2013-09-22, 17:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Håller inte med dig om att Cage och Cusack kör på rutin! Cusack gör en av sina bästa rollinsatser i filmen i mina ögon.

Ja, han var bra men han var bättre i The Paperboy som nämnts!
Citera
2013-09-22, 17:14
Medlem
rochsteins avatar
Nu har jag sett klart Drive. Den var jäkligt bra. Såg Only God forgives igår tyckte den var bättre dock.
Gillade dom konstnärliga actionscenerna.
Citera
2013-09-22, 17:16
Medlem
upperkatts avatar
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. Nja. 6/10.
Citera
2013-09-22, 17:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Nu har jag sett klart Drive. Den var jäkligt bra. Såg Only God forgives igår tyckte den var bättre dock.
Gillade dom konstnärliga actionscenerna.

Håller med om att OGF är bättre, i alla fall snäppet vassare!
Citera
2013-09-22, 17:28
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Håller med om att den första halvan var bäst. Efter det blev det en transportsträcka mot mål bara., för särskilt oförutsägbar var ju inte filmen. Denzel storspelade i alla fall, och inledningen var satans skickligt gjord.

Ja precis, Denzel gjorde rollen minst lika bra i denna filmen som i American Gangsters. Inledningen blev jag riktigt imponerad av, vilka effekter va? Otroligt vad dem kan göra nu för tiden
Citera
2013-09-22, 17:32
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, han var bra men han var bättre i The Paperboy som nämnts!

Ska också nämnas att jag ännu inte sett The Paperboy!
Citera
2013-09-22, 17:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ska också nämnas att jag ännu inte sett The Paperboy!

Okej, det borde du helt klart göra då!
Citera
2013-09-22, 17:58
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Okej, det borde du helt klart göra då!

Har den på min oändliga lista över filmer jag sak se och den är rätt så högt upp.

Vad tyckte du om The Frozen Ground förresten? Blir det någon kort recension?
Citera
2013-09-22, 18:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Vad tyckte du om The Frozen Ground förresten? Blir det någon kort recension?

Orkar faktiskt inte skriva någon längre recension på den och känner mig allmänt ganska trött och seg idag, men filmen var godkänd i min bok men märks att Cage och Cusack har smått börjat att halka in på B-filmsterritorium, främst Cage som gjort en hel del skit på senare år. Skönt i alla fall att han är tillbaka i en någorlunda bra film men gillade faktiskt Cusack mest i filmen då Cage ärligt talat gick på rutin, precis som sim-man92 sa, han kändes trött och oengagerad i filmen. Cusack och Vanessa Hudgens var de som lyfte för mig, även om Cusack var bättre i The Paperboy. Sett bättre verklighetsbaserade thrillers om seriemördare och denna bidrog väl inte med så mycket nytt, den var inte direkt spännande heller och kändes lite för lång.
Citera
2013-09-22, 18:10
Medlem
Mapojks avatar
Kill Buljo: The Movie (2007)

En Norsk Kill Bill som utspelas sig i Kautokeino.

2/5

Starship Troopers

Kult sci-fi.

3/5

Starship Troopers 2: Hero of the Federation

Fick kämpa emot för att inte somna, 10 x gånger sämre än 1:an.

1/5
Citera
2013-09-22, 18:17
City Heat med Clintan och Burt Reynolds. Märkligt hur två så starka skådespelare tillsammans lyckas medverka i en genomrutten och övervärldsligt ful film. Allt i filmen är, usch! Hatar filmer som skall vara coola i en viss miljö, i en viss tid (förslagsvis mellan 1920-1950-talet). Måste vara Clintans sämsta. 1/5 flintskalliga flintastenar. Att filmen har 5.3 på IMDb säger egentligen allt. Av liknande anledningar så anser jag inte Miller's Crossingvara en bra film (ändock mkt bättre än..).
Skäms Mister Eastwood!

Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Atlantic Rim (2013)
Begriper inte varför jag ödslar dyrbar tid på att se allt ständigt återkommande skräp som The Asylum basunerar ut.

Haha, bara titeln är en ocean av humor i sig. Har inte sett en endaste Asylum-film. Känns ovärt att spendera tid på saker som inte är värda att spendera tid på. Har inte den där kitsch-genen som säger att filmer som "är så dåliga så de blir bra" är underhållande, nej - skit är skit, i alla dess former. Men när jag läste och såg trailern i ett av Lotsos inlägg om Sharknado så må jag säga att jag vill bryta min oskuld och väldigt gärna se den, ser ju helt underbar ut! Är också ett "fan" av Ian Ziering. Skön snubbe.

Citat:
8-Ball (8-Pallo, 2013)

En finsk film av Aku Louhimies, regissören till Fruset Land och Frozen City är tillbaka med en tredje film som på vissa sätt gränsar till de två andra och man skulle kunna säga att det utgår en finsk trilogi om misär och samhället nedre klassamhällen. Historien kretsar kring Pike, en ung kvinna som just har frisläppts ifrån en anstalt där hon suttit av tid och med en åtta månader gammal bebis måste hon ta itu med sitt förflutna och försöka leva ett vettigt liv med sin dotter trots socialbidrag och allmän misär.

Det märks ifrån första början att detta är en film av regissören till just Fruset Land, det är samma kalla vintermiljöer med droger, olyckliga förhållanden och socialklass tre, tankarna är inte heller långt borta ifrån att jämföra Louhimies med sin landsbroder Aki Kaurismäki. För min egen del är filmen lite väl mörk för att jag ska kunna njuta av den som konst, det är en allmänt sorglig och tyngd atmosfär som skiner igenom filmen hela tiden, det finns verkligen inte hopp för någon och jag har svårt numera för extremt nattsvarta filmer. Trots det engagerar historien om Pike och hennes förflutna mig, svårt att inte bli indragen i storyn och alla skådespelarna levererar riktigt bra.

3/5

White Skin (La peau blanche, 2004)

En film som jag hittade av en slump bland alla dessa most disturbing ever-filmer som finns och måste till en början säga att denna knappast är väldigt våldsam, sexistisk i sin skildring av kvinnor eller är allmänt ond som film. Just det där med sexism i skräckfilm är ju vanligt men här fick jag intrycket av att regissören drivs av en underliggande feministisk agenda, något som är väldigt ovanligt i skräckfilm. Historien är simpel, det är en mörk kärlekshistoria med övernaturliga inslag (som man listar ut tidigt), påminner lite om Trouble Every Day med Vincent Gallo förutom att denna är snudd på bättre. Det är en långsam "slowburner" som jag väljer att kalla det, det händer inte så värst mycket under filmens första timme, men sista halvtimmen levereras det en del bra scener, inte sagt då att den första timmen är dålig. Trots att man tidigt listar ut hur det står till är det en bra och fin liten historia som målas upp, men direkt belönad i slutändan blir man inte. Svag trea i betyg!

3/5

Jag måste uttrycka att din recension är en fröjd för ögat. Innehåller många lager av nyanserar kvalité.

Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
8.5/10

8.5/10, vilket annat betyg är vackrare? (Retorisk fråga). Jag menar, säger någon att en film har 10/10 i betyg, eller 9.5/10 i betyg så vill man ju nödvändigtvis inte se den, man tänker att det då är et mästerverk, som man kommer se senare, men har en film 8.5/10 i betyg så väcks lusten! Förstår du? Jag förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Såg den tämligen underskattade Unforgiven ifrån 92 av Clint Eastwood.

Årets mest dåliga påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Exakt! Var först andra gången jag insåg vilket jäkla mästerverk det är.

Lustigt, för mig var det tvärtom. Det var andra första gången som jag insåg dess storhet.
Citera
2013-09-22, 18:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag måste uttrycka att din recension är en fröjd för ögat. Innehåller många lager av nyanserar kvalité.

Tack, det var snällt sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in