2014-11-27, 20:07
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tycker jag med, 2.5 är helt ok i mina ögon i mitt betygssystem. Men inget minnesvärt direkt och inget jag lär se om på ett bra tag, om ens någon gång. Men underhållning för stunden? Absolut!

Precis min uppfattning! Kul att se Brosnan i denna "sk." spion-comeback efter många år efter sista Bondrullen, fylld med romcom-filmer å skit!
Citera
2014-11-27, 20:39
Medlem
AshbergSerDigs avatar
I kina äter dom hundar http://www.imdb.com/title/tt0180748/

Gillade den, hade önskat något mer humor. 6/10.
Citera
2014-11-27, 20:47
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig

Kul att du gillade den, även om jag gillar den mer. Hade satt en åtta eller nia om jag använde tiogradig skala. Ska bli kul att höra vad du tycker om Gamla män i nya bilar sen, den anses av många vara mycket sämre än I Kina käkar dom hundar, men jag håller dem lika högt. Alltid roligt med Torkel Petersson också.
Citera
2014-11-27, 20:47
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig

Älskar humorn i denna filmen! Helt i min smak. Tänkte du se uppföljaren också?
Citera
2014-11-27, 20:59
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kul att du gillade den, även om jag gillar den mer. Hade satt en åtta eller nia om jag använde tiogradig skala. Ska bli kul att höra vad du tycker om Gamla män i nya bilar sen, den anses av många vara mycket sämre än I Kina käkar dom hundar, men jag håller dem lika högt. Alltid roligt med Torkel Petersson också.

Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Älskar humorn i denna filmen! Helt i min smak. Tänkte du se uppföljaren också?

Håller på och bråkar med lågseedade torrenter men klart den ska ses. Jag älskade humorn också, men det fick mig inte att skratta, men visst satt jag med ett brett leende genom många scener.
Kanske skulle gett den ett högre betyg, men jag har börjat få en vana att sätta 6.
6=Underhållande, men jag har gett 6 till så mycket sämre filmer så det kan va unfair.
Citera
2014-11-27, 21:04
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
[b][url=https://www.flashback.org/sp51148348]

Ghost Dog - The Way of the Samurai (1999)

Jag måste erkänna att jag var något tveksam till denna filmen innan jag satte på den

Samma här, titeln "Ghost Dog - way of the Samurai" bara skriker direct to video kalkon i mina öron så förväntningarna är hur låga som helst sen blir man helt knockad när filmen är stark.

Genidrag!
Citera
2014-11-27, 21:12
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Projekt 90-tal

Film: 8/50

Ghost Dog - The Way of the Samurai (1999)

Ghost Dog, samurajen i grannskapet, hamnar i trubbel med lokala maffian efter att han skjutit en av deras män på beställning.

Jag måste erkänna att jag var något tveksam till denna filmen innan jag satte på den, men den krossade allt, en riktigt bra, skön grym jävla film.

Forrest Whitaker gör en imponerande roll som Ghost Dog, jag har alltid gillat den mannen. Hela skådespelaruppsättningen i maffian gör även de lysande prestationer, John Tormey, Cliff Gorman och Henry Silva sticker ut!

Musiken av RZA är hur jävla bra som helst, otroligt passande och riktigt skönt sound.

Även fotot av Robby Müller är lysande som vanligt, en av mina favorit filmfotografer all-time och detta hör till hans bättre filmer.

Allt som allt en riktigt komplett film. Jag är väldigt sugen på att sätta en åtta och kanske gör det senare också, just nu en sjukligt stark sjua.

Betyg: ++7/10

EDIT: Jag kunde inte hålla mig länge. Nytt betyg: -8/10

Har du sett något mer av Jarmusch? Har själv bara sett Coffee and Cigarettes och Night on Earth, men båda är skitbra. Kan rekommendera dem.
Citera
2014-11-27, 21:16
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Har du sett något mer av Jarmusch? Har själv bara sett Coffee and Cigarettes och Night on Earth, men båda är skitbra. Kan rekommendera dem.

Konsensus kring den är väl lite blandat, men jag håller Only Lovers Left Alive som en av 2013s allra främsta filmer.
Citera
2014-11-27, 21:18
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Konsensus kring den är väl lite blandat, men jag håller Only Lovers Left Alive som en av 2013s allra främsta filmer.

Hans bästa är Down by Law! Fan vad go den filmen är.
Citera
2014-11-27, 21:33
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Min första Jarmusch faktiskt! Kommer definitivt se mer efter mitt projekt, synd att jag inte lade till fler av hans 90-talsfilmer!
Citera
2014-11-27, 21:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey

Haft ögonen på den ett tag. Funderar på att ta med Broken Flowers i min nästa filmbeställning, vad tycker du om den om du sett den?

Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Hans bästa är Down by Law! Fan vad go den filmen är.

Haft ögonen på den också, inte minst för Tom Waits.

Citat:
Min första Jarmusch faktiskt! Kommer definitivt se mer efter mitt projekt, synd att jag inte lade till fler av hans 90-talsfilmer!

Okej. Ska också se mer i framtiden, tänkte se Ghost Dog men hann inte innan datorn gick sönder.
Citera
2014-11-27, 21:47
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Haft ögonen på den ett tag. Funderar på att ta med Broken Flowers i min nästa filmbeställning, vad tycker du om den om du sett den?

Jag har tyvärr inte gjort det. Den lider lite av Netflixförbannelsen - den ligger där och är så tillgänglig så att man aldrig tar tag i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in