2005-07-18, 14:49
Medlem
Det är sannolikt att du lyckas få igenom det, ifall du skickar det i små brev. Sedan är regel nummer ett, ifall dom tar brevet och upptäcker innehållet och frågar dig om det, säg då bara att du inte har en aaaning om vem som kan ha skickat det och du vill ju såklart inte ha det för då sitter tullpojkarna utan några bevis och allt dom kan göra är att bränna haschet och gå tillbaka till sina munkar.
Citera
2005-07-18, 16:04
Medlem
Spunkbumbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morkk
Det är sannolikt att du lyckas få igenom det, ifall du skickar det i små brev. Sedan är regel nummer ett, ifall dom tar brevet och upptäcker innehållet och frågar dig om det, säg då bara att du inte har en aaaning om vem som kan ha skickat det och du vill ju såklart inte ha det för då sitter tullpojkarna utan några bevis och allt dom kan göra är att bränna haschet och gå tillbaka till sina munkar.

pffff, dom röker det själv
Citera
2005-07-18, 16:13
Medlem
Dances avatar
hm, jag tror inte det kommer gå så bra om han ska skicka ett helt hegge !
Citera
2005-07-18, 16:28
Medlem
the-phr0zens avatar
frön och shit skickas ju ibland från holland i små pastill förpackningar, och 50/50 i kaffepacket funkar inte längre va?
Citera
2005-07-18, 16:30
Medlem
Grindbusters avatar
Skicka inom Sverige borde väl vara riskfritt? Typ lägga rökat i ett Dvdfodral med vaderat kuvert.
Citera
2005-07-18, 16:36
Medlem
mo0kies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindbuster
Skicka inom Sverige borde väl vara riskfritt? Typ lägga rökat i ett Dvdfodral med vaderat kuvert.

ja.
känner jätte många som skickat inrikes utan problem.
det är enbart utrikesposten som sniffas med hund. ( vad jag vet. )
Citera
2005-07-18, 20:20
Bannlyst
skick inom landet är inga problem
Citera
2005-07-18, 20:37
Medlem
Lost dreamers avatar
Men postbox kan man ju ha totalt privat ju?
erfarenheter?
Citera
2005-07-18, 21:11
Bannlyst
Tack for alla svar, verkar vara hyfsat riskfritt..
Och for att fortydliga lite, jag ska inte fa skickat nan fet haschkaka, utan majja(?) nermalet och skit good-to-go bara att rulla och roka. Och detta i mindre plastforpackningar.
Ska tanka pa litet kuvert.

Det borde vara absolut riskfritt om jag alt.1 hittar nan sommarstuga dar jag bor och 'bevakar' brevladan eller alt.2 som ni namnde postbox, hur fungerar det? Gar det verkligen att kirra sant helt anonymt? Vore ju perfekt i sa fall.

tavi
Citera
2005-07-18, 22:16
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Tack for alla svar, verkar vara hyfsat riskfritt..
Och for att fortydliga lite, jag ska inte fa skickat nan fet haschkaka, utan majja(?) nermalet och skit good-to-go bara att rulla och roka. Och detta i mindre plastforpackningar.
Ska tanka pa litet kuvert.

Det borde vara absolut riskfritt om jag alt.1 hittar nan sommarstuga dar jag bor och 'bevakar' brevladan eller alt.2 som ni namnde postbox, hur fungerar det? Gar det verkligen att kirra sant helt anonymt? Vore ju perfekt i sa fall.

tavi

Där jag bor finns ett ställe där man kan hyra postboxar, och vad de skyltar med är just: Diskretionen, eller "privacyn", står typ; för dej som inte vill att någon annan ska få veta vad du får i posten osv.
Ja, jag hade nog gjort det ifall jag vore du, jag tror inte de lämnar ut ens adress nämligen.
Citera
2005-07-18, 23:53
Medlem
Onerrs avatar
Satt och funderade lite idag med för jag funderar på att beställa svamp och liknande. Istället för att springa och leta upp något skumt ställe med brevlåda så borde man ju kunna ta en adress där alla husen har sina brevlådor på rad och hitta på ett namn, sen bara spika upp en brevlåda med namnet på?
Citera
2005-07-18, 23:56
Medlem
IIanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onerr
Satt och funderade lite idag med för jag funderar på att beställa svamp och liknande. Istället för att springa och leta upp något skumt ställe med brevlåda så borde man ju kunna ta en adress där alla husen har sina brevlådor på rad och hitta på ett namn, sen bara spika upp en brevlåda med namnet på?

Pröva och berätta hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in