2013-09-21, 15:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Garvar alltid sönder när de springer runt höga som hus och paranoida som fan i skogen och kastar runt sina mobiltelefoner. Riktigt, riktigt rolig scen enligt mig. Sedan gillar jag verkligen James Francos och Danny McBrides karaktärer. Slutscenen är också den riktigt rolig enligt mig.

Stonerkomedier går inte hem hos mig och förstår verkligen inte vad regissören David Gordon Green tänkte på då han bytte från indiefilmer till kassa stonerfilmer.
Citera
2013-09-21, 15:11
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Stonerkomedier går inte hem hos mig och förstår verkligen inte vad regissören David Gordon Green tänkte på då han bytte från indiefilmer till kassa stonerfilmer.

Fick väl en del cash kan jag tänka mig Eller så kanske han bara tröttnade på det han gjort tidigare och ville göra något mer avslappnat kanske? Finns ju säkert någon god förklaring, men höjde också mina ögonbryn när jag såg hans tidigare alster.
Citera
2013-09-21, 15:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Fick väl en del cash kan jag tänka mig Eller så kanske han bara tröttnade på det han gjort tidigare och ville göra något mer avslappnat kanske? Finns ju säkert någon god förklaring, men höjde också mina ögonbryn när jag såg hans tidigare alster.

Ja, att gå ifrån Snow Angels och George Washington till Pineapple Express och Your Highness, då har något brunnit i skallen på honom, haha!
Citera
2013-09-21, 15:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ja, att gå ifrån Snow Angels och George Washington till Pineapple Express och Your Highness, då har något brunnit i skallen på honom, haha!

Han kanske är en hängiven gräsrökare...?

Måste säga att jag också gillade Pineapple. Inte så att jag skrattade högt direkt, mer att det vilade en så skön stämning över filmen.

Sköna biroller med Ken Jeong och Gary Cole som skurk.
Citera
2013-09-21, 15:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han kanske är en hängiven gräsrökare...?

Kanske, men det är ingen ursäkt.
Citera
2013-09-21, 15:31
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Citat:
Han ska ju göra en remake på Suspiria, då är ni väl nöjda ändå?
Citera
2013-09-21, 15:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Han ska ju göra en remake på Suspiria, då är ni väl nöjda ändå?

Skulle vara kul att se!
Citera
2013-09-21, 15:32
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Kanske, men det är ingen ursäkt.

Finner det högst konstigt (kanske mer ironiskt) att han anser att indie filmer så gillar han alal förutom Kevin Smith filmer. Medan Kevin Smith har lyckats göra betydligt roligare filmer än vad David Gordon Green har gjort. Jag tar den sämsta Jay & Silent Bob filmen över Pineapple Express vilken dag som helst!
Men läste också att han tydligen var klasskompis med Danny McBride, kanske Danny som övertalade honom att göra dessa komedifilmer? Vänskapens skull och att han mer eller mindre bara blev insatt som regissör och med en pay-check som ingår?
Citera
2013-09-21, 15:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Finner det högst konstigt (kanske mer ironiskt) att han anser att indie filmer så gillar han alal förutom Kevin Smith filmer. Medan Kevin Smith har lyckats göra betydligt roligare filmer än vad David Gordon Green har gjort. Jag tar den sämsta Jay & Silent Bob filmen över Pineapple Express vilken dag som helst!
Men läste också att han tydligen var klasskompis med Danny McBride, kanske Danny som övertalade honom att göra dessa komedifilmer? Vänskapens skull och att han mer eller mindre bara blev insatt som regissör och med en pay-check som ingår?

Ja, Kevin Smith's filmer är ju bra mycket bättre än hans pundarkomedier, och Danny McBride var ju med i hans film All the Real Girls också, så det förklarar ju varför han blir castad hela tiden, om dom nu är vänner. McBride är dock väldigt bra som Kenny Powers i HBO-serien Eastbound and Down, gillar dock sällan honom i komedierna han är med i, konstigt nog.
Citera
2013-09-21, 15:45
Medlem
Shine_s avatar
Såg Equlibirium igår.

Jag älskar dystopier och psykologi, så den här filmen borde varit något för mig, men icke!

Storyn är egentligen riktigt schysst, men manuset är stundtals riktigt fjantigt, och en del dialoger katastrofala. Kunde blivit något bra av det hela men jag tycker det slutar som en högst medioker actionfilm.

5/10

Tidigare samma dag såg jag Offret av Tarkovskij

Oerhört vacker film, riktigt knepig men fantastisk om man bara flyter med och inte funderar allt för mycket under filmens gång på symbolik osv. (det kan man ju göra efteråt) Dock föredrar jag helt klart Stalker framför denna, nog även Solaris om jag tänker efter. Det blir lite för mycket teaterkänsla bitvis.

8.5/10
Citera
2013-09-21, 15:48
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ja, Kevin Smith's filmer är ju bra mycket bättre än hans pundarkomedier, och Danny McBride var ju med i hans film All the Real Girls också, så det förklarar ju varför han blir castad hela tiden, om dom nu är vänner. McBride är dock väldigt bra som Kenny Powers i HBO-serien Eastbound and Down, gillar dock sällan honom i komedierna han är med i, konstigt nog.

Jag håller verkligen med! Det känns som en roll som är klippt och skuren för just honom, i övrigt är han en rätt medioker skådespelare tycker jag
Citera
2013-09-21, 16:23
Medlem
NirvanAs avatar
The East

Gillade denna hyfsat mycket, och då främst själva handlingen. Skådespeleriet, regin och övrigt var inget utöver det vanliga. Den inkvoterade Negern som inte fyllde någon funktion var ett konstant störningsmoment också.

3/5 får den ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in