
är det bara att dra till christianaia och typ fråga var man köper??
Citera
2008-10-12, 13:16
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
är det bara att dra till christianaia och typ fråga var man köper??
Du kommer se vart man köper Oroa dig inte!
Citera
2008-10-12, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grodöga
Hundar känner inte doften igenom.. Det är cb doften som kommer igenom och det är det hundarna känner. Om du just har packat cb i en stålåda av 40cm stål så kommer inte hunden känna doften, bara efter att cbn har legat där ett tag. För då börjar doften komma igenom.

Skulle nog inte vara så säker på det om jag var du,,
Citera
2008-10-12, 20:01
Medlem
grodögas avatar
Citat:

Enligt Never get busted again så är det så.
Vilket jag också tror på. Du kan ju testa själv, lägg en bit hash i en påse och lukta på påsen. Sen lukta igen nästa dag så luktar det starkare igenom.
Citera
2008-10-12, 21:40
Medlem
Citat:

Han har rätt.
Ladda ner "Never get busted".
En f.d polis och hundförare förklarar hur hundarnas luktsinne fungerar + massa annat nyttiga faktan för rökare som vill slippa åka fast.
Citera
2008-10-13, 00:24
Medlem
air-frances avatar
Citat:
En doftmolekyl räcker för att vovsingen ska markera!

Alltså, jag misstror dig inte eller så men om så är fallet. Borde inte hundar som är tränade på narkotika markera KONSTANT när dom är i mer eller mindre normala miljöer, t.ex när de inte jobbar utan bara är hemma hos familjen som de bor hos samt är ute och rastas etc. Måste ju vara tämligen många knarkmolekyler i omlopp.

Bara en tanke.
Citera
2008-10-13, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av air-france
Alltså, jag misstror dig inte eller så men om så är fallet. Borde inte hundar som är tränade på narkotika markera KONSTANT när dom är i mer eller mindre normala miljöer, t.ex när de inte jobbar utan bara är hemma hos familjen som de bor hos samt är ute och rastas etc. Måste ju vara tämligen många knarkmolekyler i omlopp.

Bara en tanke.
Dom markerar ju bara ifall en order att markera av föraren har givits. En hund gör aldrig något för att tillfredställa sin husse/matte. Den gör bara något antingen för att slippa bestraffning, eller för att få belöning när en order har givits. Den förstår ju inte varför den ska känna igen lukter, utan bara att när den blir tillsagd ska hunden utföra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in