2013-10-21, 19:14
Medlem
christerys avatar
LOL (2012)
https://en.wikipedia.org/wiki/LOL_%282012_film%29

Jag var inte road av den, seg film som inte gav alltförmycket. Nu får jag väl en massa cineaster efter mig men jag tycker inte den är värd att se.

En tjej som genomlever ett år på skolan och det tillsammans med hennes mamma som nu dejtar sitt ex...

Nä, slösa tiden på nåt bättre.

1/5 skulle haft roligare om jag satt och tittade in i en stockbrasa i 90 minuter.
Citera
2013-10-21, 20:06
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Aa får väl vika mig kanske, den är värd en 5a.
Neej, håll dig till vad du tycker! Jag ger den också 4.5, det är bara den tredje bästa western jag sett. Jag har två femmor som puttar ner den. Man får tycka vad man vill!
Citera
2013-10-21, 20:49
Medlem
Carlcoolings avatar
Valentine Road

En dokumentär om en skolskjutning i USA, offret var en kille som hette Larry och just börjat klä sig i tjejkläder, han sköts av en homofob som inte klarade av att offret börjat gilla honom. Gärningsmannen hette Brandon och kom ifrån en typisk whitetrash-familj med drogproblem. Dokumentären tar tydligt ställning för att man ska kunna vara sig själv och visar på hur oförstående och ignorant en stor del av USA:s befolkning faktiskt är. Dock intervjuas även folk som förstår hur gärningsmannen tänkte. Man följer även Brandons rättegång, där han trots sin ringa ålder (14) åtalas som vuxen, där tar dokumentärsfilmaren ingen tydlig ställning, om det skulle vara rätt eller fel.

Jag tyckte att dokumentären blev ganska tjatig, mestadels intervjuades bara offrets vänner. Som egentligen inte hade något vettigt att säga. Det som var intressant var när dom tog upp Brandons uppväxt och hur han tänkte.

5/10

A Nightmare on Elm Street 5: The Dream Child

Freddy Kruger är tillbaka och den här gången lyckas han med att mörda vänner till Alice trots att hon är vaken. Det visar sig bero på att hon är gravid och att hennes barn drömmer i hennes mage.

Skådespelet är helt värdelöst, speciellt ifrån hon den snygga tjejen som spelar Greta. Även karaktärerna är så jäkla trötta och standardskrivna. Däremot får man en ytterligare inblick på hur Freddy blev som han blev och det är det som är intressant och bra med filmen.

5/10

Everyone Says I Love You

En mysig musikal om en överklassfamilj i New York, man följer hela familjens vardagsliv och kärleksproblem i ungefär ett år.

Det är många olika historier och ibland blir det nästan lite rörigt, för många karaktärer får för mycket utrymme. Som vanligt får Allen till ett riktigt härligt foto över New York och hans egen karaktär är som vanligt den som är roligast att följa. Han lyckas nästan alltid att skriva dom härligaste och roligaste replikerna till sin egen karaktär.

6/10
Citera
2013-10-21, 21:15
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Barefoot in the Park (1967)

En instabil kärlekshistoria som till 90% utspelar sig i en sketen lägenhet på högsta våningen. Robert Redford spelar den lugne maken och Jane Fonda den vilda frun. Paret har precis haft smekmånad på ett lyxhotell och är nu tillbaka i vardagen i den kalla och på alla sätt och vis bedrövliga lägenheten. Redford är utan att imponera ganska skön i sin roll (sista kvarten är han dock riktigt bra) som inte tillhör någon utav hans vassare i mitt tycke. Fonda är otroligt irriterande vilket dock är själva vitsen med hennes karaktär, så man får stå ut med det. Hon är däremot jävligt attraktiv så det jämnar ut sig. Det är som sagt bara ett fåtal scener som inte utspelar sig i och ikring lägenheten. Därav bl. a öppnings- och slutscenen. 1967 var ett riktigt guld-år i filmhistorien med mästerverk som Rebell i bojor, Bonnie and Clyde och The Dirty Dozen. Denna är långt ifrån något mästerverk men helt klart en stabil komedi, om än annorlunda.

6/10
Citera
2013-10-21, 21:37
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag har två femmor som puttar ner den.

Vilka då om jag får fråga?
Citera
2013-10-21, 21:44
Medlem
SteveAngellos avatar
Gangs of New York (2002)
Martin Scorsese levererar alltid bra filmer!
Daniel Day-Lewis gör sin roll otroligt bra. Di Caprio är självklart också duktig, men Daniel utmärker sig lite extra. Jag anser att Lewis är skicklig på att spela "bad-guys", speciellt "Bill the Butcher" i denna film.
Inget direkt fan av Cameron Diaz..

3,5/5
Citera
2013-10-21, 22:28
Medlem
Alien: Resurrection
Fyfan vilken skitfilm. 1/5. Verkligen inget var bra. Filmen var full med rent av skumma grejer som får Christer Pettersson att verka normal. Call (roboten) vill döda Ridley, men tar hennes parti när det faktiskt visar sig att hon var klonad?! Jamaicanen dör när han trillar ner i vattnet, varför? Varför är jorden söndersmulad?
Sämsta filmen jag har sett 2013.
Citera
2013-10-21, 22:51
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Vilka då om jag får fråga?
Efter att nyligen ha sett alla dessa tre för första gången håller jag personligen Butch Cassidy and the Sundance Kid och Tombstone högre, men det är minerad mark och jag är beredd att bli anfallen från alla flanker för ett sådant uttalande.

Dessutom... om jag ska ge säga något potentiellt ännu mer hatat:
Django Unchained, som jag också såg härom dagen för första gången, ger jag också 4,5. Skulle jag ställa upp den och Den onde, den gode och den fule mot varandra, då skulle jag hellre rekommendera folk att se Django, och jag skulle hellre se om Django. Men som western betraktat är Leone-filmen klasser över Tarantino filmen, även om jag som filmunderhållning håller Tarantino-filmen högre.

Men som sagt, att uttala sig så här om en av de mest älskade klassikerna, även om jag lindar in det, kan inte sluta väl...
Citera
2013-10-21, 23:21
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Tycker det är lite underligt att på Pulp Fiction då Mia överdoserar Heroin, att han inte bara tar henne till sjukhuset, liksom vad fan är att torska på användning mot vad som skulle hänt om hon hade dött under Vince's watch.

Är ju även hans knark om jag inte missminner mig, är väl det där väldigt starka han köper tidigare i filmen? Och även Mias man skulle nog inte gilla det, nej.
Citera
2013-10-21, 23:36
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Efter att nyligen ha sett alla dessa tre för första gången håller jag personligen Butch Cassidy and the Sundance Kid och Tombstone högre, men det är minerad mark och jag är beredd att bli anfallen från alla flanker för ett sådant uttalande.

Dessutom... om jag ska ge säga något potentiellt ännu mer hatat:
Django Unchained, som jag också såg härom dagen för första gången, ger jag också 4,5. Skulle jag ställa upp den och Den onde, den gode och den fule mot varandra, då skulle jag hellre rekommendera folk att se Django, och jag skulle hellre se om Django. Men som western betraktat är Leone-filmen klasser över Tarantino filmen, även om jag som filmunderhållning håller Tarantino-filmen högre.

Men som sagt, att uttala sig så här om en av de mest älskade klassikerna, även om jag lindar in det, kan inte sluta väl...

Alla får väl ha sin smak, dock inte ifred på Flashback kanske. Ska se Tombstone någon gång framöver, verkar lovande.
Citera
2013-10-22, 01:09
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jamaicanen dör när han trillar ner i vattnet, varför?

Kan vara den absolut dummaste dödsscenen genom tiderna! Va fan..

Annars så är den ett guilty pleasure för mig. Ganska coola karaktärer enligt mig, och Jeunets känsla för det visuella är fantastisk. Råder ju dock inga tvivel om att den är riktigt korkad.
Citera
2013-10-22, 10:32
Medlem
Födelsedagen av Richard Hobert som jag hittade på ett gammalt vhs-band. Många bra skådespelare - Göran Stangertz, Pernilla August, Jakob Eklund, Sven Bertil Taube... Men jag tycker inte att Hoberts filmsvit om de sju dödssynderna är nåt vidare ändå. Halvtaskig humor till exempel. Jag tycker Spring för livet är den bästa filmen i sviten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in