2014-04-15, 14:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Out For Justice

En av dom bättre filmerna med steven seagal faktiskt, denna filmen tyckte jag var mycket bra. Väldigt bra actionrulle av god kvalite. Skall definitivt ses om någon gång

7/10

William Forsythe var kanon som skurk i den, han var verkligen riktigt bra under nittiotalet, synd bara att han har förpassats till birollsskådespelare nuförtiden. Har du sett Seagals övriga filmer som han gjorde under Warner Brothers fram till 2001 då han bröt med dom och blev lite sämre?
Citera
2014-04-15, 14:38
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
William Forsythe var kanon som skurk i den, han var verkligen riktigt bra under nittiotalet, synd bara att han har förpassats till birollsskådespelare nuförtiden. Har du sett Seagals övriga filmer som han gjorde under Warner Brothers fram till 2001 då han bröt med dom och blev lite sämre?
Tycker hans tidigare filmer som ex. Hard to Kill och Marked for Death håller samma klass som Out for Justice. Gemensamt med alla tidiga Seagal-filmer är ju det ständigt klockrena soundtracket.
Citera
2014-04-15, 14:46
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Happily N'Ever After 2 (2009)

I denna fristående uppföljare får vi följa Snövit genom en alternativ version av hennes saga. Återigen har balansen mellan gott och ont satts ur spel, och det är inte uppenbart vad som borde göras för att återställa ordningen.

Om första Happily N'Ever After var en påse med hundskit så är uppföljaren en container med flodhästs diarré. Min herre skapare detta var riktigt jävla bedrövligt och plågsamt att sitta igenom.
Vi befinner oss tydligen i den mer moderna världen i den här filmen då Snövit har en mobiltelefon som hon kan prata med sin vänner, fast det blir någon slags telegraf över det eller om ett Skype samtal. Hon är tonåring, är ute och festar varje kväll med Rödluvan, Bo Peep och Guldlock. Med andra ord så har de gjort Snövit till en modern Mean Girls nästan. Varför? För att det är skoj! NOT!
En annan riktigt jävla irriterande sak med den här filmen är att de konstant säger "Holla". Framför allt Snövit och hennes vänner, det blev så pass irriterande till en viss grad att jag var extremt nära att stänga av skiten.

Sedan har vi handlingen som är exakt likadan nästan som första filmen. Mambo är en dum katt som gör att det onda tar över, då han inte lärde sina misstag från första filmen, och trollkarlen som styr allt är inte ens närvarande här.
Sedan är det bara bullshit att det är en fristående uppföljare då den klart och tydligt gör referenser tillbaka till första filmen och de visar till och med en bild på Askungen och Rick när de gifte sig. Vilket också får mig att undra en sak.
I första filmen så säger dvärgarna att det redan har träffat och stött på Snövit, den här uppföljaren tar plats efter första filmens händelser men Snövit får först kontakt med dvärgarna i den här. Samtidigt som Rumpelstiltskin som blev god i slutet av första filmen är ond här. Så fuck continuity i den här filmen!

Av någon anledning så lyckas också animationen vara sämre här än i den förra. Om det är lägre budget (vilket jag verkligen tror på) eller inte så är det riktigt usel animation, riktigt jävla usel, någon av den sämsta jag har sett.
Det kvittar vilken ursäkt den här filmen har, animationen är bedrövlig och man kan se en del glitchar här och där. Den är så pass dålig att den romantiska killen Snövit blir "kär" i har samma design som Rick från första filmen.
När vi ändå är igång så kan jag lika gärna spilla det rakt ut. Detta är en av de sämsta animerade filmerna jag någonsin har bevittnat.

I sin helhet rena rama skiten från början till slut. Den försöker vara hipp, men misslyckas så jävla hårt och vad dem ens försökte göra med den mer moderna versionen på det hela vet jag inte vad dem ville åstadkomma med.
Det är en usel film från början till slut där animationen är bedrövligt dålig. Den är inte ens skrattretande dålig, det är en dålig film rakt av.
En av de sämsta om inte den sämsta animerade filmerna jag sett någonsin!

0.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1235837/?ref_=nv_sr_3

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=-YNwOSaPeq0
Citera
2014-04-15, 14:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Tycker hans tidigare filmer som ex. Hard to Kill och Marked for Death håller samma klass som Out for Justice. Gemensamt med alla tidiga Seagal-filmer är ju det ständigt klockrena soundtracket.

Japp, Hard to Kill är otroligt bra, en av hans bästa filmer ifrån den tidiga karriären. The Glimmer Man ifrån 1996 är också en bra film, något bortglömd idag, men bra.
Citera
2014-04-15, 15:09
Medlem
Burlesque (2010)
Bortsett från att min självförtroende=noll just nu pga av christina så var det en helt ok film. Rätt mysig så, men det kändes som handlingen inte riktigt höll. Kunde ha varit mycket bättre. 5/10
Citera
2014-04-15, 15:55
Medlem
Resident Evil: Apocalypse
Skräp. Om det inte var för storyn så hade det blivit en etta, nu blir det 2/5.
Citera
2014-04-15, 15:56
Medlem
Gravity.

Helt ok, men inte så bra som alla påstod. 3,5 av 5
Citera
2014-04-15, 16:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Japp, Hard to Kill är otroligt bra, en av hans bästa filmer ifrån den tidiga karriären. The Glimmer Man ifrån 1996 är också en bra film, något bortglömd idag, men bra.
Ja, den är också bra.
Citera
2014-04-15, 16:14
Medlem
upperkatts avatar
The Last Temptation of Christ. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-04-15, 16:32
Medlem
MrSvarts avatar
The fly.

Den gav vad jag sökte. Gammal Bfilm med någorlunda handling. Bra skit.
Citera
2014-04-15, 16:35
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:

Har sett några andra av seagals filmer och tycker dom är av samma kvalite, bra mycket bättre än dagens action.

Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName

Kan bara hålla med
Citera
2014-04-15, 18:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
The fly.

Den gav vad jag sökte. Gammal Bfilm med någorlunda handling. Bra skit.
Vilken årgång av filmen såg du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in