2014-12-22, 16:18
Bannlyst
Donnie Brasco var verkligen en stor besvikelse när jag såg den för några år sen. Kunde inte förstå hur denna så kallade gangster hade fått sånt stort utrymme back in the day. Men det handlade väl främst om att det var star power i form av Pacino och Depp. Själva historien var på tok för enkel och dessutom förutsägbar. Nej det här är verkligen ingen gangster som är värd att rekommendera.

Med ditt betyg hade filmen landat på 5 eller 6. Eller en 2:a av 5.
Citera
2014-12-22, 16:22
Medlem
Hoot (2006)

Helt okej och kul med en film som handlar om ugglor, men den var lite för långsam för min smak. 7/10
Citera
2014-12-22, 16:32
Medlem
gurkmajjas avatar
Back to the horror!

Denna gång inget asiatiskt

Mama: http://www.imdb.com/title/tt2023587/?ref_=fn_al_tt_2

En far irrar iväg med sina två barn i sin Mercedes, kraschar och det slutar med att de hamnar i en övergiven stuga. Farbrodern till barnen söker efter dem i flera år tills barnen hittas efter cirka 5 år i den övergivna stugan, ganska förvildade och annorlunda, fadern är fortsatt borta. Barnen tas om hand av farbrodern och dennes flickvän. Det visar sig dock snart att allt inte står rätt till med barnen.

Bra skådespeleri och helt ok foto. Dock tycker jag att storyn är lite svag och filmen har sina logiska felslut. Grundstoryn är egentligen helt ok, men jag tycker inte den behandlas på ett bra sätt.

Svårt att sätta betyg när det spretar såhär tycker jag men jag hamnar på en 5/10 för att det ändå är bra skådespeleri och att det trots allt funkar, men det är mest tack vare skådespelarinsatserna.
Citera
2014-12-22, 16:48
Medlem
chessjamts avatar
Batman 1989

Ja, jag förväntade mig att den skulle vara löjlig och det var den också. Kanske är man alltför påverkad av Nolans Dark Knight trilogi men Tim Burtons Batman är sämre på nästan alla plan. De enda positiva aspekterna i filmen är Jack Nicholson som man bara måste älska som Jokern och det visuella atmosfäriska miljön som utgör Gotham City. Det gillade jag väldigt mycket, själva set designen i filmen. Michael Keaton som Batman känns som ett misstag. Inte så fysiskt imponerande och närapå asocial och töntig som Bruce Wayne. Nä, här är Christian Bale så jäkla mycket bättre, trots hans growl-röst han pratar med i Nolans filmer.

Nicholson och själva Gotham City som den ser ut i Burtons tappning är det enda som gör filmen sevärd.

2 av 5
Citera
2014-12-22, 17:12
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Det är klart att det blir en stor besvikelse när det visar sig vara en film som har överösts med priser och som dessutom är en favorit hos kritikerna. För mig åker den i alla fall inte in på någon topplista.

Vad tycker du själv? Är det ännu en Fyra av Fem i din bok?

Har inte sett den, ska däremot se den idag. Kan dock säga att Bennett Miller's andra två filmer är starka treor för mig så hans resumé är inte allt för stark i mina ögon. Men det kan också bero på att när jag såg dessa två filmerna var det sent på natten och jag var väldigt trött vilket påverkade tittandet på filmerna dessvärre. Jag menar Capote är kanske inte direkt den bästa film att se när man är väldigt trött.
Citera
2014-12-22, 17:13
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Batman 1989

Ja, jag förväntade mig att den skulle vara löjlig och det var den också. Kanske är man alltför påverkad av Nolans Dark Knight trilogi men Tim Burtons Batman är sämre på nästan alla plan. De enda positiva aspekterna i filmen är Jack Nicholson som man bara måste älska som Jokern och det visuella atmosfäriska miljön som utgör Gotham City. Det gillade jag väldigt mycket, själva set designen i filmen. Michael Keaton som Batman känns som ett misstag. Inte så fysiskt imponerande och närapå asocial och töntig som Bruce Wayne. Nä, här är Christian Bale så jäkla mycket bättre, trots hans growl-röst han pratar med i Nolans filmer.

Nicholson och själva Gotham City som den ser ut i Burtons tappning är det enda som gör filmen sevärd.

2 av 5

Tråkigt att du inte gillade den. för mig är det den bästa Batman filmen som existerar, samt en av mina favoritfilmer. Topp 30 lätt! Michael Keaton ÄR Batman!
Citera
2014-12-22, 18:05
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tråkigt att du inte gillade den. för mig är det den bästa Batman filmen som existerar, samt en av mina favoritfilmer. Topp 30 lätt! Michael Keaton ÄR Batman!
Kan förstå varför du tycker så. Men när man som jag, såg Nolans Batman filmer först så är det svårt och se Batman utspelas på en mer "oserriöst" sätt.
Citera
2014-12-22, 18:27
Medlem
AshbergSerDigs avatar
13th warrior.

Jora, här har vi en rulle med många positiva grejer. Banderas gillade jag också.
6/10.
Citera
2014-12-22, 18:54
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
The Fault in Our Stars

Jättefin film värt att se faktiskt! Var rätt skeptisk i början men den blev bra.

10/10
Citera
2014-12-22, 18:58
Medlem
Catapillas avatar
Forbidden photos of a lady above suspicion

Keff som fan, är det någonting jag inte klarar så är det Giallos där ingen dör (undantag Perversion Story.) Trots bra skådespel och musik av Morricone blir det bottenbetyg för denna utdragna historia.

2 / 5
3 / 10
Citera
2014-12-22, 19:05
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Michael Keaton som Batman känns som ett misstag. Inte så fysiskt imponerande och närapå asocial och töntig som Bruce Wayne. Nä, här är Christian Bale så jäkla mycket bättre, trots hans growl-röst han pratar med i Nolans filmer.

Nej, bara nej...

Keaton är så mycket bättre än Bale. Han ÄR Batman, Bale är bara en vanlig, robotisk Nolan-karaktär.
Citera
2014-12-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Rampage (2009)

Förvånansvärt bra men våldet är så oerhört sadistiskt och rått att jag bara mår illa så blir bottenbetyg från mig.
Riktigt bra film det där, även uppföljaren är minst lika bra

Såg på Stalingrad (1993) igår, har sett den flera gånger förut och det är väldigt få krigsfilmer (om ens någon) som kommer i närheten av denna storslagna och påkostade film, filmer likt denna görs knappast längre, alltid är det amerikanarna som bankar skiten ur tysken.
Här får vi följa tyskars kamp mot ryssen i Stalingrad, filmen är rå och ger en känsla av hopplöshet.
Betyg 9,2/10

Ett stort plus är att tyskarna snackar tyska och ryssarna ryska, känns mer äkta än att alla pratar amerikanska som i filmen Enemy at the Gates som är bra men faller på att alla snackar amerikanska tyskar såsom ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in