2008-10-10, 09:01
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latsomfan
Vore det inte vara en ganska smart idé att tejpa fast sina grejjer på magen av en riktigt hårig tik (kvinnlig hund) om man åker öresunds tåget?!
För även om hunden inte hade haft något på sig så skulle väl en knark hund ändå "markera" den av ren instinkt?
Jo, det låter faktiskt rätt smart.. Jag måste skaffa mig en hund!
Citera
2008-10-10, 09:02
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är dyrt att utbilda knarkhundar, många hundar som uppehåller sig i tullområden är vanliga ickeknarkhundar. Sen är det skillnad på knarkhundar och knarkhundar. Jag minns en artikel i någon tidning för ett tiotal år sen att Tullen i Sverige hade fått sin första knarkhund som var utbildad att lukta på människor. Nu finns det förmodligen fler, men en hund som går igenom bagage behöver inte prompt kunna användas på människor.

Döda mig om jag har fel.
Okej, men tänk om det nu kommer en hund och markerar mig, då har jag kört upp något i röven i onödan. Det suger ju.
Citera
2008-10-10, 09:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoap-I-Stoap
Okej, men tänk om det nu kommer en hund och markerar mig, då har jag kört upp något i röven i onödan. Det suger ju.

Se det så här: åker du dit har du i alla fall fått haft något uppkört i röven.
Citera
2008-10-10, 09:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Haha, men jag vill ju inte ha något i röven

Äsch, det känns bara obehagligt de första 3 - 4 gångerna. Ibland är det något man måste göra helt enkelt. Big fucking deal.
Citera
2008-10-10, 09:26
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Citat:
Äsch, det känns bara obehagligt de första 3 - 4 gångerna. Ibland är det något man måste göra helt enkelt. Big fucking deal.
Haha, men om hunden känner lukten så är det ju helt värdelöst, hur många gubbar får man upp?
Citera
2008-10-10, 09:38
Medlem
Flunitrezapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
http://hd.se/skane/2008/08/28/butiks...as-foer-av-19/

Ja det e om man kommer med bil man gör ju inte bara det!
Citera
2008-10-10, 12:00
Medlem
Lightbulbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latsomfan
Vore det inte vara en ganska smart idé att tejpa fast sina grejjer på magen av en riktigt hårig tik (kvinnlig hund) om man åker öresunds tåget?!
För även om hunden inte hade haft något på sig så skulle väl en knark hund ändå "markera" den av ren instinkt?

Står om detta tidigare i tråden tror jag.

Så som jag har fattat det så om det är en RIKTIG hund där så hjälper endast vidrigt bra förpackningar åtslutna en väldigt kort tid innan man möter hunden. Annars hinner lukten ut, alltid. Trycker du upp den i dajmen så hjälper det bara på så vis att du gömmer den för snabb visitering, men står det en utbildad knarkhund där så åker du fast.
Citera
2008-10-10, 12:14
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightbulb
Står om detta tidigare i tråden tror jag.

Så som jag har fattat det så om det är en RIKTIG hund där så hjälper endast vidrigt bra förpackningar åtslutna en väldigt kort tid innan man möter hunden. Annars hinner lukten ut, alltid. Trycker du upp den i dajmen så hjälper det bara på så vis att du gömmer den för snabb visitering, men står det en utbildad knarkhund där så åker du fast.
Jo fast jag tror att hundföraren skulle tro att hunden bara var intressarad av den andra hunden och inte av rökat..
Citera
2008-10-10, 16:17
Medlem
mr.demons avatar
Jag som alltid trott att det var röven var ett säkert ställe.

Men om man sväljer rökat så borde väll fan inte hunden kunna känna någon luk? För det är väll på det viset majoriteten av allt Heroin kommer till Sverige?
Citera
2008-10-10, 16:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag som alltid trott att det var röven var ett säkert ställe.

Men om man sväljer rökat så borde väll fan inte hunden kunna känna någon luk? För det är väll på det viset majoriteten av allt Heroin kommer till Sverige?

Det kan jag bara spekulera kring, men det är ju inte alltid någon/något måste passera en hund. Om man kan komma på ett sätt minimera risken att råka ut för en hund vore det bra.
Citera
2008-10-10, 17:31
Medlem
SilverPressens avatar
Citat:
Det kan jag bara spekulera kring, men det är ju inte alltid någon/något måste passera en hund. Om man kan komma på ett sätt minimera risken att råka ut för en hund vore det bra.

För ett tag sen var jag på i Köpenhamn med min klass, en tjej i klassen tog med sig weed till sverige, de kollade bussen med hund men märkte inget, hunden kanske var förkyld
Citera
2008-10-10, 20:05
Medlem
Lightbulbs avatar
Citat:
Jo fast jag tror att hundföraren skulle tro att hunden bara var intressarad av den andra hunden och inte av rökat..

kanske om du får det att se ut som att hon löper. den bilden jag har fått är att de endast, dvs ENDAST reagerar på knark. allt annat (förutom möjligtsvis blod från löptik) ignorerar den.

läs tråden så hittar du hyfsat relevant info.

EDIT: det finns inget flyg man kan ta från håla -> håla danmark -> sverige? typ skagen linköping (om de nu har flygplatser), hundfaktorn lär ju vara 0.
Senast redigerad av Lightbulb 2008-10-10 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in