2014-12-21, 22:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Anita: Swedish Nymphet (1973)

Helt okej och rätt intressant faktiskt. 5/10

Gillar den mycket, äger den på DVD och kul med Stellan i sin tidiga roll!
Citera
2014-12-21, 22:51
Medlem
gurkmajjas avatar
Lite animerat, inte mycket sånt i tråden. Ofta är ju asiaterna (som vanligt) bra på detta men nu är det en dansk film som säkert många av er sett.

Ronal The Barbarian (Ronal Barbaren): http://www.imdb.com/title/tt1629374/

En animerad parodi på The Lord of The Rings är väl en beskrivning kanske. I vart fall är inspirationen rätt uppenbar.

Ronal är en barbar som inte är så lyckad. Barbarerna är en folkgrupp som härstammar från Crane som lyckats döda en "overlord" eller vad man nu ska kalla det. Barbarerna attackeras en liknande overlord och Ronal blir den som får försöka lösa läget.

Filmen är, enligt min mening, oerhört rolig. Det är en renodlad komedi/parodi. Den är ganska plump i sin humor, men på ett uppfriskande sätt.

8/10
Citera
2014-12-21, 22:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ronal The Barbarian (Ronal Barbaren): http://www.imdb.com/title/tt1629374/

8/10

Du skulle garanterat gilla Torkel i knipa av samma regissörer.
Citera
2014-12-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillar den mycket, äger den på DVD och kul med Stellan i sin tidiga roll!
Ja det var väldigt intressant att se stellan som så ung. Har alltid tyckt att alexander inte ser ut som nån av sina föräldrar, men nu är det ingen tvekan om att han är väldigt lik far sin när han var ung!
Citera
2014-12-21, 23:42
Medlem
P.Gs avatar
Planet of the Vampires (1965)

Återigen slås jag av hur mycket Bava kunde göra med små medel, en fantastisk film rent visuellt (60-talets rymdestetik är verkligen något man antingen älskar eller hatar). Handlingsmässigt så är det tydligt varifrån Ridley Scott hämtade inspiration till Alien och Prometheus, men annars så känns det som att den alltför opolerad och skulle nog kunna ha knådats ett varv till.

3/5
Citera
2014-12-22, 00:14
Medlem
Se hellre Directors cut versionen. Mycket bra musik i filmen. Undvik Richard Kellys övriga filmer. Se Donnie Darko!
Citera
2014-12-22, 00:43
Medlem
Hobbit 3. 3 av 5(7/10. Besviken på den, hade höga förväntningar, orcherna och Thorin ä ju coola o bra men alla dessa grisar och bockar, va fan. Hoppas det blir bättre i extended.

Nightcrawler. 4/5(8/10). Jake fortsätter att spotta ut grymma insatser, mörk och spännande story.

Gone Girl. 3/5(7/10). Jag gillar storyn och Pike ä hur grym som helst.
Citera
2014-12-22, 01:32
Medlem
serotonins avatar
Coeurs (2006)

Om några ensamma medelålders själar vars vägar korsas i Paris:

En arbetslös ex-officer, väl förtjust i flaskan, i ett krisande förhållande trots att han och hans sambo letar större lägenhet.

En mäklare som bor med sin mycket yngre syster och är tänd på sin kvinnliga arbetskollega.

Den kvinnliga arbetskollegan, en djupt troende och godhjärtad dam, men under ytan bubblar det.

Mäklarens syster, som stämmer träffar med internetdejter som bara leder till besvikelser.

En bartender med en sjuk och elak gammal far att ta hand om.

Finstämd, snygg, välspelad och bitvis gripande film och vad som är viktigast av allt i dylika dramer: man bryr sig om karaktärerna, känner med dem och önskar dem allt väl. Mina favoriter är ex-soldaten Dan (Lambert Wilson) och den troende Charlotte (Sabine Azéma). Sugen på ett vuxet, lågmält drama? Se Coeurs!

4/5
Citera
2014-12-22, 01:38
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Coeurs (2006)
Se Coeurs!

4/5
Tar till mig det tipset. Har främst börjat utforska Resnais tidiga filmer så skulle vara intressant att se lite av det han gjort de senaste åren.
Citera
2014-12-22, 01:46
Medlem
Catapillas avatar
Rampage (2009)

Förvånansvärt bra men våldet är så oerhört sadistiskt och rått att jag bara mår illa så blir bottenbetyg från mig.
Citera
2014-12-22, 01:52
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tar till mig det tipset. Har främst börjat utforska Resnais tidiga filmer så skulle vara intressant att se lite av det han gjort de senaste åren.

Gör det, har inte hundrakoll på din filmsmak men jag gillade den iaf mycket! Har själv bara sett en halv film av Resnais innan, Stavisky, och det jag såg gillade jag inte speciellt mycket. Ska börja se lite mer modern fransk film nästa år har jag tänkt, har mest kollat från 50-70-talet i år. Det har iofs varit väldigt roligt, men nu ska jag vidga vyerna litet.
Citera
2014-12-22, 01:55
Bannlyst
Foxcatcher

För det första vill jag börja med att säga att jag inte hade några större förväntningar gällande denna film! Jag var beredd på det värsta och tyvärr måste jag säga att mina farhågor besannades!
Ännu en gång visar det sig att Bennett Millers filmer inte är något för mig. Precis som i Capote så fastnar Foxcatcher i de pretentiösa fällorna. Vi har det vackra fotot och den stillsamma finstämda musiken. FOxcatcher är välgjord och snygg när det kommer till dessa bitar! Men här stannar också de roliga! Ännu en gång visar det sig att karaktärsgalleriet i hopp med manus och dialog är på tok för svagt. Brottning är en explosiv och fysisk sport men i Foxcatcher försvinner det och handlar istället om Steve Carrels Du Points märkligheter. Tyvärr är det ihop med Channing Tatums autistiska stönande inte riktigt vad som gör en bra film. Nej det här är oerhört ytligt och faktiskt aningen långtråkigt...

Betyg 2 av 5. En av årets största besvikelser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in