2014-07-08, 14:08
Medlem
Bekkkknishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Var det svårt att förstå att Noak var tvungen att bygga en ark för att rädda alla djur?

OnT; Såg Transcendence igår kväll, och jävlar vilken skitfilm det var! Skulle den vara dramatisk? Spännande? Actionpackad? Det spelar ingen roll för den misslyckades med allt. Och den enda karaktären som man faktiskt visste nånting om förvandlades till en maktgalen dator efter typ en halvtimme, och förblev det till slutet av filmen. Så vi får följa efter nån dryg tjej som jag hatade från ruta ett, men vi vet redan vad som händer med henne eftersom de förklarade hur filmen skulle sluta i början.
Nej den får det sämsta betyget, 1/5!

visst var den skit? trodde också det skulle vara grymmaste rullen men den var bara skit, fyfan vad dålig.
Citera
2014-07-08, 14:45
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Dagens ungdomar verkar ju sova sig igenom hela skolgången och inte undra på att Sverige förfaller då barnen/ungdomarna inte lyssnar på lärarna och bara leker med sina iPhones. Man är ju redigt korkad om man inte känner till Gamla Testamentet och Noak's ark.

Haha, ja det är man sannerligen men filmen är likväl något fruktansvärt usel, eller ja, den halvan jag klarade av att ta mig igenom. Mycket förbluffande att Crowe och Conelly kan gå från A Beautiful Mind till det här, men Russel är fan i klass med Cage när det kommer till att vara ojämn.
Citera
2014-07-08, 15:15
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Haha, ja det är man sannerligen men filmen är likväl något fruktansvärt usel, eller ja, den halvan jag klarade av att ta mig igenom. Mycket förbluffande att Crowe och Conelly kan gå från A Beautiful Mind till det här, men Russel är fan i klass med Cage när det kommer till att vara ojämn.
Håller verkligen inte med, Crowe gjorde en utmärkt prestation och filmen var bra. Det enda jag kan hålla med dig om är att andra halvan av filmen börjar det gå utför och bli sämre. Conelly gjorde inget större intryck på mig utan var endast "okej", Crowe engagerade en - kanske speciellt när han "spårar ur" mot slutet. Känns som om filmen får mycket kritik av folk som inte klarar av att se annorlunda filmer, men ja, allt som är annorlunda behöver inte vara bra, men jag tycker att det var en intressant och bra take som annars lätt hade kunnat bli för konventionell. Detta behövs i Hollywood.
Citera
2014-07-08, 15:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Såg The Flock igår

http://www.imdb.com/title/tt0473356/?ref_=nv_sr_2

Film som jag totalt missat, inte hört något alls om den.
Den var bra! Richard Gere är i huvudrollen.

6/10
Citera
2014-07-08, 15:25
Medlem
Findmucks avatar
Såg Contagion (2011)... det handlar helt enkelt om ett virus som sprider sig över världen som SARS, H1N1 osv. Den var faktist helt ok, bra film att se om man har lite att göra.
Citera
2014-07-08, 16:18
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Såg Contagion (2011)... det handlar helt enkelt om ett virus som sprider sig över världen som SARS, H1N1 osv. Den var faktist helt ok, bra film att se om man har lite att göra.
Jag håller med om att den filmen är bra. Jag förväntade mig att den skulle Oscarsnomineras till bästa film, men den fick inte en enda Oscarsnominering.
Citera
2014-07-08, 16:38
Bannlyst
Citat:

Jag gillade den skarpt. Gav en ganska realistisk känsla över vad som verkligen skulle hända i en sådan situation. Ingen oscarsnominering alls vad jag kommer ihåg men den galan är ett skämt
Citera
2014-07-08, 16:48
Medlem
Mattelols avatar
Citat:

Mycket välgjord och spännande film, hade gärna sett en trilogi.
Citera
2014-07-08, 16:51
Medlem
21jumpstreet såg jag. Den är ju helt otroligt bra, längtar otroligt till att se 22 jump street. Den har humorn och en roligstory. Sen att Jonah Hill är med gör ju bara filmen ännu bättre, haha. Den får 8/10!
Senast redigerad av starskis 2014-07-08 kl. 16:51. Anledning: glömde sätta betyg.
Citera
2014-07-08, 19:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starskis
21jumpstreet såg jag. Den är ju helt otroligt bra, längtar otroligt till att se 22 jump street. Den har humorn och en roligstory. Sen att Jonah Hill är med gör ju bara filmen ännu bättre, haha. Den får 8/10!

Tvåan är så otroligt mycket roligare och mer lyckad som komedi än första filmen som enligt mig bara är medelmåttig.
Citera
2014-07-08, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wilt
Blood Ties (2013)

Familjedrama om två bröder.
Den filmen är en amerikansk version av en fransk film. Jag har inte sett den franska filmen ännu, men den ligger och väntar på mig. Jag hoppas att den är bra.
Citera
2014-07-08, 20:55
Medlem
wilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Den filmen är en amerikansk version av en fransk film. Jag har inte sett den franska filmen ännu, men den ligger och väntar på mig. Jag hoppas att den är bra.

Ok. Visste jag inte. Bra film i alla fall. Förväntade mig ingenting av den men den var mycket underhållande. Tyckte det var skönt att den mest handlade om karaktärerna bara. Alla filmer måste inte ha något djupt budskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in