2015-02-10, 21:53
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Bigelow, vad tycker du om Blue Steel, Near Dark, Strange Days och den där MC-filmen med Dafoe ifrån 1982 om du har sett de?

Blue Steel och Strange Days är de enda av de du nämner som jag sett. Near Dark har jag bränd, men aldrig tagit mig för att se den ärligt talat.
De två förstnämnda gillar jag skarpt! Men det är mycket nostalgi som spelar in där, i synnerhet när det gäller Blue Steel! Riktigt vass film!
Citera
2015-02-10, 23:35
Medlem
Wunderbaum91s avatar
American Sniper, riktigt bra film!
Bradley Cooper spelar jäkligt bra, inte undra på att han har blivit nominerad för bästa manliga huvudroll.
En av dom bättre filmerna jag har sett och definitivt en av dom bästa krigsfilmerna.
9/10
Citera
2015-02-11, 08:00
Medlem
SnilleFixs avatar
Dante's Peak snuskigt bra! 10av10 poäng. Väldigt spännande när folk försöker fly från en vulkan!
Citera
2015-02-11, 11:49
Medlem
Anarkhoss avatar
Film: Mother (2009) http://www.imdb.com/title/tt1216496/?ref_=nm_flmg_dr_2

Kommentar: Andra filmen jag ser av Joon-ho Bong. Denna handlar om ett mord, och den roll som en moder tar på sig när hennes son är den som döms för det. Sonen är i detta fallet lätt efterbliven och har svårt att komma ihåg saker, så det blir helt enkelt upp till hans mamma att försöka reda ut saken på egen hand och bevisa att han blivit felaktigt dömd. Väldigt intressant film, och speciellt skådespelet från Hye-ja Kim (som jag aldrig har sett förut).
Betyg: 8/10
Citera
2015-02-11, 18:15
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg precis kultklassikern Naked Killer från 1992.

Den var väl okej, fick en svag trea tack vare schyssta brudar och några galet roliga kommentarer från karaktärerna. Actionsekvenserna är lite jobbigt klippta och ganska tama men jag hade ändå trevligt under filmens gång. Massa bröst och lesbiskt utlovas också.

Förstår inte att RonJeremyClarks inte sett denna än, tror du kommer älska den.

3/5 | 7-/15
Citera
2015-02-11, 18:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Såg precis kultklassikern Naked Killer från 1992.

3/5 | 7-/15

Har sett den för längesen men inte betygsatt den på FT så får se om den då, tack för påminnelsen!
Citera
2015-02-11, 19:08
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har sett den för längesen men inte betygsatt den på FT så får se om den då, tack för påminnelsen!

Bara trevligt! Värt att lägga till är att det finns en "tvåa" som är regisserad av ingen mindre än Andrew Lau Wai-keung, mannen som gjorde Infernal Affairs. Naked Killer 2 har egentligen ingenting att göra med första filmen och den går också under namnet Raped by an Angel, den har i sin tur också fått uppföljare, nämligen Raped by an Angel 2,3,4 och 5. Alla finns på asiatorrents!
Citera
2015-02-11, 20:44
Medlem
kuddenchristos avatar
Jönssonligan: Den perfekta stöten. Hyfsad men lite seg. Oväntad seriös var den här filmen, också.
Citera
2015-02-11, 21:55
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det var ett tag sedan jag såg den. Men är det inte flashbacks istället för timetravel?
Han reser in i framtiden, sa det ar timetravel.
Citera
2015-02-11, 22:21
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
American Sniper, riktigt bra film!
Bradley Cooper spelar jäkligt bra, inte undra på att han har blivit nominerad för bästa manliga huvudroll.
En av dom bättre filmerna jag har sett och definitivt en av dom bästa krigsfilmerna.
9/10

Du måste ha missat en hel del krigsfilm om du tycker att denna är en av dom bästa i genren.
Citera
2015-02-11, 22:34
Medlem
nihilverums avatar
An American in Paris (1951), vinnare av Oscar för bästa film vid den tjugofjärde Oscarsutdelningen och den andra färgfilmen att vinna denna utmärkelse (först ut var Gone With the Wind tolv år tidigare).

Filmen är en musikal som handlar om Jerry Mulligan (Gene Kelly), en amerikansk konstnär som stannat kvar i Paris efter att ha deltagit som soldat i slutet av andra världskriget. Han har inledningsvis begränsade framgångar med sin konst, men upptäcks av en inflytelserik arvtagerska som även verkar ha intresse för konstnären och inte bara hans konst. Själv intresserar han sig dock mer för fransyskan Lise.

Eftersom det är en musikal med den mycket danskunnige Kelly i huvudrollen så utgörs ganska stora delar av filmen av sång- och dansnummer. Detta är i allmänhet inte något som jag uppskattar särskilt mycket i filmer, varken från Hollywood eller Bollywood, och jag har därför lite svårt att koncentrera mig hela filmen igenom, trots att den (till skillnad från många Bollywoodalster) inte är särskilt lång.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.

Näst på tur står The Greatest Show on Earth (1952). Jag är lite oroad över att snittbetyget på den på IMDb är relativt lågt jämfört med andra Oscarsvinnare, men jag tänker så klart se den ändå.
Citera
2015-02-11, 23:32
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
An American in Paris (1951), vinnare av Oscar för bästa film vid den tjugofjärde Oscarsutdelningen och den andra färgfilmen att vinna denna utmärkelse (först ut var Gone With the Wind tolv år tidigare).

Filmen är en musikal som handlar om Jerry Mulligan (Gene Kelly), en amerikansk konstnär som stannat kvar i Paris efter att ha deltagit som soldat i slutet av andra världskriget. Han har inledningsvis begränsade framgångar med sin konst, men upptäcks av en inflytelserik arvtagerska som även verkar ha intresse för konstnären och inte bara hans konst. Själv intresserar han sig dock mer för fransyskan Lise.

Eftersom det är en musikal med den mycket danskunnige Kelly i huvudrollen så utgörs ganska stora delar av filmen av sång- och dansnummer. Detta är i allmänhet inte något som jag uppskattar särskilt mycket i filmer, varken från Hollywood eller Bollywood, och jag har därför lite svårt att koncentrera mig hela filmen igenom, trots att den (till skillnad från många Bollywoodalster) inte är särskilt lång.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Jag avskyr den filmen! Tråkig, fjollig, jävla CP-bög-musikal! Antagligen den sämsta skiten någonsin som har vunnit Oscarn för bästa film!
Senast redigerad av kuddenchristo 2015-02-11 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in