Citat:
Ursprungligen postat av
Herr.Dittling
Man tackar, alltsomoftast är det skäll och hårda ord som dominerar på flashback.
Kul att någon läser det man skriver, och dessutom gillar det.
Nu tenderar jag att oftast läsa inläggen om filmer som jag är intresserad av eller redan har sett själv, så jag läser därmed inte allt här i tråden.
Men jag får också ta och hålla med här! Jag gillar ditt sätt att skriva på i denna tråd, det är alltid trevligt.
Vi har alla våran egen stil när vi recenserar filmer här, och det är ju även en del av tjusningen med tråden också tänker jag.
Som sagt, även jag är tacksam för dina bidrag i tråden!
EDIT:
Själv såg jag igår klart
Fritz The Cat (1972)
www.imdb.com/title/tt0068612/
Detta är en politisk- och samhällssatirisk komedi som utspelar sig i USA under 60-talet. Det är flower power, där det skulle göras revolution ungefär.
Jag kan inte säga att jag greppar alla skämt i filmen, en del går mig över huvudet. Men jag antar att jag hade förstått mer om jag själv växt upp under den tiden, på den platsen. Nu går som sagt en del över huvudet.
Men jag är samtidigt inte helt bortdribblad, jag fattar en hel del också och vissa saker är riktigt roliga.
Filmen har dessutom en rätt skön känsla över sig. Stämningen är emellanåt lite noir på något sätt. Eller... jag vet inte vilket ord jag ska använda, det är något särskilt lite åt det hållet ibland ändå som skapar lite av en sådan känsla. Jag har svårt att sätta rätt ord på det nu känner jag.
Sen har vi musiken! Den är mysig och passande för filmen.
Det är många bra låtar här, både bland de som är komponerade för filmen, och de låtar man köpt in för att använda.
Ibland Känns det lite som att filmen hoppar från den ena scenen till den andra lite väl hastigt utan att de fått till övergångarna scenerna emellan på ett naturligt sätt. Det blir lite som att se flera olika korta sketcher ibland, istället för en sammanhängande film. Det var ett litet minus för mig, men ändå något jag kan leva med.
Allt som allt är det en skön film med en hel del bra satirisk humor, även om jag som sagt också inser att en del av skämten går mig över huvudet.
Jag är road av denna film, men det kanske inte är en 10a heller så att säga.