2013-09-21, 00:57
Medlem
Hej, jag såg på Se7en nyss den var RUGGIGT bra. Helt klart en av mina favorit filmer! 10/10
Citera
2013-09-21, 10:33
Medlem
Carlcoolings avatar
Vicky Cristina Barcelona

En film om två kompisar som åker till Spanien, den ena med ett fast kärleksliv och den andra med ett väldigt stormigt kärleksliv. Dom träffar en man (Javier Bardem) som påverkar dom på olika sätt. I mina ögon är det här Woody Allens sämsta film. Javier Bardems karaktär är en sån jävla hollywood-kliché. En cool konstnärssjäl som njuter av livets goda samtidigt som han ALLTID säger rätt saker vid rätt tillfälle, skitnödigt värre. Förövrigt stör det mig så enormt att det är en slags spanien-flört, med tanke på att den mestadels utspelar sig i Katalonien. Att den här av vissa klassas som en av Woody Allens starkaste är för mig oförståeligt.
Dock är Vickys relation med sin man kontra Javier Bardem en helt okej story.

4/10
Citera
2013-09-21, 11:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Det var inte skoj att läsa har ju den på min lista

Den är mera av en slapstickkomedi än en rysare.
Citera
2013-09-21, 11:16
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och om du har japanska Paranormal Activity på listan så stryk den!

Har den faktiskt liggandes på dvd hemma då jag tog med mig den hem från jobbet en dag, men tack för förvarningen, blir att jag skippar den då. Så får den stå och samla damm istället!
Citera
2013-09-21, 11:34
Medlem
okok1s avatar
This Is the End

Orkade 10-15 minuter sedan fick jag nog. Skittråkig film som var motsatsen till underhållning och humor.

Knark och sex räcker inte för att göra en bra film. Tydligen räcker det för Hollywood. Det är sorgligt att filmer med roliga skådespelare blir helt värdelösa. Det var längesedan jag såg en ny komedi som faktiskt var underhållande och rolig.
Citera
2013-09-21, 12:24
Medlem
kalkys avatar
Gridiron Gang (värstingarna) ifrån 2006

http://www.imdb.com/title/tt0421206/

Vilken magisk filmupplevelse, njöt verkligen av varje sekund utav filmen. Det fanns inte mycket att klaga på, den var spännande, intressant, och väldigt lärorik (man fick sig en rejäl tankeställare). Inte ofta jag känner såhär utav en film, en svårslagen känsla. Riktigt bra skådespel, ett stort + var ju att en utav mina favorit skådespelare har huvudrollen Dwayne "The rock" Johnson samt att filmen är baserad på en verklig händelse.
Så tycker verkligen att ni som inte sett filmen... GÖR DET DIREKT! Ni kommer inte att ångra er

"Filmen handlar om en ungdomsanstalt som försöker starta ett lag i amerikansk fotboll så att deras ungdomar ska försöka hålla sig borta från gatorna när de kommer ut. Tränaren Sean Porter (Dwayne Johnson) och assisterande tränaren Malcolm Moore (Xzibit) startar laget och de försöker komma med i en serie. Efter många träningar och en del matcher blir de bättre och bättre och får fler och fler supportrar.

Filmen är baserad på en verklig historia, men en del av filmen är påhittat. Personerna som satt inne i fängelset har själva berättat historien och de visar en liten video på slutet av filmen som visar de riktiga personerna."
Citera
2013-09-21, 13:26
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
This Is the End

Orkade 10-15 minuter sedan fick jag nog. Skittråkig film som var motsatsen till underhållning och humor.

Knark och sex räcker inte för att göra en bra film. Tydligen räcker det för Hollywood. Det är sorgligt att filmer med roliga skådespelare blir helt värdelösa. Det var längesedan jag såg en ny komedi som faktiskt var underhållande och rolig.

Enligt mig så tog det en 15-20 min för att den skulle börja bli lite rolig, men sen förstår jag att den typen av humor inte passar alla.
Citera
2013-09-21, 13:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
This Is the End

Knark och sex räcker inte för att göra en bra film.

Seth Rogen som har regisserat bland annat, så jag är inte förvånad direkt, och det går hem hos ungdomarna.
Citera
2013-09-21, 13:48
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnaasen
Enligt mig så tog det en 15-20 min för att den skulle börja bli lite rolig, men sen förstår jag att den typen av humor inte passar alla.

Grejen med den humorn är att jag gillar den i vissa filmer och vissa inte. Superbad anser jag vara otroligt rolig och är min favorit från gänget och den bästa i högen. Medan Pineapple Express är en film jag inte finner vara lika rolig som en hel del andra personer.
Citera
2013-09-21, 13:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Medan Pineapple Express är en film jag inte finner vara lika rolig som en hel del andra personer.

Förstår inte heller charmen med den, finner den bara otroligt dålig!
Citera
2013-09-21, 14:40
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Outsiders (1983)

Helt klart en berörande film om ungdomar i en liten stad. De är uppdelade i två gång - "greasers" och "snobbarna". En dag blir två stycken ur greasers-gänget hotade av "snobbarna" med efterföljd att en kille från greasers knivhugger en utav snobbarna. De två inblandade flyr sedan till en kyrka för att gömma sig några dagar. Efterföljderna blir slagsmål, dödsfall och om det inte redan var illa för grabbarna från greasers, blir det bara ännu värre. Coppola regisserade denna. Engagerande drama om ynglingar som tidigt går in på brottets bana. Jag tycker den skildrar skitigheten i det hela på ett bra sätt. Bl. a Matt Dillon, Tom Cruise och Emilio Estevez ses i tidiga roller.

6,5 av 10!
Citera
2013-09-21, 15:03
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Medan Pineapple Express är en film jag inte finner vara lika rolig som en hel del andra personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Förstår inte heller charmen med den, finner den bara otroligt dålig!

För mig är den en klockren 4/5

Garvar alltid sönder när de springer runt höga som hus och paranoida som fan i skogen och kastar runt sina mobiltelefoner. Riktigt, riktigt rolig scen enligt mig. Sedan gillar jag verkligen James Francos och Danny McBrides karaktärer. Slutscenen är också den riktigt rolig enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in