Saknar tyvärr all charm jämfört med de två fina filmerna från 90talet samt den tecknade serien från samma årtionde.
Speciellt Wednesday har en tråkig utformning. Överlag är denna formen av datoranimation andefattig och ser rent ut sagt för jävligt ut. Det var bra i Toy Story, men de allra flesta filmerna därefter är fula. Duger inte vanligt tecknat längre?
Hunter Killer, bra actionfylld film som handlar om ett Ubåts krig mellan ryssarna och amerikanerna. Mycket sevärd. Samma huvud skådespelare som filmen Angel has fallen.
Otroligt märklig filmupplevelse. Visserligen är filmen kort, men den kändes verkligen intensiv och tiden flög fram. Handlingen kändes lövtunn eftersom att det är noll karaktärsutveckling. Alla karaktär är grunda och inga förklaringar ges.
Dock är filmen väldigt bra om man gillar att se onda människor lida.
Blir lite sugen på att se 4an, hur den är. De två första filmerna är bra och väldigt olika denna. Betyget kan omöjligt bli något annat än 2 eller 3.
Såg the lighthouse med William dafoe från 2019.
Förbannat jävla skum film som hade fått rätt bra betyg...
tyckte filmen var snurrig och hade lite mystiska homoerotiska undertoner. Konstig film.
Som den nörd man är var jag tvungen att kolla på Unfriended: Dark Web igår. En något udda film skulle jag säga. I stort sett hela filmen innebär att man ser kompisgänget som sitter vid sina datorer och snackar med varandra över Skype. Det är inte så många andra scener/miljöer man ser i denna film. Betyg? Jag får nog ge den 4.5/10. Den var ok men inte mer än så.
Otroligt märklig filmupplevelse. Visserligen är filmen kort, men den kändes verkligen intensiv och tiden flög fram. Handlingen kändes lövtunn eftersom att det är noll karaktärsutveckling. Alla karaktär är grunda och inga förklaringar ges.
Dock är filmen väldigt bra om man gillar att se onda människor lida.
Blir lite sugen på att se 4an, hur den är. De två första filmerna är bra och väldigt olika denna. Betyget kan omöjligt bli något annat än 2 eller 3.
lol med det du avslöjar om dina preferenser framstår det som helt uppenbart att du kommer gilla Rambo 4
Hard Times/Streetfigher (1975) 7.5/10
Walter Hills debutfilm. Bronson är lite på toppen av sin stjärnstatus i denna. Vältränad och kassaskåpssäker i sin roll. Lite märkligt story och mystisk karaktär dock som har alldeles för mycket överseende med James Coburns karaktär. En fin detalj är den gentlemannamässighet som präglar filmens fightingscener och som väcker en del nostalgiska känslor om en svunnen tid som var bättre än idag.
Us (2019)
Jordan Peeles Us. Skådespelare, scenografi, uppbyggd spänning, flörtar med gamla skräckfilmer, vald musik får en fyra. Den plottriga handlingen förstörde en annars välgjord film. Handlingen saknade logik. Det var också lätt att se kommande plot twist. Den har fungerat bättre som en ren home invasion. Överlag en svag 3.
Jag personligen har föredragit om man lämnat ute dubbelgångarens tal. Antingen gett ett motiv eller helt lämnat det ute så det blir upp till tittaren att fundera över. Istället för talet kanske man kunnat få veta vad dubbelgångarna var för något. Deras existens, syfte.
Det var väl uppenbart att barnen byt platser. Inte bara genom hintar som kommer senare i filmen
Jag gillade det synkade face off mot slutet till en mixad I got 5 on it.
Ingen ny get out och filmen saknar uppenbar social commentary.
Vad jag tyckte om den kan sammanfattas med två ord: ren skit. En skräckfilm som inte är läskig fyller helt enkelt inte sin funktion, och att den är baserad på en sann historia tror jag inte ett dyft på.
3/10
Länka gärna filmen till IMDB och skriv några rader om den samt ge den betyg; det blir roligare så.
Greyhound, en film som inte försöker vara mer än vad den är. Tycker dock Tom Hanks karaktär kunde spelats av någon annan, så bra är han inte, genuint så var det han som drog ner filmen.
Överlag är denna formen av datoranimation andefattig och ser rent ut sagt för jävligt ut. Det var bra i Toy Story, men de allra flesta filmerna därefter är fula. Duger inte vanligt tecknat längre?
Tydligen inte. Du må tro att jag också saknar den underbara 2D-animationen från 80- och 90-talen.
Såg filmen när den precis kommit ut och minns att jag gillade den väldigt mycket då, så tänkte testa se om den för att se om den faktiskt var så bra som jag hade för mig eller inte. Glad över att kunna konstatera att den inte bara motsvarade men överträffade de förväntningar jag hade på den. Såg karaktärer och karaktärsbeslut ur ett nytt ljus när jag såg den denna gång och upptäckte mycket som jag inte riktigt reagerade på första sittningen.
En av 2010-talets bästa filmer i min mening.
Betyg: 9/10
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!