2014-12-08, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Trapped in Paradise

Ännu en julfilm, ännu en komedi-film. Denna gång med Dana Carvey, Nicolas Cage och Jon Lovitz. Den fungerar väldigt väl, det är en smart komedi-film. Massvis med skämt i replikerna, i handlingen och i skådespelarnas agerande. Filmen går till som så att dessa tre bröder, ska råna en bank i världens mest godtrogna och fina stad som finns. Efterhand ångrar de sig, eftersom de upptäcker att i okunskap om att de tre bröderna var rånarna, så behandlar ändå folket i stan bröderna väldigt väl, de är nästan för gästvänliga.

En väldigt fin julhistoria, kul film. Dana Carvey är fenomenal som kleptomanen. Jag har kul genom hela filmen. Den underbara Madchen Amick dyker upp i filmen och helt plötsligt är det en väldigt fin julfilm. Jag såg den för en månad sen men den är lika bra denna gången också.

9/10 Tomteluvor*

*Tomteluvor-betyget skiljer sig från det vanliga betyget. Här är egentligen inte själva betyget grundat i hur bra filmer är, utan snarare vad filmen förmedlar och hur den knyter an till Julen och själva julstämningen.

Tidigare sedda julfilmer:

det är för helvete en film från förra århundradet.
Citera
2014-12-08, 03:49
Medlem
zxcvb45s avatar
The Guest

Helt okej film faktiskt, gillade sountracket.

http://www.imdb.com/title/tt2980592/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-12-08, 05:31
Medlem
U-Figs avatar
Star Wars VI - Return of the Jedi

Nej. Tillstymmelsen till Wow-känsla försvann ganska snabbt. Humorn är överdriven. Slutet är sådär. För att jämföra med en annan episk trilogi, Sagan om Ringen-filmerna, så har man ingen riktig känsla för vilket hot Imperiet faktiskt var för rymdens befolkning. Det konstateras mest att jäklar vad farliga och elaka de är redan i första filmen (IV) för att sedan tuta och köra. Gasen i botten, nu ska Luke bli Jedi och rädda universum! I Sagan om Ringen så är det hela mycket tydligare, vilken fara Sauron (och Mordor) utgör för gemene man. Det är i alla fall vad jag tänker.

För mycket action, vilket uppskattas i förhållandevis fristående matinéhyllningar (Indiana Jones) men inte i episka sagor som sträcker sig över tre (eller sex, eller sju) filmer. Såg dessutom om V innan jag såg VI och insåg att jag får dra ned betygen ett snäpp. Så jäkla rolig var inte C-3PO och i VI är det mest samma sak fast i annan tappning.

Således:
Star Wars VI 6/10
Star Wars V 7/10
Star Wars VI 5/10
Citera
2014-12-08, 11:45
Medlem
Flusons avatar
The Guest

A soldier introduces himself to the Peterson family, claiming to be a friend of their son who died in action. After the young man is welcomed into their home, a series of accidental deaths seem to be connected to his presence.

http://www.imdb.com/title/tt2980592/

Ger den 7/10 i betyg. Spännande story, hyfsad dialog & skådisar, skön musik och grymma våldsscener.
Citera
2014-12-08, 13:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Håller för övrigt med att jag hoppas Keaton blir nominerad, han är också stor favorit för mig. Och då har jag inte ens sett filmen än. Tycker även Gyllenhaal borde bli nominerad, men anar och får en känsla av att han inte lär bli det.

Keaton har väl aldrig riktigt fått det stora erkännandet som han förtjänar?
Citera
2014-12-08, 14:26
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Keaton har väl aldrig riktigt fått det stora erkännandet som han förtjänar?

Visst är det så. Tydligt som fan också det du säger.
Citera
2014-12-08, 15:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Visst är det så. Tydligt som fan också det du säger.

Vill verkligen se Clean and Sober med honom i huvudrollen som missbrukare, svår att komma över på nätet med någon som seedar, den kan vara ruggigt jävla bra tror jag!
Citera
2014-12-08, 15:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Vill verkligen se Clean and Sober med honom i huvudrollen som missbrukare, svår att komma över på nätet med någon som seedar, den kan vara ruggigt jävla bra tror jag!

Han är grym som snuten i Jackie Brown också!
Citera
2014-12-08, 15:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Han är grym som snuten i Jackie Brown också!

Många bra skådisar i den, Keaton är inget undantag!
Citera
2014-12-08, 15:35
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Många bra skådisar i den, Keaton är inget undantag!

Jackie Brown kom ju att bli en paradshow för många av de inblandade. Inte minst Sam Jackson.
Citera
2014-12-08, 15:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Jackie Brown kom ju att bli en paradshow för många av de inblandade. Inte minst Sam Jackson.

Gillar ju Robert Forster så det är också kul att han är med i den, men visst, det är ju Tarantinos näst bästa så!
Citera
2014-12-08, 15:41
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Gillar ju Robert Forster så det är också kul att han är med i den, men visst, det är ju Tarantinos näst bästa så!

Det ligger mycket i det du säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in