2017-04-09, 22:27
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
J.S.A.: Joint Security Area (2000)

Filmen består av tre delar (utredning/flashback/utredning) varav två (utredningen) är helt värdelösa. Jag hade föredragit ett linjärt snyftdrama eftersom flashbacksekvensen är helt fantastisk. Men sin vana trogen tar Park allt två steg för långt och allt blir bara pannkaka.

2/5

Hmmm, själv gillade jag verkligen den filmen och för den delen allt annat jag sett av Park också.
Citera
2017-04-10, 00:32
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Wallandet - Skytten (2009)

En prickskytt härjar runt i lilla Ystad.

Ännu en ganska tråkig Wallanderfilm, dock livas den upp av Stefan Sauk i mindre roll, som stjäl varenda scen han är med i.

2/5
Citera
2017-04-10, 05:07
Medlem
SnilleFixs avatar
Nyss kollat på Alien Resurrection/Alien återuppstår från 1997.
Riktigt bra faktiskt! Väldigt spännande, det händer saker hela tiden under filmen, så att man inte vill sluta titta. 8/10 poäng imho.
Citera
2017-04-10, 10:16
Medlem
paplinkas avatar
Skin Trade.
Den gamle gode Dolph Lundgren kan än! En hämndrulle i sann 80-talsanda som man inte annat än kan älska med en rollista bestående av Lundgren, Ron Perlman, Peter Weller, Michael Jai-White och Tony Jaa. Lundgren i rollen som kriminalare ger sig av till Thailand för att hämnas sin familjs död och plocka ner den serbiske människohandlaren Viktor (Perlman).

4/5.
Citera
2017-04-10, 13:11
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paplinka
Skin Trade.
Den gamle gode Dolph Lundgren kan än! En hämndrulle i sann 80-talsanda som man inte annat än kan älska med en rollista bestående av Lundgren, Ron Perlman, Peter Weller, Michael Jai-White och Tony Jaa. Lundgren i rollen som kriminalare ger sig av till Thailand för att hämnas sin familjs död och plocka ner den serbiske människohandlaren Viktor (Perlman).

4/5.

Riktigt, riktigt bra, bland det bästa jag har sett det senaste halvåret.
Citera
2017-04-10, 16:11
Medlem
Halloween2s avatar
The Great Wall. Trodde den skulle vara något att se när den kom på trailer, men usch vilken tråkig film, fienderna var bara... wow. Nej du Damon, inga mer såna här filmer.
Citera
2017-04-10, 17:08
Medlem
Geomeisters avatar
Class of '61 (1993): http://www.imdb.com/title/tt0106578/?ref_=nv_sr_5

En film om North vs. South i krigets USA. Jag blev överraskad av filmens inriktning. Jag trodde det skulle vara ett stelt kostymdrama eller bara massa krig, men det handlar om diverse livsöden och vad som händer under kriget. Dialogen är i mångt och mycket bra. Handlingen är i grova drag inte heller dum, men mycket slarvas bort mot slutet och det finns något som gjorde att jag aldrig riktigt kunde sätta mig in i filmen 100 %. Tycker även karaktärerna kunde fått tydligare presentationer då det kan bli svårt att hålla reda på vem som är vem.

Filmen utspelar sig under vissa olika tider och sättet det berättas på är snyggt. Det blir en stillbild av en händelse som sedan blir en tavla. Därefter visas en ny tavla med information om vad som hänt och sedan blir det nästa scen. Inte riktigt 110 %, men snyggt ändå.

En "TV Movie" tydligen och faktiskt helt okej. Bra dialog och den har vissa poänger.

Betyg? Svag 3 / 5
Citera
2017-04-10, 21:22
Medlem
Geomeisters avatar
Wild At Heart (1990): http://www.imdb.com/title/tt0100935/?ref_=nv_sr_1

En udda lista med skådespelare beger sig ut på en ännu mer udda film. Hur fan kommer man på en sådan här film??

Filmen fortsätter, fortsätter och fortsätter. Roliga scener blandas med charmiga, konstiga, totalt intetsägande och konstiga. Logiken är ofta låg.

Musik blandas in på ett snyggt sätt. Jag kommer alltid konstatera att "brister ut i sång" är inget jag gillar, men här fungerar det. Ibland mycket bra. Det är varierad musik också, vilket är ganska kul i sig.

Skådespeleriet är jag tveksam till. En del överdrivet är läskigt dåligt, men andra stunder är väldigt underhållande om inte annat. Det är mycket scener och allt kommer knappast tilltala alla. Det är ganska mycket naket. Inget mig emot, men många av sexscenerna var varken sexiga eller annat. Mest konstiga.

En film som lämnar många intryck, men det bra övervinner det dåliga. Rekommenderas om du vill se något annat än klassisk Hollywood.

Betyg? 3,5 / 5
Citera
2017-04-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Wild At Heart (1990): http://www.imdb.com/title/tt0100935/?ref_=nv_sr_1

En udda lista med skådespelare beger sig ut på en ännu mer udda film. Hur fan kommer man på en sådan här film??

Filmen fortsätter, fortsätter och fortsätter. Roliga scener blandas med charmiga, konstiga, totalt intetsägande och konstiga. Logiken är ofta låg.

Musik blandas in på ett snyggt sätt. Jag kommer alltid konstatera att "brister ut i sång" är inget jag gillar, men här fungerar det. Ibland mycket bra. Det är varierad musik också, vilket är ganska kul i sig.

Skådespeleriet är jag tveksam till. En del överdrivet är läskigt dåligt, men andra stunder är väldigt underhållande om inte annat. Det är mycket scener och allt kommer knappast tilltala alla. Det är ganska mycket naket. Inget mig emot, men många av sexscenerna var varken sexiga eller annat. Mest konstiga.

En film som lämnar många intryck, men det bra övervinner det dåliga. Rekommenderas om du vill se något annat än klassisk Hollywood.

Betyg? 3,5 / 5

Lynch är ju alltid helt knäpp, men oftast sevärd! Kul att den där verkar ha gått hem, jag har inte sett den själv men har tänkt ta tag i den någon gång framöver.
Citera
2017-04-10, 22:03
Medlem
PsychoChillers avatar
Four Flies on Grey Velvet (1971)

Så bra. Sååå bra! Ett klassiskt Argentomysterium (mördare med urkukad barndom, check) med en twist. Twisten är alla garvböl dom underbara karaktärerna bjöd på. Gud, professorn, brevbäraren och flaming Arrosio. Bonuspoäng för ett urfräsigt mord. Galet bra rulle!

4/5.
Citera
2017-04-10, 23:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Dum-Bom (1953)

Två omaka tvillingar växer upp, den ena blir framgångsrik byråkrat, den andra blir clown.
En dag kommer dom att mötas.

Jag är normalt väldigt förtjust i Nils Poppe, men här har även regiserat, och nästan helt lyckats radera ut genialiteten i....Nils Poppe.
Vad som då återstår blir en synnerligen tunn, och banal historia, med budskapet att det behövs lite glädje bland paragraferna.
Lite kul att se präktige farbror Melker i en osympatisk roll, det minns jag inte att jag sett tidigare.

2-/5.
Citera
2017-04-10, 23:43
Life 2017 en rymdfärja upptäcker microskopiskt liv från mars. Cellen börjar utvecklas. I början verkar den fredlig pch utvecklas snabbt. Men sen efter några händelser uppstår en hotfull situation och alla är i fara.

Helt ok sci-fi film inget större mästerverk men inte helt värdelös heller.

6.5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in