2008-11-12, 21:05
Medlem
whoareyous avatar
Någon som vet om dödsknark hundarna kan känna olja/budder?
Citera
2008-11-13, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av grodöga
Har någon tänkt, kryddburk?!
Jag förvarar min jazztobak i en kryddburk. Jag kan inte lukta igenom någonting... Men när man öppnar locket så jisses vilken doft det kommer ut

Det tränger igenom där med. Inte ens vakumförseglat är tillräckligt. För eller senare tränger doften ut..
Citera
2008-11-13, 10:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Kan ni inte sluta att komma på mer eller mindre befängda idéer hur man ska dölja lukten för knarkarhundarna! Det är bara att hoppas att man slipper dom, eller så får man komma på ett sätt att ta in skiten utan att riskera att passera en vovve.
Citera
2008-11-13, 11:17
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan ni inte sluta att komma på mer eller mindre befängda idéer hur man ska dölja lukten för knarkarhundarna! Det är bara att hoppas att man slipper dom, eller så får man komma på ett sätt att ta in skiten utan att riskera att passera en vovve.

Eller så får ni börja forska på riktigt och utföra experiment tills ni hittar något som fungerar.
Vilket folk säkert gjort i evigheter.
Men om ni väl skulle göra det, skriv inte ut det på flashback för då är ni tillbaks på ruta ett igen.
Citera
2008-11-13, 12:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andweas
Eller så får ni börja forska på riktigt och utföra experiment tills ni hittar något som fungerar.
Vilket folk säkert gjort i evigheter.
Men om ni väl skulle göra det, skriv inte ut det på flashback för då är ni tillbaks på ruta ett igen.

Kan inte någon som snart ska göra en inresa i Sverige posta här och berätta att han ska ta med stora mängder knark på ett listigt sätt (givetvis utan att ha något med sig). Råka nämn var och när inresan ska ske, så får vi se om tullen håller koll på tråden.
Citera
2008-11-19, 18:48
Medlem
tuss-i-lagos avatar
poste-restante

Har det någonsin hänt att polisen har "spanat" på en poste restante? Alltså att tullen skickar cb-et och informerar polisen? Vilka säkerhetsåtgärder kan man ta vid poste restante?
Senast redigerad av tuss-i-lago 2008-11-19 kl. 18:48. Anledning: titel
Citera
2008-11-19, 19:11
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Har det någonsin hänt att polisen har "spanat" på en poste restante?
Såvida du inte har ett väldigt unikt namn som du är ensam om i staden som du får försändelsen skickad till så kan de inte "spana" på dina PR-försändelser.
Citat:
Vilka säkerhetsåtgärder kan man ta vid poste restante?
Vad menar du?
Det är som att hämta ut en PF-försändelse; du går dit, visar upp legitimation och får ut ditt paket.
Citera
2008-11-19, 19:36
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Såvida du inte har ett väldigt unikt namn som du är ensam om i staden som du får försändelsen skickad till så kan de inte "spana" på dina PR-försändelser.
Jag var nog lite otydlig i mitt meddelande. Det jag menar var att de skulle spana på själva postkontoret så när man kommer för att plocka upp det så hoppar de fram bakom ett hörn och tar en! (Nu snackar vi om de skulle plocka upp 100gram i tullen)

Citat:
Det är som att hämta ut en PF-försändelse; du går dit, visar upp legitimation och får ut ditt paket.
Jo men om man vill förbli anonym och inte i häktet för grovt narkotika innehav vad kan man göra för att förebygga arrestering?

Finns det inte en rappare som heter antagonisten?
Citera
2008-11-19, 19:47
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Jag var nog lite otydlig i mitt meddelande. Det jag menar var att de skulle spana på själva postkontoret så när man kommer för att plocka upp det så hoppar de fram bakom ett hörn och tar en! (Nu snackar vi om de skulle plocka upp 100gram i tullen)
Om försändelsen skickas från utlandet så kommer tullen att plocka det om de upptäcker det.
De kommer inte att gillra en fälla genom att skicka vidare paketet till utlämningsstället och sedan haffa dig när du hämtar ut paketet.
Citat:
Jo men om man vill förbli anonym och inte i häktet för grovt narkotika innehav vad kan man göra för att förebygga arrestering?
Vill man vara helst säker så bör man nog avstå från att beställa någonting.
Annars så kan du ju exempelvis beställa hem grejerna till en "målvakt", eller till en brevlåda som du själv sätter upp någonstans och kollar av.

Har du inte något jätteunikt namn så är det riskfritt att använda PR då de (så vitt jag vet) inte registrerar några uppgifter om den som hämtar ut paketet.
Ett annat hett tips är ju att du beställer i omgångar eller ber avsändaren att dela upp det i ett flertal mindre paket.
Citat:
Finns det inte en rappare som heter antagonisten?
Jo, men det finns många antagonister runtom i världen...
Citera
2008-11-19, 19:51
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Citat:
Om försändelsen skickas från utlandet så kommer tullen att plocka det om de upptäcker det.
De kommer inte att gillra en fälla genom att skicka vidare paketet till utlämningsstället och sedan haffa dig när du hämtar ut paketet.

Ett annat hett tips är ju att du beställer i omgångar eller ber avsändaren att dela upp det i ett flertal mindre paket.

Tack, det var precis det här jag ville veta! Bra tips också
Citera
2008-11-20, 19:53
Medlem
Capt. Speirss avatar
jag har bläddrat igenom tråden och läst på det mesta om chriss och tips för hobbysmugglare som mig själv. eller ja, wannabe hobbysmuglare då jag planerar mig första mindre smuggelkupp för enskilt bruk inom en snar framtid - men det finns fortfarande en sak som ingen har tagit upp!

jag bor i utkanten av göteborg och funderar på att ta bussen ner till chriss och handla för att sedan åka buss från köpenhamn till grenå och ta färjan över till varberg för att sedan åka kollektivt med fritidskortet upp till göteborg igen.

jag har läst de flesta tipsen om hur man gör på öresundståget och känner inga direkta kalla fötter inför äventyret nu men det är möjligt att jag känner det då. det som gnager är ju risken att bli av med allt till någon tilltjänsteman. jag menar, prisskillnaden behöver inte bli så mycket mer än några hundralappar och om det inte är någon tullverksamhet i varberg så borde ju detta vara ett säkrare sätt?

så hur är tullen i varberg?
Citera
2008-11-20, 20:24
Medlem
Fajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capt. Speirs
jag har bläddrat igenom tråden och läst på det mesta om chriss och tips för hobbysmugglare som mig själv. eller ja, wannabe hobbysmuglare då jag planerar mig första mindre smuggelkupp för enskilt bruk inom en snar framtid - men det finns fortfarande en sak som ingen har tagit upp!

jag bor i utkanten av göteborg och funderar på att ta bussen ner till chriss och handla för att sedan åka buss från köpenhamn till grenå och ta färjan över till varberg för att sedan åka kollektivt med fritidskortet upp till göteborg igen.

jag har läst de flesta tipsen om hur man gör på öresundståget och känner inga direkta kalla fötter inför äventyret nu men det är möjligt att jag känner det då. det som gnager är ju risken att bli av med allt till någon tilltjänsteman. jag menar, prisskillnaden behöver inte bli så mycket mer än några hundralappar och om det inte är någon tullverksamhet i varberg så borde ju detta vara ett säkrare sätt?

så hur är tullen i varberg?

Verkar grymt omständigt. Tåg ner till Helsingborg, båten till dk, tåg till Köpenhamn. Samma väg hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in