2017-06-25, 18:30
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu avslöjar du ju mysteriets lösning!
Han kanske ville bespara dig och andra plågan att glo på skitet.

Black Butterfly Antonio Banderas spelar en författare som har förlorat gnistan. Filmen visar berättelsen om hur författaren träffar på en resande person som ändrar hans liv från möjligtvis fungerande till total katastrof. Till en början är det inte så illa men det förändras drastiskt till det värre.

6/10
Senast redigerad av Man-o-Hast 2017-06-25 kl. 18:34.
Citera
2017-06-25, 21:22
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Suspicion four o clock (1957)

En urmakare misstänker att hans hustru är otrogen, han placerar en bomb i huset, men det går inte som planerat.

Kanske var det här egentligen ingen film, utan något TV program.

Och det blev väl jag också, det gick så förfärligt långsamt, varenda tick kändes långsamt.
2/5
Citera
2017-06-25, 21:59
Skrev för några dagar sen att jag skulle se delikatessen 1990. Men blev först idag. Är en mörk tvistad men ändå vacker komedi. Fanns mycket jag gillade i denna bizzara film. Hur olika moment påverkar scenerna. Spec " musikal scenen där ljuden kopplas samman. Denna vridna film är förvånatsvärt välgjord

7/10
Citera
2017-06-25, 23:37
Medlem
[quote=Kickex|61069201]Citizen X

En film om en helgalen mördare som våldtog och dödade en massa barn och ungdomar i 80talets Ryssland.
Och med den vetskapen så får man väl säga att filmen är överraskande tråkig med dryga dialoger.
Men man förstår att filmen ibland gör det med vilje då den vill att man ska känna frustration eftersom det är i Ryssland och på 80 talet, därmed har en massa sociala samt politiska regler.
Dock är det många gånger då filmen inte lägger så mycket uppmärksamhet på det, men även då finner man fortfarande gör saker som man stör sig på.

Men det värsta är utan tvivel den ryska brytningen, det står ut så otroligt mycket att man kan knappt fokusera eller ens bry sig om vad dom pratar om.
Men det gäller inte just denna filmen då jag personligen finner sånt väldigt störande i alla filmer.
Eftersom folk i europeiska länder, som i denna filmen, pratade inte med en engelsk brytning så när dom tar en sådan meningslös ansträngning istället för att prata engelska eller det utländska språket, så tar dom enkel genväg för att få sänkt betyg från mig.

Filmens styrka är väl de groteska detaljer som tas upp runt morden.
För varje gång mördarens metoder beskrivs så vrids det i magen.
Annars så är filmen inget mer än något man kanske slutar upp att titta på när man zappar genom kanalerna.

Som sagt, när Hollywood skall göra film i Öststaterna blir det så. Filmen är ju baserad på Andrej Tjikatilo och hans dåd. Hela filmen prägas av en påtaglig kommunistskräck och är uppenbart politisk vinklad. Det blir så överdrivet, likt karikatyrer.
Citera
2017-06-25, 23:40
Medlem

Som sagt, när Hollywood skall göra film i Öststaterna blir det så. Filmen är ju baserad på Andrej Tjikatilo och hans dåd. Hela filmen prägas av en påtaglig kommunistskräck och är uppenbart politisk vinklad. Det blir så överdrivet, likt karikatyrer.
Citera
2017-06-26, 00:08
Medlem
Rocky (1976)

http://www.imdb.com/title/tt0075148/?ref_=nv_sr_1

Handlar om en amatörboxare vid namn Rock även kallad "The Italion Stallion" som blir kär i en tjej som heter Adrian så är Paulies syster som han har känt hur länge som helst!

En dag så skulle Apollo Creed köra en titelmatch men fem veckor innan match äger rum så kunde inte motståndaren eftersom hans hand var skadad så han letade i en katalog för att hitta ett motståndare match vilket föll på Rocky p.g.a. sitt smeknamn!

Underbar film, Stallone och Weathers gör sina rollen till perfektion!

10/10

Rocky II (1979)

http://www.imdb.com/title/tt0079817/?ref_=tt_rec_tt

Efter att fighten var över så lägger Rocky av med boxningen och ägnar mer tid åt sin tjej Adrian som han gifter sig med och köper kläder och smycken till henne plus så får han senare reda på att Adrian är gravid så han kommer att bli pappa och är med i en reklamfilm (som går sådär)

Problemet med att han har slutat boxa är att han ska hitta jobbet vilket inte verkar vara det lättaste för han!

Medan Rocky har slutat med boxningen så vill Apollo Creed ha en returmatch mot Rocky eftersom han får brev hem om att hela matchen var en läggmatch!

Lika bra som 1:an, Stallone och Weather gör som vanligt sina roller perfekt!

10/10
Citera
2017-06-26, 00:10
Medlem
Hwals avatar
Var och såg den nya Mumien-filmen med Tom Cruise på bio och jävlar vilken skitfilm det var. Totalt urusel, hade hoppats på något liknande som Fraser-filmen från 1999 men detta var bara ren jävla sörja. Värdelöst från start till mål. Jag måste börja se lite ordentlig film igen känner jag...
Citera
2017-06-26, 00:19
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Var och såg den nya Mumien-filmen med Tom Cruise på bio och jävlar vilken skitfilm det var. Totalt urusel, hade hoppats på något liknande som Fraser-filmen från 1999 men detta var bara ren jävla sörja. Värdelöst från start till mål. Jag måste börja se lite ordentlig film igen känner jag...
Mumien-filmerna med Fraser och Weisz är förvånansvärt sevärda. Arnold Hooloovoo (eller vad han nu heter) ser dessutom riktigt läskig ut i rollen som Mumien. Jag brukar hålla mig undan Tom Cruise (även om Edge of Tomorrow var väldigt bra) och det verkar vara vettigt även här.
Citera
2017-06-26, 00:25
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Mumien-filmerna med Fraser och Weisz är förvånansvärt sevärda. Arnold Hooloovoo (eller vad han nu heter) ser dessutom riktigt läskig ut i rollen som Mumien. Jag brukar hålla mig undan Tom Cruise (även om Edge of Tomorrow var väldigt bra) och det verkar vara vettigt även här.

Ja, de är otroligt charmiga, både den första och andra filmen. Tyvärr var ju trean ett riktigt lågvattenmärke men jämfört med denna så kan den nästan ses som ett mästerverk. Håll dig undan. Det är få gånger jag blir sur över att en film är dålig, men det blev jag denna gången.
Citera
2017-06-26, 04:13
Kunde ej sova så såg memento för andra gången. En film man måste se ett flertal gånger för att fullständigt förstå. Riktigt bra film.
Citera
2017-06-26, 21:58
Medlem
Rocky III (1982)
http://www.imdb.com/title/tt0084602/?ref_=nv_sr_8

Allt går just nu bra för Rocky, han vinner sina och titlar, är med i reklamfilmer mm, en som inte gillar det är Clubber Lang som vill ta Rocky på en titelfajt!

En dag när Rocky får en staty i staden så bestämde han för att sluta där Lang råkade vara då vilket han inte gillade så han gick fram och kallade han för en fegis vilket slutade med att Rocky accepterade hans förfrågan om en fajt!

9/10

Rocky IV (1985)
http://www.imdb.com/title/tt0089927/?ref_=tt_rec_tt

Rocky åker till Ryssland för att möta den ryska bjässen Ivan Drago som spelas av en svensk, men innan han ska möta honom så bor han långt ute i ett hus med Paulie och Creed före detta tränare för att kunna träna för sig själv inför matchen!

8/10
Citera
2017-06-26, 23:21
Medlem
nihilverums avatar
A Silent Voice (2016)

En anime-film om Shoko Nishimiya (röst av Saori Hayami), en döv flicka som flyttar till en ny skola. Där blir hon retad av de andra eleverna i sjätte klass, men mest av Shoya Ishida (röst av Mayu Matsuoka). Det går så långt att hon så småningom byter skola igen, varpå Shoya själv blir utfryst av de andra som inte längre vill ha med honom att göra. Flera år senare (då Shoyas röst görs av Miyu Irino istället) bestämmer han sig för att försöka göra bättring.

En rättfram anime om vardagliga händelser, utan den vanliga fixeringen vid det sockersöta (trots att regissören, Naoko Yamada, är samma person som ligger bakom serierna K-On! och Tamako Market, två serier som visserligen är bra men i hög grad den sockersöta sorten).

Betyget blir 8,5/10 eller en stark 4/5 på Filmtipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in