2014-01-12, 23:27
Apflickorna

Lite för långsam och artistisk för min del. Vissa scener är vackert komponerade till musiken, och lite Göteborg går aldrig fel.

Lite djursex, lite anspelningar på sexualitet över hela filmen, ända ner till nästintill barnporr (för de skärrade).

Spännande, svag 4 av 5.
Citera
2014-01-12, 23:30
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Såg Maffiabröder för minst tredje gången och klart som fan är den lika bra som alltid.

Det är jävligt roligt att se hur De Niro utvecklas som skådespelare tillsammans med Scorsese. Har aldrig kört Scorsese-race innan så har inte noterat hur stor inverkan han verkligen måste ha haft för De Niro.

Jag älskar Maffiabröder, har sett den så många gånger att det inte finns någonting att skriva egentligen. Eller egentligen så kan jag ju skriva allting. Hur mycket filmen påverkat mig. Till exempel varje gång jag hackar vitlök så tänker jag tillbaka på de tunna vitlöks-skivorna skurna med rakblad som sedan upplöses i oljan.

Filmen har dock en hel del skillnader med den riktiga historien, som jag såg en dokumentär om där Henry Hill själv berättade vad som lagts till och tagits bort.

Goodfellas har som alltid 9/10

En grymt bra film. Det var på den gamla goda tiden då De Niro inte bara gjorde komediroller.

En riktig klassiker, som förtjänar att finnas i var mans filmhylla.
Citera
2014-01-13, 10:29
Medlem
robomans avatar
Igår såg jag Min granne Totoro (1988). Det var min första anime någonsin, ja bortsett från diverse avsnitt av Pokemon och Mumintrollet vill säga.

Det var en helt magisk upplevelse. Precis samma känsla som gör att jag är lite kär i Mumin-serien infann sig när man fick träffa på Totoro, kattbussen och de glada barnen. Oerhört stämningsfullt. Filmen var riktigt snygg och känns som en ordentlig ögonöppnare, det finns alltså mer snyggt animerad, barnvänlig tecknad film än bara sådant som kommer från Disney! Välden är räddad!

Och musiken sedan! Hur bra som helst! http://www.youtube.com/watch?v=yozxaGVn7DE

Filmens handling är... tja... hyfsat icke-existerande. Det är det enda negativa jag har att säga. Dessvärre känns det som en viktig komponent att man har något att hänga upp den mysiga stämningen på. Jag ger filmen glada 4.5 av 5, och hade det bara funnits mer av en handling så hade den utan tvekan fått full pott. Kanske kommer jag ändra mig imorgon och dela ut femman ändå. Verkligen en bra film. Jag ska fortsätta rota i anime-världen. Spirited Away nästa, antar jag.
Senast redigerad av roboman 2014-01-13 kl. 10:31.
Citera
2014-01-13, 10:39
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Igår såg jag Min granne Totoro (1988). Det var min första anime någonsin, ja bortsett från diverse avsnitt av Pokemon och Mumintrollet vill säga.

Det var en helt magisk upplevelse. Precis samma känsla som gör att jag är lite kär i Mumin-serien infann sig när man fick träffa på Totoro, kattbussen och de glada barnen. Oerhört stämningsfullt. Filmen var riktigt snygg och känns som en ordentlig ögonöppnare, det finns alltså mer snyggt animerad, barnvänlig tecknad film än bara sådant som kommer från Disney! Välden är räddad!

Och musiken sedan! Hur bra som helst! http://www.youtube.com/watch?v=yozxaGVn7DE

Filmens handling är... tja... hyfsat icke-existerande. Det är det enda negativa jag har att säga. Dessvärre känns det som en viktig komponent att man har något att hänga upp den mysiga stämningen på. Jag ger filmen glada 4.5 av 5, och hade det bara funnits mer av en handling så hade den utan tvekan fått full pott. Kanske kommer jag ändra mig imorgon och dela ut femman ändå. Verkligen en bra film. Jag ska fortsätta rota i anime-världen. Spirited Away nästa, antar jag.
Jag kan starkt rekommendera "Eldflugornas grav".
Citera
2014-01-13, 12:25
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Spirited Away nästa, antar jag.
Det är min favorit av Miyazakis filmer. Tråkigt svar eftersom det kanske är hans kändaste med men en helt underbar film i vilket fall som helst
Citera
2014-01-13, 12:30
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Såg Maffiabröder för minst tredje gången och klart som fan är den lika bra som alltid.

Det är jävligt roligt att se hur De Niro utvecklas som skådespelare tillsammans med Scorsese. Har aldrig kört Scorsese-race innan så har inte noterat hur stor inverkan han verkligen måste ha haft för De Niro.

Jag älskar Maffiabröder, har sett den så många gånger att det inte finns någonting att skriva egentligen. Eller egentligen så kan jag ju skriva allting. Hur mycket filmen påverkat mig. Till exempel varje gång jag hackar vitlök så tänker jag tillbaka på de tunna vitlöks-skivorna skurna med rakblad som sedan upplöses i oljan.

Filmen har dock en hel del skillnader med den riktiga historien, som jag såg en dokumentär om där Henry Hill själv berättade vad som lagts till och tagits bort.

Såg den också i går , så jävla bra, sett den över 20 gånger på 10 år tror jag, Glömmer aldrig musiken eller citat i filmen, By respect
Citera
2014-01-13, 12:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Vad är det som fattas för full poäng då?
Citera
2014-01-13, 13:11
Medlem
Ratis avatar
Hon Dansade En Sommar (1951).
Faktiskt en bra film. Kul att få se Åsa-Nisse göra en seriös och ganska mörk roll.
3.5/5.
Citera
2014-01-13, 13:34
Medlem
Citat:

Rekommenderar Nausicaä från Vindarnas dal och Det levande slottet
Citera
2014-01-13, 13:34
Medlem
Boat Trip

Två straighta vänner hamnar på en gay kryssning av misstag.

Även om filmen hade lite töntig humor så va det en riktigt mysig och sevärd komedi.

6,5/10
Citera
2014-01-13, 13:51
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Rekommenderar Nausicaä från Vindarnas dal och Det levande slottet
Det lär också bli av. Framför allt Det levande slottet ser hur mysig ut som helst.
Citera
2014-01-13, 14:15
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Bangkok Hilton
Nu ska väl denna egentligen varit en tvserie men jag såg den som en film. Sett delar av den innan på tv för många år sedan . Rätt intressant drama man vill se slutet på till varje pris.
6/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in