2017-09-17, 00:23
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The world is not enough (1999) världen är inte tillräcklig

Världen hotas av någon galning, James Bond klarar biffen.

Vet inte riktigt vad som hänt med moderna Bond (ja, jag vet att 1999 var ett tag sedan, men med mina mått mätt så är det modernt).
All Bond-charm har gått förlorad, det är bara en massa actionscener kvar.
Det känns lite som en filmatiserad gammal kioskdeckare.

Jag såg på någon sida att jag sett den tidigare, tydligen har den inte gjort något intryck alls, jag kom inte ihåg den, och kommer förmodligen att glömma den ganska snart.
2/5
Citera
2017-09-17, 00:39
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Sune i Grekland som verkligen var så där mellanmjölk som förväntat. Nu såg jag filmen i bakgrunden inget jag höll 100% fokus på.

Den där genuina känslan från 90-talet är som bortblåst ingen igenkänningsfaktor som faktiskt gjorde julkalendern och filmen populär. Hela nya familjen Andersson är genomvidrig och helt överdriven. Skämten bygger mest på avföring och kiss mycket tal om bajs. Gamla Sune lockade generationer. Den nya Sune lever på gamla Sune från 90-talet.

Känns som att inspirationen kommer ifrån Disney Channels barnprogram
Citera
2017-09-17, 01:05
Medlem
Arlorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling

Vet inte riktigt vad som hänt med moderna Bond (ja, jag vet att 1999 var ett tag sedan, men med mina mått mätt så är det modernt).

Jag såg på någon sida att jag sett den tidigare, tydligen har den inte gjort något intryck alls, jag kom inte ihåg den, och kommer förmodligen att glömma den ganska snart.
2/5

Jag har aldrig varit ett fan av James Bond. Växte upp med Pierce Bosnan som referensram, och minns dom hyfsat väl. Goldeneye som kliver in i det sönderfallande Sovjetunionens spår är min favorit och i den filmen är det Pierce Brosnan som spelar Bond. Jag var inte gammal när den kom ut och var min initiation till Bond. Men du har rätt: mycket av charmen har ersatts med hjärndöd action.
Citera
2017-09-17, 01:21
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlork
Jag har aldrig varit ett fan av James Bond. Växte upp med Pierce Bosnan som referensram, och minns dom hyfsat väl. Goldeneye som kliver in i det sönderfallande Sovjetunionens spår är min favorit och i den filmen är det Pierce Brosnan som spelar Bond. Jag var inte gammal när den kom ut och var min initiation till Bond. Men du har rätt: mycket av charmen har ersatts med hjärndöd action.
När jag växte upp var Bond redan väl inarbetad.
Jag kände väl att jag växte ifrån Bond i början av 80-talet, eller om Bond började byta riktning.
Minns att vi, som minderåriga, lyckades smita in på Live and let die.
Därefter har jag bara sett enstaka Bondfilmer, och har ingen aning om vilka.
Citera
2017-09-17, 06:07
Medlem
Spud-boys avatar
Personligen har jag aldrig varit förtjust alls i självaste James Bond-konceptet.. Jag är inte så förtjust i actionfilmer överlag.. Visst kan jag se en tjusning i den sortens film och bli lite exalterad av fartfylld action - Hard Boiled, vill jag minnas var bra action.. Det beror på, och skiftar i vissa filmer - Jag har alltid gillat Mad Max, Terminator och gillade Judge Dredd(den nya), som är lite nyare action.. Det var mer intressant som ung..

Men just James Bond har aldrig fallit mig i smaken.. Jag faller inte för "agent-konceptet".. Gillar inte filmer som The Bourne Supremacy, typ, heller.. Superman har jag en allergi emot, som superhjälte, gillar inte superhjälte-genren så mycket heller(jag gillar antihjältar).. Men Watchmen var helt ok..
Senast redigerad av Spud-boy 2017-09-17 kl. 06:23.
Citera
2017-09-17, 06:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling

2/5

Instämmer. Jag tycker att "The Living Daylights", den första filmen med Dalton som Bond, var den sista som kändes som en Bond-film. De skulle ha lagt ner där. Dessutom har världen ändrats: hela agentgenren hörde hemma i det Kalla krigets dagar.
Citera
2017-09-17, 07:10
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
The Lady Vanishes (1938)

Den var bara tråkig och jobbig.

Dammit. Det var min tredje Hitchcock-film som jag såg nyligen. Hade inget emot den först, lite små rolig... Men senare blev den väldans intetsägande. Hoppas jag har bättre lycka med nästa Hitchcock!
Citera
2017-09-17, 07:32
Medlem
jsa86-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Dammit. Det var min tredje Hitchcock-film som jag såg nyligen. Hade inget emot den först, lite små rolig... Men senare blev den väldans intetsägande. Hoppas jag har bättre lycka med nästa Hitchcock!

Hitchcock är väldigt bra, har själv sett 38 stycken varav 5 varit dåliga enligt mig. Vilka är de övriga 2 du har sett ?
Citera
2017-09-17, 09:54
Medlem
Borg.

Som tennisgalning och enormt stort fan av Björn Borg så älskade jag filmen. Bra gjord. Men det finns något, och jag kan inte sätta fingret på vad, som störde mig med filmen.

4.9/5. Riktigt bra film.
Citera
2017-09-17, 13:06
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Hitchcock är väldigt bra, har själv sett 38 stycken varav 5 varit dåliga enligt mig. Vilka är de övriga 2 du har sett ?

Psycho (som jag gillade mycket) och Shadow of a Doubt (som jag tyckte var helt okej)
Senast redigerad av Geomeister 2017-09-17 kl. 13:15.
Citera
2017-09-17, 13:14
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Borg.

Som tennisgalning och enormt stort fan av Björn Borg så älskade jag filmen. Bra gjord. Men det finns något, och jag kan inte sätta fingret på vad, som störde mig med filmen.

4.9/5. Riktigt bra film.

Har bara hört positivt om Borg, men inte sett den än själv. Dock kan jag ana att det är Shia Labeouf (John McEnroe) som du störde dig på eller har jag fel?
Citera
2017-09-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Har bara hört positivt om Borg, men inte sett den än själv. Dock kan jag ana att det är Shia Labeouf (John McEnroe) som du störde dig på eller har jag fel?

Ja jag har också bara hört positivt om den, och min upplevelse var ju också positiv (jag kommer gå på den igen). Men det var inte Shia Labeouf jag störde mig på, tyckte han gjorde en sjukt bra John McEnroe, precis som Sverrir Gudnason gjorde en riktigt bra Björn Borg. Men det var något i helheten. Eller kanske bara att jag har svårt för Tuva Novotny, som sagt, kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Inget jättestörande uppenbarligen i alla fall, gav ju ändå filmen nääästan högsta betyg :)

Överlag är det ändå en riktigt bra film och jag fick helt klart en ny favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in