2014-10-16, 23:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Min rekomendation är väl att se ett och två och sen lägga ned inte mycket att hämta senare.
Det är min plan.
Citera
2014-10-17, 02:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Wish I Was Here (2014)

Wish I Was Here kändes rakare än Braffs regidebut Garden State och mer min typ av film. Både rolig emellanåt och känslosam, tänker speciellt på scenen där familjen besöker farfadern på sjukhuset där jag kände igen mig i den ordlösa kommunikationen vid familjära svårigheter.

Men det stora problemet var att filmen kändes ojämn och yvig. Den går från relativt starka scener till scener som känns helt irrelevanta. Mer fokus hade behövts men då Braff själv gjort filmen hade han kanske svårt att "kill his darlings".

Kate Hudson blir ett annat irritationsobjekt då hon ännu gång visar upp sin nyanslöshet som skådespelerska och bara är "sig själv". Jämför man hennes roll med den i nyligen sedda Good People (2014) kunde det rakt av vara samma karaktär. Barnskådisarna imponerade dock och bäst var Mandy Patinkin i sin sårbara rolltolkning av en döende man.

Betyg: 3/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2014-10-17 kl. 03:08.
Citera
2014-10-17, 03:08
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
World War Z

Ställer mig fullständigt neutral till filmen. Riktigt snyggt foto men samtidigt ger storyn inte något alls. Större underhållningsvärde då det händer mer än exempelvis Contagion men sämre story. Kändes lite som en långfilm av The Walking Dead med snabbare zombies.

Ångrar djupt att jag inte såg den på bio eller ens på tv utan valde att se den på en halvtaskig 24" datorskärm, annars en helt lagom hjärndöd för sena nätter eller bakisdagar. Svag 6/10.
Citera
2014-10-17, 03:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
World War Z

Ställer mig fullständigt neutral till filmen. Riktigt snyggt foto men samtidigt ger storyn inte något alls. Större underhållningsvärde då det händer mer än exempelvis Contagion men sämre story. Kändes lite som en långfilm av The Walking Dead med snabbare zombies.

Ångrar djupt att jag inte såg den på bio eller ens på tv utan valde att se den på en halvtaskig 24" datorskärm, annars en helt lagom hjärndöd för sena nätter eller bakisdagar. Svag 6/10.
Tyckte själv den var mycket bra och den hade en autentisk nerv som saknas i många katastroffilmer från Hollywood. Såg den själv hemma på TVn men tror också den gjort sig mycket bättre på bio.
Citera
2014-10-17, 03:24
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tyckte själv den var mycket bra och den hade en autentisk nerv som saknas i många katastroffilmer från Hollywood. Såg den själv hemma på TVn men tror också den gjort sig mycket bättre på bio.

Jag förväntade mig nog mer zombies och mindre Day After Tomorrow-känsla om du förstår hur jag menar. Det är inget fel på filmen men det är inte så där klockrent heller, dock måste jag medge att de där 2 timmarna gick väldigt snabbt och jag var fokuserad genom hela. Jag tror att pengarna hade varit väl spenderade vid ett biobesök.
Citera
2014-10-17, 12:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Själv tycker jag att det hör till bland det sämsta som jag har sett, någonsin...
Citera
2014-10-17, 12:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv tycker jag att det hör till bland det sämsta som jag har sett, någonsin...
Meh, nu var du allt för hård. Var den ultimata katastroffilmen i mina ögon då den faktiskt hade hjärna.
Citera
2014-10-17, 12:32
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Meh, nu var du allt för hård. Var den ultimata katastroffilmen i mina ögon då den faktiskt hade hjärna.

Och den ultimata Pepsi reklamen
Citera
2014-10-17, 12:37
Medlem
Bittersteels avatar
'71
Jag hade höga förväntningar på den här filmen och jag blev inte besviken. Filmen utspelar sig i belfast 1971 under höjden av "the troubles" där. Vår huvudkaraktär är Gary Hook ( Jack O'Connell) som är en brittisk soldat. Under en räd som går fel, blir han ensam och måste fly för att kunna klara sig helskinnade. Under sin flykt träffar han på folk ifrån båda sidorna och han kan inte lita på någon.
Den här filmen är utmärkt. O'Connell är jättebra som Gary och man ser hur rädd och förvirrade han är över att vara i en stad där ens religon kan få bli ens död. Det måste också sägas att det här är ingen actionfilm. Det är mer en thriller (en så kallade chase-thriller) och bär ser se som en. Yann Demange regissering är utmärkt och att det här är hans första långfilm (han har mest jobbat inom tv innan) gör det ännu mer imponerat. Se den om ni gillar thrillers.

8/10
Citera
2014-10-17, 13:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Inatt såg jag Cape Fear igen, alltid lika bra! många hänvisar till originalet men jag gillar Scorseses version väldigt mycket, och har alltid gillat Juliette Lewis.
Citera
2014-10-17, 14:12
Medlem
Pennsatuckys avatar
An American Crime (2007)
Fick tips om denna film i "Rekommendera mig en film som liknar"-tråden och bestämde mig för att se den efter jobbet i går kväll. Det jag sökte var en mörk, ångestfylld film som får en att må lite psykigt dåligt, likt Christiane. F, och det var precis vad An American Crime fick mig att göra.

Den fick mig att hata Catherine Keener, empatisera med Ellen Page och äcklas av att filmen faktiskt är baserat på ett verkligt rättsfall från 1960-talet i Indiana. Objektivt sätt förtjänar den kanske en sjua, men min svaghet för filmer som ger mig ångest höjer betyget en aning.

Betyg: 8/10
Citera
2014-10-17, 14:14
Medlem
Pennsatuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med till fullo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in