WaTerror! 
Shark Week (2012)
Denna filmen beskrivs bäst som Saw II bara istället för fällor så är det hajar. Permisen är som sagt dum och konceptet med att ett gäng okända människor hamnar i knipa och måste överleva och spela ett spel på grund av en sjuk persons övervåld också visar det sig senare att människorna har något gemensamt. Det är något som har gjorts flertal gånger förr och är inget nytt framför allt inom äventyr och skräck genren. Men jag måste erkänna jag är svag för denna story och premies för den är så satans underhållande även när filmen i sig är kass. Vilket också så blir fallet i med denna filmen.
Jag diggade verkligen storyn och på någon vända så passade det nog till en haj film med ett litet udda inslag i sig.
Men nu till huvudproblemet jag har med filmen och jag har sagt gång på gång att i dessa filmerna kritiserar jag inte dataeffekterna men i denna filmen blir effekterna filmens nedfall. Anledningen till detta är för att där är en del actionscener involverade människorna och hajarna vilket slutresulterar i väldigt fejkade bilder, snabb redigeringen och mord du knappt får se.
För det märks att skaparna av filmen vet om att deras effekter är dåliga och försöker dölja det så gott det bara går. Ett bra exempel är när en person rör vid en haj och handen är datagjord och ser ut som den är klippt in. Eller en scen när de alla hoppar ner i vatten så stannar de upp bilden och skådespelarna blir åter igen som papper som åker ner. Det blir fult och det distraherar en hel del från actionscenerna vilket filmen bygger en hel del på.
Jag menar med en sådan story så vill man ha bra effekter också. Jag tror att med en större budget och bättre effekter samt bättre skådespelare (men det är något man får vänja sig vid i dessa filmerna) så hade denna filmen varit ännu mera underhållande och man hade fått mer skratt ifrån den.
I sin helhet en film som är förutsägbar, kliché och en story man har sett flertals gånger. Men det är en story jag är svag för och som jag diggar oavsett vad och det var även fallet här.
Actionscenerna blir filmens nedfall och hade man haft bättre effekter och en större budget hade det funkat bättre.
Men det är The Asylum ett företag jag själv diggar en hel del och detta är en sådan typisk Asylum film som jag tror de flesta som gillar företaget och dess filmer lär får en kick utav denna.
1.5 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt2292182/?ref_=sr_1
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=plRvuupdKNQ