2019-07-02, 15:12
Bannlyst
Svaha: The Sixth Finger (2019)

Bra film, men ganska händelselös samtidigt, jag blir trött av filmen, inget speciellt händer alls. Jag gillade tanken bakom filmen, men jag fann inte filmens charm. Långdragen och slö. Jag uppskattar filmen bitvis.

6/10
Citera
2019-07-02, 16:21
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
The Aristocrats

Bland Aladdin, Djungelboken och Lejonkungen är aristocrats mer bortglömd.

Filmen förtjänar mer kärlek en stark trea från mig. Lyssna noga på vildkattens röst samma röstskådis gör pappa Baloo i djungelboken Originalet inte med svensk tal. Passar familjer med yngre barn antagonisten är inte lika skrämmande som antagonisten i Aladdin, snövit och Lejonkungen. Fascinerande hur Disney kan skapa så sympatiska animerade djur. Drag av både människa och djur.

Tänk vilken humor som tilläts på 70-talet Dumbo blev full tillsammans med Timothy och farbror Waldo i aristocats. Marinerad i vitt vin

https://youtu.be/lBS_RU6kkIw
Du menar ju "Aristocats". För den här filmen handlar om katter, vet du.

Den har som sagt blivit en ganska bortglömd Disney-film, och den är knappast heller en av deras bästa. Jag gillar dock personligen att den har katter som huvudpersoner, då jag är kattälskare.
Senast redigerad av Furienna 2019-07-02 kl. 16:23.
Citera
2019-07-02, 18:07
Bannlyst
Naked (1993)

En väldigt konstig film med David Thewlis som är jävligt vidrig till utseendet och hans beteende, mycket bra spelat av honom.
Vet inte om jag sett så mycket våldtäkter i en film förut, ganska mörk och snuskig film.
Blev less på David Thewlis ständiga pladder och det är väl meningen kanske, ordbajsar konstant.
Inte särskilt underhållande men skådespelet är väldigt bra och känslan är schysst.

6.5/10

https://www.imdb.com/title/tt0107653/?ref_=fn_al_tt_2

Suicide Kings (1997)

Ett gäng ungdomar kidnappar en mafioso spelad av Christopher Walken.
En rätt seg och händelselös rulle som har några bra höjdpunkter, Walken sitter fast i en stol hela filmen och vill komma loss... Gillade dem första 20 minuterna och gick sedan ut för.
Är väl en okej film.

5/10

https://www.imdb.com/title/tt0120241...1?ref_=nv_sr_1
Citera
2019-07-03, 03:31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Wicked as they come (1956). Mord i misshugg

Ung söt dam (Arlene Dahl) gör allt för att bli rik.

Gick ut löst, men föll sedsn tillbaka.
Tråkig film 2/5
Citera
2019-07-03, 15:55
Bannlyst
Kiss the Girls (1997)

Morgan Freeman jagar en seriemördare som kidnappar brudar.

Ganska spännande till och från, gillar Freemans karaktär och hans "performance".
För många stunder den är rätt tråkig och utdragen.
En sevärd kriminalare, inte särskilt mycket att säga om filmen.

6/10

https://www.imdb.com/title/tt0119468...1?ref_=nv_sr_1
Citera
2019-07-03, 17:06
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Hereditary
Seg och tråkig dynga som mest känns som nåt man låter gamlingarna på ålderdomshemmet se under halloweenfirandet.

Unbreakable
Helt klart en av Shyamalans bästa filmer, tillsammans med Sjätte sinnet och Split (som för övrigt är en uppföljare till denna).
Citera
2019-07-03, 17:12
Bannlyst
[quote=TheOriginalJulhund|68011901]Hereditary
Seg och tråkig dynga som mest känns som nåt man låter gamlingarna på ålderdomshemmet se under halloweenfirandet.

Håller verkligen inte med Tyckte att det kanske var den bästa skräckfilmen 2018.
Creepy och chockerande med bra skådespel.
Citera
2019-07-03, 21:04
Medlem
Den skyldige

Superbra dansk thriller med riktigt jävla bra manus!

Rekommenderas starkt!

9/10
Citera
2019-07-03, 21:11
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugTracersbutt
Eyeball eller Gatti rossi in un labirinto di vetro - Hade inga större förväntningar på denna giallo. Men filmen var bättre än väntat. Ett gäng amerikaner turistar i Spanien och åker tillsammans runt i en turistbuss för att besöka olika attraktioner. Samtidigt blir de förföljda av en galning som skär ut vänstra ögat på tjejerna. Det känns inte helt seriöst (de fortsätter liksom turista fast de blir förföljda av en mördare - till deras försvar så är polisen inblandad redan efter första mordet, hehe); tar man bara inte filmen på för stort allvar så är den ganska kul och lite spännande. En smått charmig film från mitten av 70-talet; att den utspelar sig på det årtiondet och att de filmar många olika platser är ett plus. Musiken var väl helt okej, dock inte lika bra som i vissa filmer av samma genre. Rekommenderar om man är ute efter lite mer lättsam form av giallo. 6/10.
Klart sevärd även om jag hade högre förväntningar. Man får som sagt lämna logiken därhän för bästa möjliga upplevelse 😁
Citera
2019-07-04, 02:08
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Harry Potter och dödsrelikerna, del 2
En bra avslutning på en bra filmserie! Känns gött att ha tagit sig igenom hela serien igen - har bara gjort det en gång tidigare så tyckte det var på tiden att göra om det.

Pet Sematary
Har sett både originalet och dess uppföljare nyligen så bestämde mig för att se den här nya versionen också, vilket jag ångrar nu. Finns inte mycket gott att säga om skiten. När det gäller skådespelarnas insatser så finns det väl inte mycket att gnälla över och både Jeté Laurence och John Lithgow gör väldigt bra ifrån sig. Däremot är filmen i sig bara tam och mesig och känns mest som något Barnkanalen visar för att locka fler tittare i åldern 10-12.
Citera
2019-07-04, 07:34
Bannlyst
The Meg (2019)

Filmen var riktigt tråkig och inte så bra. Jag gillade inte handlingen och filmen är långsökt.
Men hajar kan vara häftiga, men en dålig film.

3/10
Citera
2019-07-04, 17:37
Medlem
Citat:
Pet Sematary
Har sett både originalet och dess uppföljare nyligen så bestämde mig för att se den här nya versionen också, vilket jag ångrar nu. Finns inte mycket gott att säga om skiten. När det gäller skådespelarnas insatser så finns det väl inte mycket att gnälla över och både Jeté Laurence och John Lithgow gör väldigt bra ifrån sig. Däremot är filmen i sig bara tam och mesig och känns mest som något Barnkanalen visar för att locka fler tittare i åldern 10-12.

Otroligt onyanserad recension... Men smaken är som bauken!
Senast redigerad av mystic_handyman 2019-07-04 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in