2013-11-19, 20:08
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Predator 2

Jag jag gillade den här filmen rätt så mycket ändå. Den var väldigt underhållande och konceptet med rovdjuret som börjar jaga i Los Angeles funkade bra. Danny Glover är ju ingen Arnold men han gjorde bra ifrån sig sig, fast nog hade det varit ett plus om Arnie hade dykt upp i en liten cameo iallafall.

Första filmen är ett mästerverk när det kommer till scifi-action, men den här lyckades underhålla rakt igenom och känns inte alls som någon onödig uppföljare.

3/5

Skön action-rulle med sköna skådisar. Bra drag helt enkelt! Denna är inte så onödig men jag tycker däremot att rebooten är väldigt onödig.
Citera
2013-11-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med dig i recensionen, stark trea ifrån min sida, med ett litet nostalgiskt skimmer över sig.

Har du sett Predators också?
Såg den i samband med DVD-släppet, kommer inte ihåg så mycket av den, men minns den som en helt okej film. Inget jag kommer se igen. Twisten i filmen var dock jävligt onödig och även om jag gillar Adrien Brody så är inte han någon actionskådis. Skulle nog gett den 2/5.
Citera
2013-11-19, 23:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Såg den i samband med DVD-släppet, kommer inte ihåg så mycket av den, men minns den som en helt okej film. Inget jag kommer se igen. Twisten i filmen var dock jävligt onödig och även om jag gillar Adrien Brody så är inte han någon actionskådis. Skulle nog gett den 2/5.

Såg den på bio själv sommaren då den gick och den känns ju som en typisk och samtidigt given sommarfilm sett till vad standardutbudet vanligtvis är under sommarmånaderna, och i slutändan var det ju en stereotypisk blockbusterfilm som samtidigt är en reboot etc... som de flesta blockbusters på sommaren är. Gav den själv en trea i betyg minns jag, men har inte sett om den sedan dess och självklart kan ju betyget sjunka efter en omtitt.

På tal om regissören Nimród Antal kan jag rekommendera Kontroll, kan vara kul att ha sett, inte minst för att det är en film ifrån Ungern och deras filmkultur är nog de flesta inte direkt nära vid.
Citera
2013-11-20, 01:54
Medlem
jimmyfingerss avatar
Jagged Edge (1985)

Skriven av Joe Eszterhas som även skrev Basic Instinct. Börjar som en riktig 80-talsthriller – ett erotiskt mord, stora summor pengar inblandade, ett regnigt och mörkt San Francisco – men övergår sedan delvis i ett rättegångsdrama. Jeff Bridges spelar en man som anklagas för mordet på sin fru och Glenn Close spelar kvinnan som tar på sig fallet, Robert Loggia hennes medhjälpare, hårdkokt som få, Peter Coyote spelar en karriärhungrig åklagare... Många minnesvärda karaktärer. Jag gillade verkligen den här filmen. Slutet hade mig på högspänn och det händer väldigt sällan. Klockren mystery/thriller.

9/10
Citera
2013-11-20, 02:40
Medlem
zxcvb45s avatar
U-turn av oliver stone, hade totalt missat denna och blev väldigt positivt överraskad!
rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0120399/?ref_=nv_sr_1
Citera
2013-11-20, 02:58
Medlem
christerys avatar
Bong of the Dead (2011) Skräck, komedi fan jag vet inte.

Så jäkla dålig så den blev bra. Z rulle men utan ett uns av vett bland skådespelare eller vad jag kan förstå nån annan i produktionen.

Men nä, inte ens kalkon material.

1/5 och då var jag snäll.
Citera
2013-11-20, 07:20
Medlem
sim-man92s avatar
Såg Känn ingen sorg och tja den gick att kolla på. Min filmtipset-kommentar....
Citat:
Den blandar och ger. Regin känns opersonlig, och Cilla Jackerts manus håller inte. Hade dock en mysig filmstund och Adam Lundgren gör det väldigt bra, trots sin på tok för överdrivna karaktär. Lååångt ifrån några tårar dock vilket är det största problemet.
Citera
2013-11-20, 11:40
Medlem
RandolphCaers avatar
Monster Of Frankenstein aka. Kyofu densetsu: Kaiki! Furankenshutain
En animerad, våldsam och blodig tappning på Mary Shellys Frankenstein, som absolut inte är något för de allra minsta.
6/10

Regissören Yugo Serikawa har även regisserat animeklassiker som Cyborg 009 och Starzinger.
Citera
2013-11-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg den på bio själv sommaren då den gick och den känns ju som en typisk och samtidigt given sommarfilm sett till vad standardutbudet vanligtvis är under sommarmånaderna, och i slutändan var det ju en stereotypisk blockbusterfilm som samtidigt är en reboot etc... som de flesta blockbusters på sommaren är. Gav den själv en trea i betyg minns jag, men har inte sett om den sedan dess och självklart kan ju betyget sjunka efter en omtitt.

På tal om regissören Nimród Antal kan jag rekommendera Kontroll, kan vara kul att ha sett, inte minst för att det är en film ifrån Ungern och deras filmkultur är nog de flesta inte direkt nära vid.
Har inte sett, den får ta och göra det! Har även för mig att Vacancy av honom var en helt okej film att slötitta på.
Citera
2013-11-20, 19:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
I Died a Thousand Times (1955)

Remake av Humphrey Bogarts High Sierra från 1941. Jag tycker den här är ungefär lika bra. Storyn är följande - En man som nyligen blivit frisläppt från fängelset har planerat ett rån på en resort med sina kumpaner. Han hamnar dock mitt emellan två kvinnor och hela upplägget riskerar att gå åt helvete p.g.a detta. Jag tyckte Bogart var rätt torr och tråkig i originalet. Känns likadant även med Jack Palance i denna. I alla fall i inledningen som var väldigt seg överlag. 109 minuter var också en överdrift då materialet knappt räckte till och således gjorde filmen onödigt utdragen. Båda dessa filmer tycker jag däremot har riktigt vassa sista 30 minuter då det verkligen sätter igång i full fart utan att för den delen sakta ned, snarare åt andra hållet. Jag tycker dessa filmer är i jämnklass men saknar som sagt en hel del för att fånga upp mitt intresse fullt ut.

6/10
Citera
2013-11-20, 19:42
Medlem
christerys avatar
The Philadelphia Experiment (2012) SciFi, fantasy eller action... jag vet fan inte.

Medelmåttig rulle, trista skådespelare och handlingen håller knappt ihop. Men jag gillade den ändå på nåt vis. Perfekt för att slötitta på, men för cineaster så kan den nog inte rekommenderas.

2.5/5 kunde fått 3 med lite bättre skådespelare. Kan ses i nödfall.
Citera
2013-11-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Jagged Edge (1985)

Skriven av Joe Eszterhas som även skrev Basic Instinct. Börjar som en riktig 80-talsthriller – ett erotiskt mord, stora summor pengar inblandade, ett regnigt och mörkt San Francisco – men övergår sedan delvis i ett rättegångsdrama. Jeff Bridges spelar en man som anklagas för mordet på sin fru och Glenn Close spelar kvinnan som tar på sig fallet, Robert Loggia hennes medhjälpare, hårdkokt som få, Peter Coyote spelar en karriärhungrig åklagare... Många minnesvärda karaktärer. Jag gillade verkligen den här filmen. Slutet hade mig på högspänn och det händer väldigt sällan. Klockren mystery/thriller.

9/10

Tack för tipset Den tar vi sa polisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in