2015-04-26, 09:06
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Insomnia

Riktigt bra thriller som jag konstigt nog inte sett förut, Al Pacino i huvudrollen och Robin Williams är också medverkande.

http://www.imdb.com/title/tt0278504/?ref_=nv_sr_1

4/5

Du borde också kolla in den norska förlagan med Stellan Skarsgård i motsvarande roll som Al Pacino har i den remake du nu sett. Enligt min uppfattning är originalet lite bättre än Nolans version, trots att jag gillar alla andra filmer Nolan regisserat.
Citera
2015-04-26, 09:09
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Du borde också kolla in den norska förlagan med Stellan Skarsgård i motsvarande roll som Al Pacino har i den remake du nu sett. Enligt min uppfattning är originalet lite bättre än Nolans version, trots att jag gillar alla andra filmer Nolan regisserat.

Såg den norska för ett par månader sedan. Riktigt bra. Skarsgård och Pacino tycker jag är väldigt olika och det kan nog de flesta hålla med om. Så det är intressant att se dem tolka samma roll.
Citera
2015-04-26, 12:31
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:

Ska helt klart kollas upp!
Citera
2015-04-26, 15:56
Avengers: Age of Ultron

10/10. Mycket bra film, men så har jag väl lite låga standards för film med tanke på att jag gillade femhäraslaget

Den var spännande, allvarlig men samtidigt rolig. Chockade mig lite hur de använde en svordom som var lite mer vulgär i filmen. Effekterna var ju bara magiska och man undrade jämt hur fan de gjorde det.
Citera
2015-04-26, 16:10
Medlem
jimmyfingerss avatar
A Most Violent Year (2014)

Skriven och regisserad av J.C. Chandor, mannen bakom mästerverket All Is Lost med Robert Redford. En snygg film i lugnt tempo vars lågmäldhet verkligen förstärker det sporadiska våldet. Oscar Isaac gör en riktigt bra insats, men jag personligen klarar inte av hans roll. Vilken uppblåst jävel till huvudkaraktär. En man som ser sin karriär som ett kall viktigare än något annat. Stoltheten han finner i att vara så laglig han kan blir i längden bara irriterande. Så det var blandade känslor från min sida. Med några små justeringar hade det kunnat bli ett riktigt högt betyg, men Abel Morales sänker upplevelsen.

6/10
Citera
2015-04-26, 16:42
Medlem
insectqueens avatar
Såg Your Sister's Sister härom dagen, en trevlig feelgood rulle med originellt manus, jag gillade den även om den tappade takten mot slutet. Men klart sevärd.

Ska snart ta mig an Lynn Shelton andra filmer då jag tycker hon har en egen ton som jag uppskattar.
Citera
2015-04-26, 18:57
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Såg precis kultklassikern Naked Killer från 1992.

Den var väl okej, fick en svag trea tack vare schyssta brudar och några galet roliga kommentarer från karaktärerna. Actionsekvenserna är lite jobbigt klippta och ganska tama men jag hade ändå trevligt under filmens gång. Massa bröst och lesbiskt utlovas också.

Förstår inte att RonJeremyClarks inte sett denna än, tror du kommer älska den.

3/5 | 7-/15
Hehe. Det låter helt klart som en film för mig. Blir till att se den snarast möjligt.
Citera
2015-04-26, 20:25
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Såg Dark City idag.

Riktigt bra film måste jag säga, så där lite lagom fuckad precis som det ska vara.
Citera
2015-04-26, 20:52
Medlem
Fjantors avatar
Deep In The Darkness - http://www.imdb.com/title/tt2994948/?ref_=nv_sr_2

Amerikans liten småstad som styrs utav monster som lever i grottor.
Denna typ av filmer finns det en uppsjö av..
Men funkade att se en Söndag som denna..

2/5 trasiga blinkers får den..
Citera
2015-04-26, 21:08
Medlem
nihilverums avatar
Lost River (2014)

Filmen handlar om den ensamstående tvåbarnsmamman Billy (Christina Hendricks) som bor i den nästan övergivna småstaden Lost River. På grund av finansiella bekymmer måste Billy bege sig in i en bisarr del av staden för att få ihop tillräckligt med pengar för att kunna behålla sitt barndomshem.

Ryan Goslings regidebut har sina intressanta sidor men jag hoppas att han framöver fokuserar mer på skådespeleri än på att regissera så här underliga filmer.

Betyget blir 4.5/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-04-26, 21:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Lost River (2014)

Betyget blir 4.5/10 eller 2/5 på Filmtipset.

Blev besviken jag med på den och lämnade mig helt oberörd, och betyget blev också en tvåa för min egen del.
Citera
2015-04-26, 22:45
Medlem
nihilverums avatar
Still Alice (2014)

Filmen handlar om Alice (Julianne Moore), en framstående akademiker och författare som får veta att hon lider av Alzheimers sjukdom, en ovanlig variant som också är ärftlig. Eftersom hon har tre barn blir hon orolig både för egen del och för deras på sikt.

Bra skådespelarinsatser och en trovärdig beskrivning (tror jag; har dock ingen konkret egen erfarenhet) av hur Alzheimers påverkar familjeförhållandena.

Betyget blir 7.5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in