Har länge dragit ut på att se denna film som jag hört mycket gott om. En konstnärlig feelgood-film som målar upp vårt samhälle och dess invånare på ett komiskt sätt, jag var dock på ett relativt lättdistraherat humör när jag såg filmen så möjligheten finns att jag inte uppskattade den så mycket som jag hade kunnat göra. Audrey Tautou som spelar huvudrollen är också riktigt söt och passar perfekt in i sin roll!
Utav alla nya filmer jag ser nu som kommit ut senaste månaden som jag har missat så är detta den film jag var närmast att se på bio. Det var väldigt nära att jag såg den men jag gjorde inte det främst på grund av att publiken lär nog bara vara full med tonåringar som skriker 24/7 och inte ens vet om att filmen är en remake i första taget. Och efter att ha sett filmen nu måste jag säga jag är rätt så nöjd med att jag inte betalade pengar för att se den på bio.
Detta är en överskattad film helt enkelt vilket låter konstigt då det är en av de bättre skräck remaksen som finns där ute som kommit ut under 2000-talet. Men allt hype som denna film har är bara överdrivet. Vad som inte funkade för mig var hur dumma karaktärerna var i denna jämfört med originalet. Sedan hjälpte det inte att dem försökte dra in drama i filmen mellan brodern och systern framför allt i slutet då dem skulle ha en heart felt moment men de stack bara ut för jag sitter och kollar på Evil Dead inte någon dramafilm.
Slutet var också ren jävla BS hur David (brodern) lyckades fria Mia (systern) från demonen. Hur han gör det är bara löjligt i sig men att han ens lyckas och att filmen går den vägen var riktigt stort BS i mina ögon.
Sedan var det väldigt jobbigt att filmen var tvungen att ha jump scares i den för att se till så att du verkligen blev rädd. Jump scares är och kommer aldrig att vara läskiga och det är ytters sällan jag hoppar till också. Det kändes bara jobbigt och onödigt för en sådan här film att använda sig av det.
Jag ska dock ge cred för filmen då dem använder pratiska effekter till blodet. Vilket bara visar att det ser bättre ut och är mer "trevligare" att kolla på än datagjort. Slutet diggade jag också väldigt mycket då det började regna blod och ja det blev ett blodbad helt enkelt kort och gott. Sedan så tycker jag den följer och hedrar originalet rätt så väl jämfört med hur andra remakes behandlar deras källa.
I sin helhet en helt okej film men minst sagt överskattad. Karaktärerna var mer dumma än i originalet och skådespeleriet var inte toppklass men det var det heller inte i originalet så. Effekterna är som gör denna filmen och det är godis för alla gorefans där ute. Men jag kan inte gå så långt som andra ha gjort med denna filmen, en av dem bättre remakes från 2000-talet ja men att kalla den en awesome och fantastisk film håller jag inte med om.
Not so much Groovy.
Hoffa (1992). Helt ok film, synd bara att dom inte hittade någon annan än Jack Nicholson att spela Jimmy Hoffa. Han spelar ju likadant i alla filmer han är med i.
Olympus Has Fallen
Gerard Butler briljerar! Filmen känns lite klyschig och förutsägbar
men jag tyckte filmen var väldigt bra i sig. Blytung action, djupa konflikter,
desperata handlingar och tragedin om vad människor egentligen är...
Rekommenderas starkt!
Betyg
4/5
Den filmen tillhör en av de sämsta jag sett på länge. De sista 10minuterna är ren spyframkallning..
Snacka om USA-propaganda av värsta sort.. likt Pearl Harbor och Armageddon ungefär.
Nej fy helvete.
Den filmen tillhör en av de sämsta jag sett på länge. De sista 10minuterna är ren spyframkallning..
Snacka om USA-propaganda av värsta sort.. likt Pearl Harbor och Armageddon ungefär.
Nej fy helvete.
Fast det där är ju mycket beroende på situation och vad man är ute efter.
Den ger inte mycket för cineasten men för de av oss som bara är ute efter underhållning efter en hård dag på jobbet funkade den helt klart och var absolut inte sämst i klassen, om jag säger så.
Riktigt bra förutom att den var så jäkla förutsägbar. Hatar när man vet vad plot-twisten är redan tidigt i filmen och man bara väntar på att den ska komma. I övrigt så var den dock som sagt riktigt bra. Miljön där filmen utspelades skapade en riktigt spännande stämning trots förutsägbarheten. Skådespeleriet höll en genomgående hög kvalitet. Johnny Depp har varit en favorit sedan länge och han presterade bra som vanligt. John Turturro som antagonisten stal dock varje scen han var med i. Synd att han sällan är med i nåt sevärt nuförtiden.
3/5
Jag såg också Secret Window för inte så länge sedan! Visst var den förutsägbar! Jag visste direkt (SPOILER) att det var något lurt med Johnny Depp. Kunde satsa det mesta på att det var något som hade med honom att göra och visst hade jag rätt!
Trots det så var den spännande hela tiden! Det fanns spänning och man undrade hur det hela skulle sluta. Slutet tyckte jag också var rätt brutalt.. Speciellt med tanke på vad man visste låg i majsodlingarna.
John Turturro tyckte jag först var riktigt obehaglig men efter ett tag så insåg man att den som var mest obehalig, det var Johnny Depp...
Mud
En väldigt bra coming of age-film som flyter på bra i två timmar, och som heltiden känns äkta och aldrig stereotypisk . Matthew McConaughey gör det som väntat bra, men som bär filmen framåt är Tye Sheridan, han är helt otroligt bra som den 14 åriga Ellis. Finns inte många fel med den härfilmen (skulle väl vara slutet då) ändå får den bara en trea av mig, jag blir tyvärr aldrig riktigt berörd kanske efter en omtitt... 3 av 5
Ps: Ellis hade varit ett bättre namn på filmen, Mud tycker jag faktiskt är en rätt dålig titel
Senast redigerad av sim-man92 2013-07-29 kl. 20:28.
Fast det där är ju mycket beroende på situation och vad man är ute efter.
Den ger inte mycket för cineasten men för de av oss som bara är ute efter underhållning efter en hård dag på jobbet funkade den helt klart och var absolut inte sämst i klassen, om jag säger så.
Det har du absolut rätt i såklart. Jag brukar nästan gå lös på min flickvän eftersom hennes filmsmak är så olik min egen.
Hon tyckte nämligen det var en film värd fullpott.
Förkyld som man är har det blivit en del filmer de senaste dagarna.
This is the End - Började bra men händer alldeles för lite för att underhålla i längden. Mest underhållande i inledningen med alla cameos och sedan kommer det några halvroliga sekvenser här och där men det är ingen fantastisk humor det handlar om. Kanske om man tycker att helt random drogscener är underhållande. Plus för Michael Cera och Harry Potter-tjejen. 2/5.
Grown Ups 2 - Gillade föregångaren mest för vänskapsatmosfären och att den kom med vanlig vardagshumor som varken försökte vara smart eller kontroversiell utan bara vanlig. Av samma anledning fann jag uppföljaren bra även om komiken är betydligt mer OUT THERE den här omgången. 3/5.
The Internship - Googlereklam i standard Owen Wilson/Vince Vaughn-komedi kostym. Följer mallen till punk och pricka. Underhållande medans den pågår, men inget man någonsin lär orka se om. 2/5.
At Any Price - Ganska "avslagen film" rent emotionellt men är ändå svag för den här genren och dramaturgin den erbjuder med ett lugnt tempo och fokus på människorna. 3/5.
The Purge - 4/5 inledning faller snabbt till en 2/5 film när introt är över och filmen bara drar framåt på hide & seek i litet hus konceptet alldeles för länge.
Monsters University - Mestadelen av filmen kändes inte alls särskilt märkvärdig. Småkul för de minsta utan mycket till substans, men mot slutet fick den mer PIXAR känsla över sig och kom med mer innehåll. 3/5. Hade inte sett ettan tidigare, såg den dock efter och den var helt klart 4/5 även om den saknade Pixars nyvunna "dramatiska sida".
Drinking Buddies - En sådan där "komedi" som egentligen bara är ett väldigt lättsamt drama. Underhållande och intressant, påminner lite om Friends with Kids fast mer avskalad och utan en massa jobbiga skådespelare. 3/5.
Hell Baby - Inte helt värdelös på det där sättet att den ändå är ganska värdelös vilket gör den ganska "kul". 1/5.
Hansel & Gretel: Witch Hunters - Hade väldigt låga förväntningar men blev positivt överraskad. Gillade inte slusk-Peter Stormare men är svag för Grimm och liknande folklore så det vägde upp hans närvaro samt de fula häxorna. Underhållande action.
Senast redigerad av Jersi 2013-07-29 kl. 21:37.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!