2014-04-08, 20:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville2000
Rätt gammal film men helt ok.

The Time machine

The Time Machine är en amerikansk science fiction-film från 2002 i regi av Simon Wells, baserad på H.G. Wells bok Tidmaskinen. Filmen utspelar sig på 1890-talet, 2030-talet och 800000 år fram i tiden

Lite smårolig och tankeväckande om man vill fundera på framtiden
Haha, kallar du en 10 år gammal film för gammal?
Citera
2014-04-08, 20:27
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Det är en ren och skär Scorsese rip-off som är usel.
Vad är uselt med den?

Och varför är den en Scorsese-rip-off? Är det för att den handlar om kriminella som också berättar själva historien, och att filmen har en del snygga montage? Scorseses filmer om kriminella personer brukar vara mycket mer våldsamma än "American Hustle".

Citat:
Crash är så nära värdelös film man kan komma. Få filmer jag tycker är lika usla som den.
Mycket märklig åsikt. Varför tycker du så om den?
Citera
2014-04-08, 20:28
Medlem
upperkatts avatar
Mikey. Hyfsad film. 5/10.
Citera
2014-04-08, 20:35
Medlem
Bad Words

Som en snällare och sämre version av Bad Santa. Sevärd, om man inte har något vettigare att titta på.
Citera
2014-04-08, 20:50
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Mycket märklig åsikt. Varför tycker du så om den?
Herregud alltså, att du inte ser bristerna i filmen. Kan nog vara bland de sämsta manus som har gjorts.
Citera
2014-04-08, 21:00
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Herregud alltså, att du inte ser bristerna i filmen. Kan nog vara bland de sämsta manus som har gjorts.
Berätta gärna vilka bristerna är.
Citera
2014-04-08, 21:19
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Berätta gärna vilka bristerna är.
För att den behandlar publiken som att det skulle vara en 5 åring som tittar.
Senast redigerad av timoshenko 2014-04-08 kl. 21:21.
Citera
2014-04-08, 21:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
För att den behandlar publiken som om den är 5 år gammal.
Väldigt klen motivering.

Med tanke på att "Crash" Oscarsbelönades för bästa film och manus, samt fick en hel del bra recensioner av kritiker, är det märkligt att du verkar förbryllas av att den också gillas av en random flashbackare som du diskuterar med.
Citera
2014-04-08, 21:52
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Väldigt klen motivering.

Med tanke på att "Crash" Oscarsbelönades för bästa film och manus, samt fick en hel del bra recensioner av kritiker, är det märkligt att du verkar förbryllas av att den också gillas av en random flashbackare som du diskuterar med.

Fast nu ska man inte blint förlita sig på Oscarsgalan och kritiker, jag återgår till Gladiator, antagligen den mest överskattade filmen jag sett i mitt liv.
Var länge sedan jag såg Crash och minns inte så mycket från den så kan inte säga någonting om just den filmen.
Men en åsikt är en åsikt, du gillar den då gillar du den, timoshenko hatar den då hatar han den It's as simple as that!
Citera
2014-04-08, 22:09
Medlem
Warm Bodies

Tycker sjuan på IMDB var ganska lagom varken mer eller mindre. Skitmysig film för övrigt.
Citera
2014-04-08, 22:29
Bannlyst
Monster speglade sig på en sann historia och dramafilmen var riktigt bra och välgjord och man fick reda på hur mördaren Aileen var och hur det gick till.
9/10
Citera
2014-04-08, 22:36
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 15/60

The Kings Speech (2010)

Ännu en film som överträffade mina förväntningar. Trodde den skulle vara långtråkig (på det dåliga sättet, långsamma filmer överlag njuter jag gärna av), men den var istället så där skönt avslappnad och höll ett mycket fint tempo. Riktigt bra spelat av Colin Firth spelar fantastiskt, skulle nog säga att denna prestation är med bland de tio bästa från 2010-talet - där Redford toppar i All Is Lost och Daniel Day Lewis kommer tvåa i Lincoln. Ska nog ta mig och göra en sådan fullständig listan när jag är klar med hela 2010.

I alla fall, jag gillade TKS mycket, det ligger och bollar mellan en sjua eller åtta. Jag tror det blir en jävligt svag 8/10, som eventuellt kan sjunka.
Konstnärlig och fin film det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in