2017-06-26, 23:51
Medlem
Geomeisters avatar
Sleepy Hollow | Årgång: 1999
http://www.imdb.com/title/tt0162661/?ref_=nv_sr_2

Jag gillar att filmen tidigt visar att det är en surrealisk berättelse eller saga om man vill. Filmen är absurd och det är inget som bara "dyker upp". I bonus-materialet får man reda på att det är baserat på en Helloween-saga som "alla" amerikaner är uppväxta med. Jag har aldrig hört talas om denna (sagan, filmen har jag känt till i sin existens) så från start var jag "grön" medan jag tittade.

Filmen har mycket fantasi och kräver att du har det. Alla "jag gillar inte sci-fi för att det inte är realistiskt"-människor kan skippa denna direkt. Filmen är snygg på klassiskt Tim Burton-vis och är intressant.. Men testar fantasin mer och mer.. När filmen nått kanske 2/3 börjar den ballar ur för mycket för min smak. Det som var spännande försvinner nästan helt och intresset överlag försvinner mer och mer.

Det är en saga med inslag av skräck, traditionell detektivfilm och humor. Sagan har jag i grunden inget emot. Skräcken är rätt bra (till en början) och detektivdelen är det som kanske lockade mest. Humorn är dock inte min smak. Jag förstår att det är humor som ska lätta upp på ett tveksamt sätt (inte för självklart), men för mig tar det bara bort ifrån skräcken och själva berättandet på något vis. Hade gärna skippat den helt även om andra säkert inte håller med.

Soundtracket är snyggt och välplacerat i filmen. Jag gillar mycket med och i filmen, men om intresset inte håller hela vägen eller ens 70 % har jag svårt att ge ett bättre betyg.

Betyg? Svag 3 / 5
Citera
2017-06-27, 00:09
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Get outta town (1960)

En känd gangster kommer till stan, hans bror har mördats, han vill veta vem som gjorde det.

Riktigt sunkig B-film, också riktigt tråkig.

2/5
Citera
2017-06-27, 00:15
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Sleepy Hollow | Årgång: 1999
http://www.imdb.com/title/tt0162661/?ref_=nv_sr_2

Jag gillar att filmen tidigt visar att det är en surrealisk berättelse eller saga om man vill. Filmen är absurd och det är inget som bara "dyker upp". I bonus-materialet får man reda på att det är baserat på en Helloween-saga som "alla" amerikaner är uppväxta med. Jag har aldrig hört talas om denna (sagan, filmen har jag känt till i sin existens) så från start var jag "grön" medan jag tittade.

Filmen har mycket fantasi och kräver att du har det. Alla "jag gillar inte sci-fi för att det inte är realistiskt"-människor kan skippa denna direkt. Filmen är snygg på klassiskt Tim Burton-vis och är intressant.. Men testar fantasin mer och mer.. När filmen nått kanske 2/3 börjar den ballar ur för mycket för min smak. Det som var spännande försvinner nästan helt och intresset överlag försvinner mer och mer.

Det är en saga med inslag av skräck, traditionell detektivfilm och humor. Sagan har jag i grunden inget emot. Skräcken är rätt bra (till en början) och detektivdelen är det som kanske lockade mest. Humorn är dock inte min smak. Jag förstår att det är humor som ska lätta upp på ett tveksamt sätt (inte för självklart), men för mig tar det bara bort ifrån skräcken och själva berättandet på något vis. Hade gärna skippat den helt även om andra säkert inte håller med.

Soundtracket är snyggt och välplacerat i filmen. Jag gillar mycket med och i filmen, men om intresset inte håller hela vägen eller ens 70 % har jag svårt att ge ett bättre betyg.

Betyg? Svag 3 / 5

Kan nog tilläggas att filmen tar sig så pass stora friheter att det egentligen inte spelar någon roll om man är bekant Washington Irvings berättelse, det är mil emellan dem.
Citera
2017-06-27, 05:06
Bannlyst
The Ex (1996)

En thriller med en Psychobrud som mördar. Detta tilltalar mig verkligen, öppningsscenen var riktigt het och brutal samtidigt. Väldigt rå film och händelserik, den stog aldrig stilla. Jag gillar liknande filmer som denna.

8/10
Citera
2017-06-27, 06:34
Bannlyst
Fight Club (1999)

Det här är inte min typ av film riktigt, den var för lugn och det händer inte allt för mycket i filmen, jag blev mest slö av att kolla på Fight Club. Den är aldrig ihållande och ingen big deal. Tråkiga dialoger och fruktansvärd slö film. Avled nästan av att kolla på filmen. Vad är så bra med denna filmen?

3/10
Citera
2017-06-27, 12:03
Bannlyst
James Bond: Goldeneye (1995)

Helt lysande rulle! Jag älskar alla actionscener. Man blir verkligen helt slut efter filmen typ, James Bond är den riktiga medecinen verkligen. Så mycket som händer i filmen och en riktig ond kvinna är med i filmen som gör filmen ännu bättre. En film av högsta kvalité verkligen. James Bond också i sina bästa dar.

9/10
Citera
2017-06-27, 14:09
http://www.imdb.com/title/tt4058122/

A beginners guide to snuff. Handlar om 2 bröder som försöker göra en fejk snuff film genom att kidnappa en skådespelerska. De vill vinna en skräckfilms tävling samt bli kända på köpet. Mörk humor och den är gjord att inte tas på allvar. Skådespeleriet är medvetet over the top. Ett ton med film referenser och försök att imitera andra filmer ( medvetet såklart). Nästan en parodi film på över ambitiösa och självupptagna filmskapare.

gillade den och rekommenderar den.

7/10
Senast redigerad av Captinhero 2017-06-27 kl. 14:51.
Citera
2017-06-27, 14:20
Bannlyst
Jennifer's Body (2009)

Detta var en mycket bra och underhållande skräckrulle med mycket trevliga scener och lite otäcka också verkligen. Jag kände inte av att var direkt jätteobehagligs. Jag gillar verkligen det jag har sett. Två söta tjejer och en riktigt ond en. Jag fullkomligt älskar det. Det här är en film värd att se om. Bjöd mig på en riktig trevlig känsla. Jag svär den tjejen i filmen Jennifer hade gärna fått bita mig lite lätt. Mycket nöje med detta filmval.

9/10
Citera
2017-06-27, 17:10
Medlem
Geomeisters avatar
Dog Eat Dog | Årgång: 2016
http://www.imdb.com/title/tt4054654/?ref_=nv_sr_1

Jag undrar varför man aldrig hört talas om denna film?

Det här är verkligen en anti-Hollywood rulle. Cage och Dafoe för tankarna, hos vissa, till kultrullen "Wild at Heart" och visst finns det likheter. Båda filmer står sig inte direkt på logik, är våldsamma och ibland bara jävligt konstiga. Introscenen till denna film är helt absurd.

I filmen är det lek med färger, vinklar, ljussättningar och annat. Ibland konstigt, men ofta väldigt snyggt. Musiken passar ofta rätt bra också.

En film som är svår att ta på allvar och lyckligtvis driver med sig själv. Det här är ingen ny Wild At Heart, men kan tänka mig att rätt tittare kan uppskatta denna. Dock är det en minoritet. 9/10 tittare tycker nog det bara är överdrivet våld, flummigt och för många intetsägande scener.

Knappast en ny favorit i detta hem, men ändå lite underhållande.

Betyg? Svag 3 / 5
Citera
2017-06-27, 19:42
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Dazed and Confused (1993) | 🌑🌑🌑🌑🌓 |

All right, all right, all right. Året är 1976, jeansen är tajta, musiken är bättre än någonsin och det är sista skoldagen innan sommarlovet. Det är dags för en liten stad i Texas att gå helt vild med snabba bilar, massor med öl och gott om marijuana. Samtidigt är det startskottet för den grymma nollningen där förstaringare jagas med träpåkar för att få sina skinkor blåslagna. Låt förnedringen och festen börja.

Kanske den skönaste high school filmen av dem alla. Det går liksom inte att värja sig när låtar som Sweet Emotion, School's Out och Slow Ride rullar ut till ungdomar som lever rövare och festar som om det inte finns någon morgondag - stämningen är bara för skön. Den fångar perfekt de magiska tonårsvibbarna vi alla kan relatera till och dessutom från alla infallsvinklar. Vi har nördarna, sportfånarna, stoners och småkids som nyfiket vill in i festkulturen - alla får sina små stunder och alla känns genuina.

Visst är manuset en lättviktare. Det finns knappt någon intrig att prata om överhuvudtaget utan det är mest flum och klichétunga dialoger, huvudhandlingen är väl quarterbacken Pink som velar om han ska spela fotboll nästa år eller inte. Men det spelar ingen roll för karaktärerna och stämningen är så skön att de hade kunnat tramsat med vad som helst i två timmar och jag ändå blivit kungligt road. Wooderson (Matthew McConaughey) dominerar varje filmruta, Darla (Parker Posey) är definitionen av en bitch och min favorit Clint (Nicky Katt) är bara här för att göra två saker - slåss och dricka öl, och ölen är snart slut.

Richard Linklater har en förmåga att fånga livets essens med sina filmer, något svårförklarligt som bara finns där och talar till en. Här har han hjälp av ett suveränt soundtrack, oförglömliga karaktärer och en fantastisk uppsättning unga skådespelare varav många gick vidare till att bli filmstjärnor. Att den dryga jäveln O'Bannion (Ben Affleck) skulle bli den största var något otippat dock.

Det blir fjärde gången jag säger det här ordet så jag antar det får representera Dazed and Confused för min del: en jävligt skön film. Avnjutes bäst med polarna och en platta öl.
Citera
2017-06-27, 21:09
Medlem
Rocky V (1990)
http://www.imdb.com/title/tt0100507/?ref_=nv_sr_6

Efter fighten mot Ivan Drago så slutade han igen med boxningen för att spendera mer med familjen tills han möte Tommy Gunn och började träna honom vilket gjorde att han var mindre med familjen speciellt med sonen som kände sig utanför!

9/10

Rocky Balboa (2006)

http://www.imdb.com/title/tt0479143/?ref_=tt_rec_tt

Mycket har hänt nu på senaste tiden, Rocky har hand om restaurang, Adrian finns inte längre där Paulie skyller på att det är hans fel och sonen har stuckit och håller på med kontorsjobb!

5/10
Senast redigerad av Maiden1666 2017-06-27 kl. 21:46.
Citera
2017-06-27, 23:30
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The amazing mr. X (1948)

En änka går ensam på en strand, hon tycker sig höra sin döde makes röst. Hon möter då en främling som verkar veta allt om henne.

En otroligt seg och långsökt historia.

Det här var falsk marknadsföring, det var verkligen inte noir- eller thriller.
Det var 78 minuter tristess.
2-/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in