2014-08-27, 19:30
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Killers (2014)

Att en film i denna genren kunde ha så djupa och komplexa karaktärer trodde jag aldrig att någon skulle få till. Men Mo Brothers lyckas ta mig fan! Detta är kvalitè inspelat på rulle, det är välspelat, ytterst våldsamt med en krympande och ruggig stämning som tar sig in på bara kroppen med en insegling i fördärvade människors psykologi. Detta trodde jag verkligen inte när jag satte igång filmen, nästan i samma klass som I Saw the Devil, men är verkligen uppe och spelar i samma liga. Bästa från 2014 hittills! Hänförd!

13+/15 (5/5)
Citera
2014-08-27, 20:42
Medlem
JoeL431s avatar
I'm Still Here (2010)

Såg om filmen efter lite re-serach kring året. Får nog placera om mitt sågande en aning. Som ett medialt experiment är detta ganska kul faktiskt. Annars känns det lite.. onödigt, syftet säger han ju själv är att se hur media, fans och branschen reagerar.
Phoenix har helt klart satt sig in i rollen men tycker de blir lite för kliché-wannabe rapper, skulle han istället haft samma inställning men kanske en seriösare ton på karaktären som är oerhört hysterisk skulle trovärdigheten funka bättre.

Annars känns det som en liten bagatell nu i efterhand. Hopp, det var det, lixom. Kul experiment men lite onödigt.
Phoenix är extremt talangfull skådis vill jag bara tillägga, en av mina favoriter. Lite därför jag blev besviken på uppenbarheten (nytt ord) i början.

2+/5.
Citera
2014-08-27, 21:12
Medlem
Carnage.s avatar
Såg om Cannibal! The Musical för 1012e gången. Den är nog fan min favoritkomedi alltså. Älskar South Park, men Trey & Matt kommer aldrig kunna överträffa denna film.
Citera
2014-08-27, 21:16
Medlem
justiceBEAVERs avatar
The Prince (2014)
http://www.imdb.com/title/tt1085492/
Citat:
A retired assassin is drawn back into the life he gave up when his daughter is kidnapped. To rescue her, he must confront his former rival.
Nja, en helt okej action rulle, (3.5/5)
Citera
2014-08-27, 21:43
Medlem
Lotsos avatar
Lucy (2014)

Lucy bor i Taipei och smugglar droger för sitt uppehälle. När hon av misstag får i sig lite av drogerna förvandlas hon till en metamänniska. Hon har nu blivit telekinetisk, kan inte känna smärta och absorberar kunskap med omedelbar verkan.

Jag vet inte alls var jag ska börja med denna filmen, vad jag ens ska tycka. Det var en film som jag fann vara bra, mestadels, samtidigt som den var inget bra. Det är verkligen en unik film av sitt eget slag och jag tror verkligen folk kommer ha olika och vida åsikter om den här filmen.
Jag själv fann mig vara underhållen, den saken är säker. Men jag tror filmens ton är lite överallt och blir också filmens nedfall. Det känns som Luc Besson inte vet om han vill berätta en seriös sci-fi film eller en sci-fi film med action. Vad vi får är en mix utav både och där det känns som skådespelarna också är i olika filmer.

Till en början så kör den på en mer thriller artig skala och det är denna rutinen Min-sik Choi kör hela vägen. Han skådespelar som om detta är en seriös thrillerfylld actionfilm med sci-fi inslag. Det funkar faktiskt och han kommer av sig som den bästa biten i hela filmen. Men långt ifrån hans bästa insats och han blir lite underanvänd faktiskt.
Morgan Freeman kör på den mer dramatiska sidan och skådespelar som om det är en seriös sci-fi film. Hans insats är precis som Morgan Freeman i hans senare år, han spelar sig själv egentligen och gör de typiska Morgan Freeman inslagen. Men jag gillar Morgan Freeman så det var jag lugn med.
Scarlett Johansson som är vår huvudperson kör på den mer actionfyllda sättet. Hon gör jobbet bra, men då har hon satt sin prägel inom action med hennes Black Widow karaktär. Däremot förstod jag inte varför hon började prata som en robot när hon blev smartare.

Filmen går även en del åt det artistiska hållet. Framför allt i början så klippte den till arkivbilder på vilda djur eller andra saker. Saker som uppenbarligen skulle förmedla någonting och ge ett djupare budskap. Dock så gick detta rakt över mitt huvud då en del förstod jag inte alls. Mitt i allt så klipper dem till en råtta som ska äta en ostbit som är fast i en råttfälla. Antagligen för att signalera att Scarlett Johansson blir inburad i en fälla, men varför filmen kändes behovet att visa råttan gick helt över mitt huvud.
Samtidigt känner jag att när Morgan Freeman pratar om återuppfödning, så behöver jag inte se arkivbilder på djur som har sex och föder barn.

Filmen är sin andel problem. Främst slutet, vilket jag inte tänker gå in på. Men det görs upp för actionscenerna och handlingen. Något som är filmens starkaste sida.
Detta är en väldigt underhållande film och en handling som faktiskt är originell. Jag kan inte säga att jag sett detta förr i någon film. Närmsta jag kommer är Limitless, fast när den filmen gjorde så jag fick huvudvärk så gjorde inte denna. Actionscenerna är bra utförda och början påminde mig speciellt om vilken koreansk film som helst.
Så atmosfären till filmen är absolut där och likaså underhållningen. Den känns heller inte överlång och har en speltid på 89 minuter som passar filmen perfekt. Glad att se lite fler mainstream biofilmer som släppa under året har varit 90-100 minuter långa. Det har börjat kännas lite tungt med alla dessa 120 minuters filmerna som har blivit någon standard vare sig det är för filmens gott eller ont.

I sin helhet var den väl ändå bra antar jag. Jag har svårt att utveckla mig så mycket om denna filmen då den verkligen lämnade mig fundersam. Inte för filmens budskap utan för filmen själv. Till en viss del gillade jag den, till en viss del så gillade jag inte en del saker med den.
Filmen är lite överallt både med dess ton och hur skådespelarna skådespelar. Vilket såklart gör att hela filmen känns väldigt konstig, vilket summerar den i ett nötskal.
Men med en fartfylld underhållning och en handling som jag gillade och som verkligen känns fräsch i dagens filmer bland uppföljare, remakes eller adaptioner.
Det är minst sagt en udda film som antingen lär gå hem hos dig eller inte.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2872732/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=MVt32qoyhi0
Citera
2014-08-27, 21:51
Medlem
upperkatts avatar
The Road. Väldigt bra film. 8/10.
Citera
2014-08-27, 22:02
Medlem
Catapillas avatar
The Cat O Nine Tails

Sämsta Argenton jag sett hittils (räknar inte Mother of Tears för jag har bara sett typ 20 min av den)

Den får 4 / 10
Citera
2014-08-27, 22:41
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Såg om Cannibal! The Musical för 1012e gången. Den är nog fan min favoritkomedi alltså. Älskar South Park, men Trey & Matt kommer aldrig kunna överträffa denna film.
Har haft den sedan typ 1953 på datorn. Fattar inte varför jag aldrig ser den, vet att de är en fantastisk film.
Citera
2014-08-27, 22:55
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Har haft den sedan typ 1953 på datorn. Fattar inte varför jag aldrig ser den, vet att de är en fantastisk film.

Haha du måste fan göra det! Väldigt snäll humor jämfört med Trey & Matts andra verk, men det är det som är så bra.
Citera
2014-08-27, 23:00
Medlem
K-PAX

Ganska mystisk. Inte så spännande som jag hade hoppats. Jag blev inte heller fullt övertygad om Protes var alien eller inte. MEn filmen är bra ändå. 3-4/5.
Citera
2014-08-28, 13:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
The Road. Väldigt bra film. 8/10.

Har du läst boken också?
Citera
2014-08-28, 15:35
Medlem
upperkatts avatar