2014-12-22, 07:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du skulle garanterat gilla Torkel i knipa av samma regissörer.
Den är sedd och bra den också.
Citera
2014-12-22, 12:07
Medlem
The Little Drummer Boy (1968)

Älskar sånt här med dockfigurer. Riktigt mysigt och charmigt. Kommer definitivt bli en tradition att se varje år. Dock står The Small One fortfarande kvar som segrare inom jesus-temat för mig. 8/10
Citera
2014-12-22, 12:08
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Foxcatcher

För det första vill jag börja med att säga att jag inte hade några större förväntningar gällande denna film! Jag var beredd på det värsta och tyvärr måste jag säga att mina farhågor besannades!
Ännu en gång visar det sig att Bennett Millers filmer inte är något för mig. Precis som i Capote så fastnar Foxcatcher i de pretentiösa fällorna. Vi har det vackra fotot och den stillsamma finstämda musiken. FOxcatcher är välgjord och snygg när det kommer till dessa bitar! Men här stannar också de roliga! Ännu en gång visar det sig att karaktärsgalleriet i hopp med manus och dialog är på tok för svagt. Brottning är en explosiv och fysisk sport men i Foxcatcher försvinner det och handlar istället om Steve Carrels Du Points märkligheter. Tyvärr är det ihop med Channing Tatums autistiska stönande inte riktigt vad som gör en bra film. Nej det här är oerhört ytligt och faktiskt aningen långtråkigt...

Betyg 2 av 5. En av årets största besvikelser...

Hur kan det vara en besvikelse när du inte hade några större förväntningar på filmen?
Citera
2014-12-22, 13:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Rampage (2009)

Förvånansvärt bra men våldet är så oerhört sadistiskt och rått att jag bara mår illa så blir bottenbetyg från mig.

Gillade verkligen att våldet är grymt och sadistiskt, precis som det skall vara i en man on the edge-film!
Citera
2014-12-22, 13:35
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Gillade verkligen att våldet är grymt och sadistiskt, precis som det skall vara i en man on the edge-film!

Är det en genre? Typ Falling Down?
Citera
2014-12-22, 13:49
Medlem
It Takes Two (1995)

Har inte sett den sen jag var yngre och besatt av mary-kate & ashley. Helt okej och steve guttenberg och kirstie alley är ju aldrig fel. Dock är den lite för barnslig för mig nu och de har andra bättre filmer. 7/10
Citera
2014-12-22, 13:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Är det en genre? Typ Falling Down?

Man kan kalla det för en subgenre, myntad av Iron Maiden i och med låten Man on the Edge från The X Factor-plattan som just handlar om Falling Down.
Citera
2014-12-22, 14:06
Medlem
zxcvb45s avatar
The Equalizer

Helt okej action, men ingen höjdarfilm i enligt mig.
Antoine Fuqua har gjort betydligt bättre filmer tex Training Day och Tears Of The Sun.

3/5
Citera
2014-12-22, 14:22
Medlem
Catapillas avatar
Citat:

Jag tror jag hade tyckt det var mer acceptabelt om han inte gick och sköt civila, hade han avrättat "systemet" istället för människorna i systemet hade det varit mer lättsmält.
Citera
2014-12-22, 15:19
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Man kan kalla det för en subgenre, myntad av Iron Maiden i och med låten Man on the Edge från The X Factor-plattan som just handlar om Falling Down.
Tack för infon
Citera
2014-12-22, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hur kan det vara en besvikelse när du inte hade några större förväntningar på filmen?

Det är klart att det blir en stor besvikelse när det visar sig vara en film som har överösts med priser och som dessutom är en favorit hos kritikerna. För mig åker den i alla fall inte in på någon topplista.

Vad tycker du själv? Är det ännu en Fyra av Fem i din bok?
Citera
2014-12-22, 15:57
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt 90-talet

Film: 44/50

Donnie Brasco (1997)

Undercover agenten Joe a.ka Donnie Brasco infiltrerar sig djupare i New Yorks maffia.

Detta är en riktigt härlig 90-tals gangsterfilm, som jag uppskattade mycket. Som jag trodde hade jag sett den för länge sedan, innan jag började med mina betygssättningar, men den är utan tvekan värd en omtitt.

Donnie Brasco har en riktigt härlig aura liggandes över sig som får mig att njuta från början till slut av ett välskapat och välgenomtänkt gangsterdrama.

Både Johnny Depp och Al Pacino är briljanta i sina huvudrollspositioner, väldigt konstigt att ingen av dem ens blev nominerad för en Oscar.

Manuset och regin är som tidigare nämnt mycket välgenomtänkt oxh hela filmen flyger förbi, de 150 minuterna känns ovanligt snabba och detta är njutning av film.

Betyget gränsar till en åtta men slutar upp på en stark sjua, även om det tar emot lite att inte ge den åttan.

Betyg: +7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in