2013-01-16, 21:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Ändrade mig i sista minuten och såg The Texas Chainsaw Massacre (1974) istället

Och det är jag glad över. Trodde på en medelmåttig smörja till skräck men fick komplett fel.

Spänning från första till sista minut, verkligen!

Riktigt ruggigt när sista bruden blir jagad i skogen och runt av "Leather Face". Satt fan på helspänn och rös. Som sagt, spännande enda in i slutskedet.

Måste sätta denna bland de bättre rysarna som gjorts

Tänker ABSOLUT INTE se de sunkiga(?) uppföljarna. Kan dock tänka mig att se nyinspelningen när den får premiär.

5/5
Citera
2013-01-16, 21:26
Medlem
StonedSwedes avatar
[quote=TheManWithNoName]Tänker ABSOLUT INTE se de sunkiga(?) uppföljarna./QUOTE]

Tvåan är skitbra. Lika sinnessjuk som ettan, fast med splatter och humor.
Citera
2013-01-16, 21:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName

Du gjorde helt rätt i att se den, min favoritfilm dessutom!
Citera
2013-01-16, 22:06
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName

Och det är jag glad över. Trodde på en medelmåttig smörja till skräck men fick komplett fel.

Spänning från första till sista minut, verkligen!

Riktigt ruggigt när sista bruden blir jagad i skogen och runt av "Leather Face". Satt fan på helspänn och rös. Som sagt, spännande enda in i slutskedet.

Måste sätta denna bland de bättre rysarna som gjorts

Tänker ABSOLUT INTE se de sunkiga(?) uppföljarna. Kan dock tänka mig att se nyinspelningen när den får premiär.

5/5

Precis som StonedSwede sa tycker jag du ska se 2:an som mer eller mindre gör parodi av första filmen och är mer komedi. en underhållande sådan om du inte tänker så mycket på det. Jag tycker personligen om den en del.
Ska också se nyinspelningen som kommer ut 1 Februari men känns redan nu att de är en skam till originalet då den tydligen tar plats exakt 30min efter slutet på originalet vilket inte verkar rätt och den ärliga anledningen till att jag ser den är att många av originalskådespelarna är med i den.
Senast redigerad av Lotso 2013-01-16 kl. 22:10.
Citera
2013-01-16, 22:50
Medlem
P.Gs avatar
Darkman (1990)

En rätt trivsam superhjälte-film av Sam Raimi med bra skådespelare och halv-låg budget på specialeffekterna (sminkningen av Neeson ska dock ha full kredd) vilket gjorde det till en trivsam upplevelse rakt igenom trots en något enkel story. Gillar speciellt slutet. Förresten tycker jag att Darkman påminner om Rorschach i väldigt hög grad.
Citera
2013-01-16, 23:18
Bannlyst
Sinister

Thriller med potential som förvandlas till en helt meningslös skräckis och totalt sjunker ner i skiten...
Betyg: svag 2:a av 5...
Citera
2013-01-17, 00:28
Medlem
End of Watch

Tyckte att dokumentärstilen den är filmad på funkar riktigt bra. Manuset och karaktärerna är välgjorda.

Riktigt bra film, än så länge den bästa filmen jag sett från 2012, tillsammans med Dredd.
Citera
2013-01-17, 00:54
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Sinister

Thriller med potential som förvandlas till en helt meningslös skräckis och totalt sjunker ner i skiten...
Betyg: svag 2:a av 5...
För en gångs skull har vi samma åsikt om en film. Sån oerhörd potential som bara slängdes bort till förmån för en uttjatad historia som man sett i olika tappningar hur många gånger som helst.
Citera
2013-01-17, 01:37
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Körkarlen från 1921.
En stumfilm som inte gav mig mycket av det jag hade hoppats på. Jag saknade det mörka som jag förväntade mig när jag såg att filmen handlade om Döden. Recensionerna om filmen sa likadant men jag fångade inte alls upp det. Victor Sjöström får däremot ett fullt godkänt betyg som skådespelare då han stack ut mest i den här filmen.
Jag tycker att den filmen är ett mästerverk.
Citera
2013-01-17, 03:11
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Senaste filmen fick bli Valkyrie.

Älskar filmer som handlar om andra världskriget, så denna föll mig i smaken!

7/10

http://en.wikipedia.org/wiki/Valkyrie_(film)
Citera
2013-01-17, 05:37
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Barry Lyndon

Härlig pampig musik, intressant att följa Barrys resa från början till slut som inte alls var som jag hade förväntat mig och fotot i filmen är verkligen helt underbart.

4/5

Är minst 4-5 stycken av Kubricks filmer jag håller högre så det säger ju lite om hans kvalite.

Första inlägget här också med min nya användare
Senast redigerad av Rupert.Pupkin 2013-01-17 kl. 05:42.
Citera
2013-01-17, 07:29
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Seven Psychopaths med bla Colin Farell och Woody Harrelson.

Tyckte om större delen av filmen men den tappade tempo då och då.
Det som var det mest intressanta var alla sidospår med de påhittade psykopaterna.
Plus för en del roliga dialoger.
Det kändes samtidigt som utfyllnad då storyn är ganska tunn.
Även slutet är helt ologiskt och onödigt.

Tex

En svag 3/5 då storyn är för tunn och att den tappar på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in