2015-04-26, 00:28
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Du har 1 film kvar, du kan inte ge upp nu ...
Om inte för Max, så för Lotso!
Haha Jag orkar inte mer Mad Max! Kanske ändrar det sig till imorgon, men hela hjärnan bara kryllar av Mad Max med dålig eftersmak just nu.
Citera
2015-04-26, 00:50
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Haha Jag orkar inte mer Mad Max! Kanske ändrar det sig till imorgon, men hela hjärnan bara kryllar av Mad Max med dålig eftersmak just nu.

Gav Rocky upp när han låg nere? Nej!
Gav Luke Skywalker upp när Imperiet nästan hade tagit över? Nej!
Gav Richard Linklater upp hallväggs in när han filmade Boyhood? Nej!
Gav Lumière bröderna upp hoppet om filmens framtid? Nej!
Gav The Avengers upp när världen höll på att gå under? Nej!
Gav Frodo upp med att slänga ringen i Domedagsberget? Ja! Men han hade sin trogna och fastna vän Sam som aldrig gav upp hoppet om segern och att lyckas.

Du ska inte ge upp när där bara är en film kvar, vi är i denna galna Mad Max världen tillsammans, och vi ska banne i mig komma ut ur den så som vi startade det! Tillsammans!

https://www.youtube.com/watch?v=O_Nm...etailpage#t=94
Citera
2015-04-26, 00:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Gav Rocky upp när han låg nere? Nej!
Gav Luke Skywalker upp när Imperiet nästan hade tagit över? Nej!
Gav Richard Linklater upp hallväggs in när han filmade Boyhood? Nej!
Gav Lumière bröderna upp hoppet om filmens framtid? Nej!
Gav The Avengers upp när världen höll på att gå under? Nej!
Gav Frodo upp med att slänga ringen i Domedagsberget? Ja! Men han hade sin trogna och fastna vän Sam som aldrig gav upp hoppet om segern och att lyckas.

Du ska inte ge upp när där bara är en film kvar, vi är i denna galna Mad Max världen tillsammans, och vi ska banne i mig komma ut ur den så som vi startade det! Tillsammans!

https://www.youtube.com/watch?v=O_Nm...etailpage#t=94
Hehe du är för rolig! Okej du har övertygat mig. I'm in.

https://www.youtube.com/watch?v=UPw-3e_pzqU
Citera
2015-04-26, 00:58
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hehe du är för rolig! Okej du har övertygat mig. I'm in.

https://www.youtube.com/watch?v=UPw-3e_pzqU

Så ska det låta! Då kan du i alla fall skryta om att du faktiskt har sett Mad Max trilogin, och inte "nä jag har bara sett de två första".
Citera
2015-04-26, 01:03
Bannlyst
Citat:
Jupiter Ascending (2015) ...lång text full av en massa onödiga ord...
Varför skriva så mycket? Det hade räckt med: En riktigt dötrist berättad skitfilm med tråkiga skådisprestationer. Tråkiga Eddie Redmayne gråter såklart även i denna film som i alla andra filmer han varit i.

1/10
Senast redigerad av pethom 2015-04-26 kl. 01:08.
Citera
2015-04-26, 01:16
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Varför skriva så mycket? Det hade räckt med: En riktigt dötrist berättad skitfilm med tråkiga skådisprestationer. Tråkiga Eddie Redmayne gråter såklart även i denna film som i alla andra filmer han varit i.

1/10

Vet inte vad jag ska reagera på, att du tar tid och läser en lång recension när du inte ens gillar att läsa långa recensioner eller att du grävde upp en recension jag skrev i början av Februari månad...

Läs inte mina recensioner om de stör dig så mycket! Dessutom är där så mycket mer att prata om Jupiter Ascending än de orden du gav.
Eddie Redmayne är långt ifrån tråkig i filmen och hans överspel och hur han bryter ut i skrik är ju vad som gör filmen så pass underhållande.
Citera
2015-04-26, 01:23
Medlem
Carnage.s avatar
Fick bli Nightmare City med några polare. Ursinniga bajs-zombies som knivmördar aerobicstjejer är alltid kul!
Citera
2015-04-26, 01:26
Medlem
zxcvb45s avatar
Insomnia

Riktigt bra thriller som jag konstigt nog inte sett förut, Al Pacino i huvudrollen och Robin Williams är också medverkande.

http://www.imdb.com/title/tt0278504/?ref_=nv_sr_1

4/5
Citera
2015-04-26, 01:30
Bannlyst
Citat:
att du tar tid och läser en lång recension
Jag läste aldrig din recension. När jag såg hur mycket du skrivit insåg jag att den innehöll en massa onödiga ord.
Citera
2015-04-26, 01:34
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Jag läste aldrig din recension. När jag såg hur mycket du skrivit insåg jag att den innehöll en massa onödiga ord.

För du vet per automatik att den innehåller en massa onödiga ord utan att ha läst den...

Nåja nu orkar jag inte diskutera mer, jag kommer fortsätta skriva dessa långa recensionerna och det är inte svårare än att bara ignorerar dem.
Citera
2015-04-26, 02:00
Medlem
Nivovics avatar
Dessa filmer har jag inte sett på ett tag. Men det är två filmer jag hyser en stark kärlek till.
Jag kom och tänka på dessa två filmer av en slump när jag var inne på YouTube och kollade runt lite.

A Clockwork Orange
En film som jag såg första gången för mycket länge sedan som tonåring. Jag satt som förstenad framför TV:n, jag kunde knappt ta in det jag hade vittnat.
En film som är till stor del excentrisk och annorlunda, som går utanför normer och är samhällskritisk på ett unikt sätt.
Ett moraliskt dilemma uppstår snabbt i filmen, hur långt ska psykologi och vetenskap kunna gå innan den förstör människors liv? Är det rätt att hjärntvätta människor?
Många frågor och kontroversiella svar.
En mycket sevärd film.
5/5!

Se7en
En sevärd film med två kända skådespelare i huvudrollerna (Brad Pitt och Morgan Freeman).
Två poliser som försöker att ta fast en mördare, men det går trögt och förbrytaren ligger alltid ett steg före de två poliserna.
Mord efter mord dyker upp, men förbrytaren är spårlöst försvunnen. Men till slut uppkommer ett mönster, där poliserna får reda på att denna mördare inte bara är en galning, utan också ett geni som inte kommer att ge sig förrän h*n har fullbordat det han så länge planerat.
En typisk "Mind-Twisting" film som inte kommer att vara fullt förståelig förrän eftertexterna dyker upp. Starkt rekommenderad!
4/5!

Edit: Jag inser att dessa filmer - speciellt A Clockwork Orange - har tagits upp säkerligen ett antal gånger i denna tråd. Men filmerna är så otroligt bra att de förtjänar ytterligare rum och plats, enligt mig.
Senast redigerad av Nivovic 2015-04-26 kl. 02:16.
Citera
2015-04-26, 02:41
Medlem
serotonins avatar
Seven Days in May (1964)

En Kalla Kriget-film där det största hotet mot USA kommer inifrån. USA och Sovjet har gjort upp om nedrustning. Detta är inte populärt bland de amerikanska generalerna som inte litar på The Commies och General Scott (Burt Lancaster), flerfaldigt dekorerad krigshjälte och populär bland folket, smider i lönndom planer på att störta President Lyman (Fredric March). Scotts närmaste underordnade, Jiggs Casey (Kirk Douglas), som beundrar sin chef men också är en hyvens man som gillar demokrati, anar oråd och berättar för presidenten om sina misstankar.

En pratig film med några riktigt skarpa scener. Lancaster är grym som den respektingivande Scott och Douglas är som vanligt sevärd. Ava Gardner är med på ett hörn också och bidrar med lite kvinnlig stjärnglans; hennes roll känns dock lite krystad och hade kunnat skippas med lite ändringar i manuset.

Personligen är jag mycket svag för välgjorda politiska filmer och det här är något av en amerikansk paradgren. Visst vet man att det obligatoriska patriot-talet om landets förträfflighet kommer dyka upp i någon form. Man behöver inte gilla det men såna är de och så länge det inte blir för grisigt - vilket det inte blir här - så är det ganska lugnt. Sen får man sätta in filmen i sin tid också med all kommunist- och kärnvapenparanoia. Hur som helst är Seven Days in May mycket sevärd för den som gillar genren.

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in