2014-08-02, 14:31
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
ska se filmen imorgon, ser väldigt mycket fram emot den.
Om du nu ska göra en recension som fyller en halv sida så lägg den gärna inom en spoiler. Vi* som inte läser dina recensioner vill gärna se fler recensioner på en sida än bara tre stycken därför att dina recensioner alltid tar så jäkla stor plats.

* Jag talar för alla som inte läser recensionerna.
Citera
2014-08-02, 14:37
Medlem
upperkatts avatar
The Game. Hyfsad film. 5/10.
Citera
2014-08-02, 14:39
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
The Game. Hyfsad film. 5/10.

Hyfsad!? Galet bra 90-tals thriller ju.
Citera
2014-08-02, 14:41
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Synd bara att slutet är så förbannat dumt. Förstör nästan hela filmen, enligt mig.
Citera
2014-08-02, 14:44
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Synd bara att slutet är så förbannat dumt. Förstör nästan hela filmen, enligt mig.

Ja, det blir ju ganska långsökt där framåt slutet. Men allt innan är ju guld.
Citera
2014-08-02, 14:48
Bannlyst
Papillion är en av de mest överskattade fängelsefilmer jag sett. Det är en bra film men den har fått en oförtjänt klassikerstämpel som den inte förtjänar.
Citera
2014-08-02, 17:49
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Word, En riktigt bra klassiker!
Citera
2014-08-02, 17:50
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Papillion är en av de mest överskattade fängelsefilmer jag sett. Det är en bra film men den har fått en oförtjänt klassikerstämpel som den inte förtjänar.

Nej, Shawshank Redemption är den mest överskattade.
Visst den är jävligt bra, men den förtjänar inte första platsen på IMDBS topp 100.
Citera
2014-08-02, 17:53
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Visst den är jävligt bra, men den förtjänar inte första platsen på IMDBS topp 100.

Håller med. Nyckeln till frihet är extremt överskattad och jag anser den inte ens som ett mästerverk. Men det är troligen fler som har sett den än Papillon som vinner alla dagar i veckan i min bok.
Citera
2014-08-02, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

Nej men till skillnad från Papillion så osar faktiskt Shawshank Redemption "klassiker". Det är en betydligt bättre film som förtjänar att nämnas bland de bästa filmerna i genren. Det gör inte Papillion!
Citera
2014-08-02, 18:58
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Nej men till skillnad från Papillion så osar faktiskt Shawshank Redemption "klassiker". Det är en betydligt bättre film som förtjänar att nämnas bland de bästa filmerna i genren. Det gör inte Papillion!

Papillon är från 1973, Shawshank Redemption är ifrån 1994, jag tycker det avgör vilken som bör benämnas med ordet "klassiker".
Citera
2014-08-02, 19:06
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Vad är det Shawshank gör som är så banbrytande och annorlunda med "Prison Escape"-genren? Nej då har Papillon gjort ett mycket större avstamp i filmhistorien. Dessutom är det en mycket bättre film. Det finns dock flertalet bättre fängelsefilmer än de båda.

OnT:

The Unknown (1927)
http://www.imdb.com/title/tt0018528/?ref_=nv_sr_2

En mysig och stämningsfull liten pärla med Lon Chaney i sitt esse och en ung Joan Crawford. Filmen börjar lite knaggligt men utvecklar sig ganska snabbt till en smått bisarr historia med ett effektfullt slut.

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in