Nu har jag läst lite sidor här och där. Och en sak som kom upp flera ggr såg jag var folk som gått med div. olika droger i fickan förbi hundar i tullen utan att bli stoppade. Och alla undrade dom hur. Enligt mig så är de ju helt klart en vanlig hund. För när dom gjorde husrannssakan hemma hos mig med hund så markerade hunden på ställen jag hade förvarat mitt kära flera veckor tidigare, men som de då inte var ett skit på. Och så klart så markera den jäveln där jag hade de då också

Men hunden markera inte på nåt ställe där jag inte hade förvarat nå så kan ju inte varit gissningar den gjorde heller. Men jag måste erkänna att jag blev bra imponerad när jag stog där ihoptryck mellan 2 snutar av hur jävla grymt luktsinne dom har.
Och sen kommer jag ihåg att jag läst om när dom hade kollat igenom ett hassela kollektiv med en knarkhund och den hade hittat en flera år gammal påse i ett luft ventilations rör som dom trodde hade varit en tidigare göma.
Så med andra ord är de en RIKTIG knark hund så är man bra körd hur man än gör nästan. Förutom att käka upp de då. Är de nån som vet varför inte dom kan känna lukten då? Vore intressant att veta..
Sen de där med att hunden bara letar på kommando tror jag ju att de stämmer men varför ska en tulltjänsteman/polis stå med en knarkhund vid gränsen som inte ska söka efter nåt, bara för att göra folk nervösa så dom ska se vilka som möjlilgtvis har nåt. Kanske får polisen/tullen också en klapp på ryggen, lite beröm och kanske en godisbit av sin chef om dom tar nån.