2014-03-16, 02:42
Medlem
NirvanAs avatar
The Wolf of Wall Street

Jao, vad ska man säga...bitvis underhållande, men den är ju alldeles för lång, tappade intresset efter 2 timmar. Tycker filmen Filth är bättre, om man nu snackar urspårade, smågalna filmer.

3/5
Citera
2014-03-16, 12:05
Medlem
The.Swedes avatar
"The best offer" En väldigt väldigt bra film! Underbart skådespeleri från den fantastiske Geoffrey Rush och även en underbar insats av den vackra Sylvia Hoeks. En film som verkligen tar tag i dig och får dig tänka till lite. Spännande, vacker, gripande. (Handlar om en konstauktionist som får ett erbjudande om att komma och titta på ett hus fyllt med antikviteter, han träffar där en kvinna som kommer förändra hela hans liv) 4,5/5
Citera
2014-03-16, 12:15
Medlem
MartinStLouiss avatar
300 Rise of an Empire.

Gillade faktiskt inte den första filmer särskilt mycket. Jag har lite svårt för CGI i scener där det verkligen inte behövs och sen så ogillar jag när slow-motion effekter överanvänds, vilket det har gjorts efter Matrix-filmerna. Denna var väl ganska lik ettan i helhet annars tyckte jag.

Betyg: 2/5
Citera
2014-03-16, 13:26
Medlem
upperkatts avatar
Rampage. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-03-16, 13:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Rampage. Ganska bra film. 6/10.

Uwe Boll's bästa film helt klart!
Citera
2014-03-16, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
"The best offer" En väldigt väldigt bra film! Underbart skådespeleri från den fantastiske Geoffrey Rush och även en underbar insats av den vackra Sylvia Hoeks. En film som verkligen tar tag i dig och får dig tänka till lite. Spännande, vacker, gripande. (Handlar om en konstauktionist som får ett erbjudande om att komma och titta på ett hus fyllt med antikviteter, han träffar där en kvinna som kommer förändra hela hans liv) 4,5/5

Jusup gillar regissören och filmens upplägg och stämning. Men tyvärr har Best Offer en av tidernas mest otillfredsställande och sämsta slut. Att Juzup dessutom gissade sig till upplösningen efter 30 min gör inte saken bättre.

Filmen var uppe och vandrade runt en 4 av 5 men sjönk till en 2:a. Sällan blir Juzup så besviken på en film och ett slut som i Best Offer...
Citera
2014-03-16, 15:15
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz
Jusup gillar regissören och filmens upplägg och stämning. Men tyvärr har Best Offer en av tidernas mest otillfredsställande och sämsta slut. Att Juzup dessutom gissade sig till upplösningen efter 30 min gör inte saken bättre.

Filmen var uppe och vandrade runt en 4 av 5 men sjönk till en 2:a. Sällan blir Juzup så besviken på en film och ett slut som i Best Offer...
Haha helt tvärtom för mig det var just slutet som fick mig att WOW:a ännu mer
Citera
2014-03-16, 16:01
Medlem
The Wolf of Wall Street

Jävligt underhållande film av Marty Scorsese som handlar om Jordan Belforts uppgång och fall i aktieranchen med lite bedrägerier, penningtvätt och andra kriminella saker. Han levde minst sagt ett fullproppat liv med sex, droger och horor. Scorsese visar som vanligt vilken otroligt skicklig regissör han är, får alla skådespelare att levererar sitt bästa, musiken, fotot, kameraarbetet och klippningen är prefekt för filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0993846/

http://www.youtube.com/watch?v=dcNsEwuA6UA
Senast redigerad av GreenMath 2014-03-16 kl. 16:06.
Citera
2014-03-16, 16:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
The Wolf of Wall Street

Jävligt underhållande film av Marty Scorsese som handlar om Jordan Belforts uppgång och fall i aktieranchen med lite bedrägerier, penningtvätt och andra kriminella saker. Han levde minst sagt ett fullproppat liv med sex, droger och horor. Scorsese visar som vanligt vilken otroligt skicklig regissör han är, får alla skådespelare att levererar sitt bästa, musiken, fotot, kameraarbetet och klippningen är prefekt för filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0993846/

http://www.youtube.com/watch?v=dcNsEwuA6UA

Är den alltså en fullpoängare i din bok då?
Citera
2014-03-16, 16:17
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz

Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Haha helt tvärtom för mig det var just slutet som fick mig att WOW:a ännu mer
Jag fick slutet som en otrolig chock jag med. Men precis som "Juzup" säger, så lyckades jag även "lista ut" om man nu ska kalla det så, hur det möjligen skulle kunna sluta. Alltså för att förtydliga - i början verkade historien så konstig och mystisk att jag våga mig tänka att det möjligen skulle kunna eskalera till något i den stilen det blev. Men, och detta men:et är viktigt - historien fortlöpte så fint och äkta, att jag ganska snabbt släppte den tanken, som verkade något absurd i stunden.

Dörflr blev jag helt klart chockad av slutet, även om jag tänkt på det innan.

Älskade filmen - 8/10
Citera
2014-03-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Är den alltså en fullpoängare i din bok då?
Japp, men håller Taxi Driver, King of Comedy och GoodFellas högre när det kommer till hans filmer.
Citera
2014-03-16, 16:26
Bannlyst
Den senaste filmen jag såg var "Ted". En rolig komedi film faktiskt. Trodde från början att filmen skulle vara kass men hade helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in