Prince Avalanche (2013)
Detta kommer också bli en kort recension då jag inte har mycket att skriva och de jag har att komma med är mestadels negativt.
Denna filmen må ha gått över mitt huvud kanske men jag förstod verkligen inte djupet eller meningen med denna filmen. Den var verken underhållande eller intressant. Precis som med "Before" trilogin med Ethan Hawke så är dialogerna inte välskrivna och framför allt inte intressanta. Jag fann mig själv tänka på mer roligare saker än att lyssna på vad våra huvudpersoner pratade om i filmen.
Men där hände ju ingeting alls i filmen. Paul Rudd och Emile Hirsch bygger om en väg efter en skogsbrand och vi får följa deras relation och deras arbetsdagar typ. För en kortfilm hade det nog funkat men som en 90 minuters långfilm är det alldeles för länge och för utdraget att det hela bara blir drygt och ett enda stort sömnpiller.
Filmen går även den artistiska vägen och visar ibland flera minuter naturen vilket också bara känns riktigt drygt och tråkigt. Vill jag se på en naturfilm så sätter jag på Planet Earth eller något sådant inte när jag ser en film. De artistiska funka inte för filmens fördel i mitt tycke.
Det positiva är att Paul Rudd och Emile Hirsch gör bra insatser det kan jag inte undan komma. De märks att dem gör bra ifrån sig men på grund av de usla konceptet så räcker det inte hela vägen för att dem ska kunna rädda filmen tack vare deras skådespeleri.
Men vad som är bäst med filmen är fotot som bara är bedårande och riktigt vackert. De bästa du kan göra med filmen är att sätta den på mute och sedan sätta på någon lugn musik eller någon klassiskt så som Mozart eller Beethoven i bakgrunden. Jag lovar jag hade fått mer njutning ifrån filmen då än vad jag fick nu.
I sin helhet var detta inte min kopp te. Det var alldeles för långdraget, tråkigt, drygt, o-intressant och i slutändan blir det ett enda stort sömnpiller.
Det är bra insatser från både Paul Rudd och Emile Hirsch och fotot är riktigt snyggt men det räcker inte för att rädda filmen och i slutändan misslyckades denna filmen totalt med att förmedla de den ville ha sagt för mig.
1.5 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt2195548/?ref_=sr_1
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=gJGEu268KvI