Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-03, 00:53
  #30637
Medlem
zxcvb45s avatar
Diary Of The Dead, Jävligt kass zombierulle, satt och bara väntade på att skiten skulle ta slut.

2/10
Citera
2014-11-03, 00:55
  #30638
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja?

Så varför tror du att folk ger den högt betyg utan att gilla den? Om den inte var populär hade den aldrig nåt klassikerstatus

OnT: Bullet med Mickey Rourke och Tupac

Ingen höjdare
Citera
2014-11-03, 00:58
  #30639
Medlem
Kickexs avatar
22 Jump Street
Finns inte så mycket att säga om man ska vara ärlig. En riktigt ursel film.
Möjligtvis den sämta "komedin" jag har sett i år.
Lite surt då jag fick ut en hel del skratt från den första filmen men uppföljaren kan man helt klart undvika.
3/10
Citera
2014-11-03, 02:29
  #30640
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
22 Jump Street
Finns inte så mycket att säga om man ska vara ärlig. En riktigt ursel film.
Möjligtvis den sämta "komedin" jag har sett i år.
Lite surt då jag fick ut en hel del skratt från den första filmen men uppföljaren kan man helt klart undvika.
3/10
Jag tycker att 22 Jump Street är rolig. Dock har jag sett mycket roligare komedier i mina dar.
Citera
2014-11-03, 02:44
  #30641
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
The Fault In Our Stars

Generellt är jag väldigt anti till den här typen av film då det ofta bara blir en smörja. Med den inställningen gick jag även in här och även fast det är exakt en sådan film blev jag förvånad över min reaktion gentemot den. För den är faktiskt.. fin.

Vi får möta Hazel (Shailene Woodley) och Augustus (Ansel Elgort), två cancersjuka ungdomar som blir kära i varandra och det är mer eller mindre deras kärlekshistoria som berättas för tittarna. Augustus manus är riktigt bra, många sköna budskap och citat. Ansel har dessutom en bra känslopalett så det tillsammans skapade en bra karaktär.

Jag har svårt för både själva kärleksrelationen och sjukdomen då jag själv inte har något att relatera till öht så det var allt runtomkring jag föll för. Som jag förstått det faller väldigt många tårar till filmen jag blir inte alls rörd på det sättet utan uppskattar istället filmen i allmänhet. Ett helt okej romantiskt drama helt enkelt. 7/10.
Citera
2014-11-03, 03:17
  #30642
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Interstellar (2014)

Såg Christopher Nolan's nya mästerverk på en förhandsvisning utomlands. Gör er själva en tjänst och gå se den med omedelbar verkan när den kommer ut där ni befinner er, det är ett mästerverk av episka proportioner, jag njöt från första till sista minut och bävade genom hela filmen för stunden den skulle ta slut. Så bra tyckte jag att den var, sen är jag säker på att ni filmsnobbar kommer hitta massa fel och anledningar att ogilla den.

betyg: 9.4 örfilar utav 10!
Citera
2014-11-03, 03:23
  #30643
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Interstellar (2014)

Såg Christopher Nolan's nya mästerverk på en förhandsvisning utomlands. Gör er själva en tjänst och gå se den med omedelbar verkan när den kommer ut där ni befinner er, det är ett mästerverk av episka proportioner, jag njöt från första till sista minut och bävade genom hela filmen för stunden den skulle ta slut. Så bra tyckte jag att den var, sen är jag säker på att ni filmsnobbar kommer hitta massa fel och anledningar att ogilla den.

betyg: 9.4 örfilar utav 10!
Oj, kul att du sett den redan. Är den bättre än Inception?
Citera
2014-11-03, 04:15
  #30644
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Oj, kul att du sett den redan. Är den bättre än Inception?

Jag uppskattade Inception väldigt mycket men det är ingen av mina favoritfilmer, trots det så såg jag storheten i den och varför den blev så omtalad. Jag tycker Interstellar är mer sevärd men jag är inte säker på att den får samma genomslagskraft som Inception. Matthew McConaughey gör sin roll exemplariskt bra, det finns mycket underliggande budskap och sensmoral genom filmen. Se den med ett öppet sinne och utan överdrivna förväntningar så är jag helt säker på att ni kommer tycka väldigt bra om den. Går ni in med en snobbig attityd och med förväntningar att få era liv förändrade av filmen så kommer ni bli besvikna. Jag ger er denna varningen eftersom det alltid finns någon som har överdrivna förväntningar på filmer, blir besviken för att sedan gå runt och sprida dynga om filmen.

För övrigt såg jag nyss att den har för tillfället 9.5 på IMDB, vilket givetvis kommer sjunka ju fler som röstar, men det är kul att andra som sett den delar mitt höga betyg.
Citera
2014-11-03, 04:24
  #30645
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
The girl with the dragon tattoo (2011)
En spännande kriminaldrama som hade en bra spänning och manus i sig.
Men den var helt klart för lång. Jag förstår att dom ville öppna och avsluta med "Wennerström-problemet" och som en början så funkade det bra för att låta publiken lära känna karaktärerna men efter ett tag så fortsätter referenser till introt trots att det inte längre kändes relevant i huvudtaget. Och när det blåser upp ordentligt mot slutet så känns det inte relevant till själva mord utredningen som filmen faktiskt handlade om. Så det kändes som att man såg på 2 säsonger av samma serie samtidigt om man säger så.
Kan visserligen varit pgd av filmens längd. Hade den varit kortare så hade man lättare känt att det inte handlar så mycket om utredningen utan att det snarare kretsade runt Lisbeth och Mikael som personer.
Men så utbrett som filmen nu var så ger det intrycket att det är mycket att veta då brottet var så komplicerat och stort, trots att det inte stämmer.

Men i slutänden så var den väl okej för sin genre.

Ville ge den en sjua men film versioner av böcker som denna blir nästan alltid så "ryckiga" så 6/10.
Tyckte om denna mörka, fylliga och lyxiga variant av den svenska förlagan.
Citera
2014-11-03, 07:45
  #30646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Så varför tror du att folk ger den högt betyg utan att gilla den? Om den inte var populär hade den aldrig nåt klassikerstatus

OnT: Bullet med Mickey Rourke och Tupac

Ingen höjdare
Man kanske blir påverkad av omgivningen när man sätter sitt betyg. Det finns någon undersökning om sånt där. Folk säger att Gudfadern (t.ex.) är deras favoritfilm fast det inte stämmer. Läste en artikel om den undersökningen för någon månad sedan.
Citera
2014-11-03, 08:17
  #30647
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
The Hobbit: En Oväntad Resa

En underbar film hela tiden och så vacker film, med dynamiska miljöer och fantastisk skådespeleri. Jag kan inte annat en att hylla denna filmen. En perfekt film.

10/10
Citera
2014-11-03, 10:28
  #30648
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Man kanske blir påverkad av omgivningen när man sätter sitt betyg. Det finns någon undersökning om sånt där. Folk säger att Gudfadern (t.ex.) är deras favoritfilm fast det inte stämmer. Läste en artikel om den undersökningen för någon månad sedan.

Det blir man garanterat men det går åt båda hållen, folk upplever nog lika ofta att en klassiker är bra men inte lever upp till hypen och sätter ett lägre betyg än vad dom hade gjort om dom fiskat fram filmen ur en reaback och kollat den på ren chans så det jämnar nog ut sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback