2014-10-19, 14:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Mean Creek (2004)

En vidrig, välskriven, snygg, fantastisk film. Högsta betyg på alla skalor. 6 av 6.

Du skulle kanske gilla 12 and Holding?
Citera
2014-10-19, 15:06
Medlem
East of eden. Riktigt bra film jag börjar förstå hajpen kring James dean. Har varit utan dator i en vecka då den kraschade och i väntan på den nya ser jag filmerna i bokhyllan som inte ens har öppnats. Blir rebel without a cause ikväll och sen Giant imorrn. Så har man sett James deans filmer. East of eden får 4/5.
Citera
2014-10-19, 15:19
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du skulle kanske gilla 12 and Holding?
Ja jösses, den verkar hemsk.

Jag är lite orolig för att jag kanske förväxlar "bra" med "hemsk". Mean Creek, Elefantmannen och Det vita bandet är alla tre hemska filmer där man sympatiserar med och tycker fruktansvärt synd om minst en av karaktärerna. Det kanske är omöjligt att misslyckas om man har ett överviktigt, missförstått barn som drabbas av orättvisa? Jag kanske alltid kommer tycka att en sådan film är hemskt gripande, och därför ge den högsta betyg?

Jag lyckas inte komma på några filmer där det är så pass synd om någon, men där jag delar ut låga betyg.
Citera
2014-10-19, 15:30
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Mean Creek (2004)[/b].

Senast redigerad av zxcvb45 2014-10-19 kl. 15:33.
Citera
2014-10-19, 15:54
Bannlyst
Rudderless

Ja du SimMan 92....Ännu en film som du höjer upp till skyarna och som i slutändan inte visa sig vara något annat en ett dussindrama.

Till att börja med tänkte jag börja med att säga att Rudderless inte är en dålig film, men den är samtidigt långt ifrån problem.

Det här storyn och upplägget har vi sett tusentals gånger vid det här laget. Medelålders man hamnar i en livskris/identitetskris och försöka bygga upp sig själv. Rudderless bjuder inte på några större överraskningar mer än att Billy Crudup denna gång inte spelar det egentliga offret. Men p.g.a. rådande omständigheter beter han sig därefter.

Rudderless klyschiga dramaturgiska upplägg

*Katastrof/olycka
*Protagonist hamnar i livskris
*Super ner sig
*Avskärmar sig från samhället
*Hittar en person som påminner om hans förflutna
*Blir rockstjärna
*Högljudd bar
*Talangshow
*20-åriga groopies
*Berättar inte om sitt förflutna
*Blir påmind om sitt förflutna
*Gör upp med sitt förflutna
*Spelar en låt/ Slut!

Det här är så fruktansvärt amerikanskt så det skriker om det. Vi har den vilsna 20-årigen med sitt "dude"-snack och sin splittrade uppväxt med en frånvarande morsa. Och så kommer Billy Crudup in som en slags mentor. Inte nog med att det är klyschigt, filmen faller i stort sätt på sitt eget grepp. Ärligt talat? Hur liten är chansen att ingen känner igen SAM (Billy Crudup)? Otroligt liten med tanke på att vi lever i googleåldern. Vi googlar oss till all information om människor vi finner misstänksamma.
Sen är jag oerhört trött på att musiken ska vara stämningssättare och det enda som får förmedla filmers känslor. Det är knappast något undantag i Rudderless.

Betyg: Rudderless är plågsamt förutsägbar och klyshig. Det finns dock en del trivsamma delar, men om du gillar den här typen av filmer så finns det betydligt bättre i genren.
Jag rekommenderar varmt Paper Man som är en betydligt bättre indie.

B]2.5 av 5[/b] Simman 92......sorry!
Citera
2014-10-19, 18:01
Medlem
Dr.Feelgood.s avatar
Hostel: Part II
Mycket bättre än vad jag minns att första filmen var. Jävligt underhållande hela vägen och kul med cameos från Edwige Feneche och Ruggero Deodato. En stark 3/5. Är tredje filmen något att ha?
Citera
2014-10-19, 18:39
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.
Mycket bättre än vad jag minns att första filmen var. Jävligt underhållande hela vägen och kul med cameos från Edwige Feneche och Ruggero Deodato. En stark 3/5. Är tredje filmen något att ha?

Tredje filmen är en bättre Hangover Part III än vad Hangover Part III är.
Citera
2014-10-19, 19:46
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Rudderless

B]2.5 av 5[/b] Simman 92......sorry!
De gör inget
Citera
2014-10-19, 19:51
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.

Inte alls lika bra som dom 2 första, inte Eli Roth som regisserat den sista heller.
Citera
2014-10-19, 20:08
Medlem
knazbarnets avatar
Rudderless Brukar ha en förkärlek till alla filmer som kretsar till musiken men den här lyckades inte riktigt fånga mitt intresse, 4,5/10

Nya X-men 2/10

Sin city 2
Tycker fortfarande om de överdrivna våldet, det svartvita fotot men handlingen i denna film var så fruktansvärd dålig/tråkig. Vill minnas att ettan hade en drös av intressanta karaktärer som man fick följa och vars historier lindades ihop under olika tillfällen något jag tyckte uppföljaren saknade. 2/10

Blir att se om ettan för att se om fortfarande tycker om den.
Citera
2014-10-19, 20:22
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Rudderless Brukar ha en förkärlek till alla filmer som kretsar till musiken men den här lyckades inte riktigt fånga mitt intresse, 4,5/10

Nya X-men 2/10

Sin city 2
Tycker fortfarande om de överdrivna våldet, det svartvita fotot men handlingen i denna film var så fruktansvärd dålig/tråkig. Vill minnas att ettan hade en drös av intressanta karaktärer som man fick följa och vars historier lindades ihop under olika tillfällen något jag tyckte uppföljaren saknade. 2/10

Blir att se om ettan för att se om fortfarande tycker om den.

Tråkigt att den inte verkar vara så bra, gillade ettan väldigt mycket! har hört många säga att 2:an inte alls går upp emot den, visst det kanske man förstod, men ryktena om att den ska vara ganska dålig har gjort att jag har skjutit upp att se den, det är dags nu.
Citera
2014-10-19, 20:45
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Tråkigt att den inte verkar vara så bra, gillade ettan väldigt mycket! har hört många säga att 2:an inte alls går upp emot den, visst det kanske man förstod, men ryktena om att den ska vara ganska dålig har gjort att jag har skjutit upp att se den, det är dags nu.

Vissa saker har de ju tagit med från ettan men personligen tyckte jag att den kändes fattig på intressanta karaktärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in