Citat:
Jag minns hur starkt den påverkade mig när den först kom ut och jag såg den, då under 90-talet.
Men sedan dess hade jag aldrig sett om den igen, även om jag flera gånger tänkt på den och att jag borde se den igen.
Inte förrän för några månader sedan ... då bestämde jag mig för att nu är det dags.
Men ...
Jag kan inte förstå hur jag kunde bli så imponerad första gången.
Ska jag vara ärlig så tyckte jag nu, denna gången, att den egentligen var ganska så Kass =)
Dels var den ju Fult filmad, med "platt foto" utan djup. Närmast som om kameramannen burit på en vanlig videokamera för hemmabruk eller nåt.
Och karaktärerna (som jag ju ursprungligen blev så tagen av) var nu allt för ytliga, allt för enspåriga och förutsägbara.
Liksom handlingen, som den också kändes allt för tillrättalagd och smått överdriven i sitt effektsökeri.
Hade filmen haft premiär idag så hade den säkert bombat Djupt.
Tidens tand har helt enkelt inte varit snäll mot "Krigarens själ" ...
---
BTW
Det du skriver om "latino" ... det är faktiskt inte så fel som man kan tro.
För den killen som begår övergreppet mot flickan, han Är ju latino på riktigt.
Han bor i Los Angeles och spelar oftast just latino-karaktärer (bla latinogangster i filmen Training Day).
Men, i denna filmen spelar han Maori ...
Kanske det inte fanns någon äkta maori som ville ta den rollen ... ?
Det är ju inte så lite skamligt det som karaktären gjorde i filmen, eller hur.
Men sedan dess hade jag aldrig sett om den igen, även om jag flera gånger tänkt på den och att jag borde se den igen.
Inte förrän för några månader sedan ... då bestämde jag mig för att nu är det dags.
Men ...
Jag kan inte förstå hur jag kunde bli så imponerad första gången.
Ska jag vara ärlig så tyckte jag nu, denna gången, att den egentligen var ganska så Kass =)
Dels var den ju Fult filmad, med "platt foto" utan djup. Närmast som om kameramannen burit på en vanlig videokamera för hemmabruk eller nåt.
Och karaktärerna (som jag ju ursprungligen blev så tagen av) var nu allt för ytliga, allt för enspåriga och förutsägbara.
Liksom handlingen, som den också kändes allt för tillrättalagd och smått överdriven i sitt effektsökeri.
Hade filmen haft premiär idag så hade den säkert bombat Djupt.
Tidens tand har helt enkelt inte varit snäll mot "Krigarens själ" ...
---
BTW
Det du skriver om "latino" ... det är faktiskt inte så fel som man kan tro.
För den killen som begår övergreppet mot flickan, han Är ju latino på riktigt.
Han bor i Los Angeles och spelar oftast just latino-karaktärer (bla latinogangster i filmen Training Day).
Men, i denna filmen spelar han Maori ...
Kanske det inte fanns någon äkta maori som ville ta den rollen ... ?
Det är ju inte så lite skamligt det som karaktären gjorde i filmen, eller hur.
Jag var lite osäker på filmen under filmens gång. Slagsmålsscenerna är råa (inte dagens överdrivna CSI eller vad det heter (