Citat:
Ursprungligen postat av
Kickex
Har du läst om The Pixar Theory?
https://www.youtube.com/watch?v=8SQcrVoAsVQ
Otroligt fascinerande.
För övrigt finner jag Wall-E en av de bättre pixar filmer då den känns mer äkta. Den spelar mer på känslor än dialoger.
Fast rankar dock Toy Story högre pgd av nostalgi.
Har läst
The Pixar Theory. Intressant läsning minst sagt och visst kan man se det från ett visst sådant perspektiv. Men samtidigt känns det lite väl övertänkt och överanalyserat att allting kretsar om att Boo försöker hitta tillbaks till Sully.
Toy Story trilogin rankar jag också som Pixars bästa. Men också en av de bästa trilogierna som någonsin gjorts i film någonsin.
I all mening är det bara Bilar som jag inte gillar från Pixar. Gillade inte första filmen som bara var en kopia på
Doc Hollywood egentligen. Men att där görs en uppföljare på den är ju bara ett stort nej. Vi har Bilar, Bilar 2 och spin-off som Flygplan och Flygplan 2. Samtidigt som vi fick
Monsters University som jag visserligen gillade en hel del faktiskt främst som en komedi. Men jag ska inte neka att det inte är en nödvändig film som bör existera. Samt att vi ska få Hitta Nemo 2 nästa år. Men fortfarande ingen Superhjältarna 2... Den ska komma, men den enda Pixar filmen som förtjänar en uppföljare får vi vänta på samtidigt som vi får allt annat vi inte ber om. Sak till och med komma en Bilar 3 och Toy Story 4!!??

.