2013-08-24, 23:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Det borde du göra. Kom gärna med ett omdöme sen när du sett den!

Det ska jag göra, dyker nog upp i skräckfilmstråden då, omdömet alltså! Om jag nu inte laddar hem den och ser den i natt, druckit lite väl mycket kanske och petat i mig piller, som upplagt för en bra filmkväll.
Citera
2013-08-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det ska jag göra, dyker nog upp i skräckfilmstråden då, omdömet alltså! Om jag nu inte laddar hem den och ser den i natt, druckit lite väl mycket kanske och petat i mig piller, som upplagt för en bra filmkväll.
Håller utkik i skräckfilmstråden! Du kan ju alltid testa, lär bli ett rätt intressant filmupplevelse!
Citera
2013-08-24, 23:58
Medlem
z0mgpl0xs avatar
The Place Beyond the Pines (2013)
Innan jag såg denna film trodde jag att det skulle vara Drive nr. 2. Jag hade fel.
Den är uppdelad i tre delar, alla med olika huvudpersoner och handlingar, och blir vackert ihopknuten i den sista.
Den visar hur våra handlingar påverkar andra personer på ett vackert och aningen deprimerande sätt.
Overall tyckte jag att filmen hade en intressant handling vilket ger den betyget 3 av 4 ostbågar!
Citera
2013-08-24, 23:58
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The United States of Leland (2003)

Intressant film om snubbe, Leland (Ryan Gosling) som hugger ihjäl ett barn med kniv och får livstid på fängelse. Scenerna skiftar mellan nutid (fängelset) och flashbacks vilket funkade bra. Gosling har jag inte sett alltför mycket av än så länge men jag tycker detta var en vass prestation utav honom. Filmen har ett sorts djup och är allt annat än lättsam att se. Livet och människor, att ingen är perfekt och alla gör någon gång misstag är signalerna denna vill utstråla. Spacey är med förvånansvärt lite för att stå som tredjeman på rollistan men han är klipsk i sin roll som Lelands farsa. Don Cheadle är också bra som läraren på fängelset där Leland sitter inne. I mina ögon saknas det där lilla extra för att klämma fram ett toppbetyg men jag kan rekommendera denna om man gillar Gosling. Helt klart hans film.

6.5 av 10
Citera
2013-08-25, 00:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Håller utkik i skräckfilmstråden! Du kan ju alltid testa, lär bli ett rätt intressant filmupplevelse!

Tror att jag skjuter upp på det tills i morgon eller så, känner mig alldeles för uppe i varv och full för att kunna koncentrera mig på filmen.
Citera
2013-08-25, 00:10
Medlem
Citat:
Tror att jag skjuter upp på det tills i morgon eller så, känner mig alldeles för uppe i varv och full för att kunna koncentrera mig på filmen.
Då passar det nog bättre med någon av Tromas produktioner!
Citera
2013-08-25, 00:11
Medlem
Rakiis avatar
The Faculty (1998)

Trevligt återseende till en film som jag hade inspelad ifrån TV1000 någon gång 99-00 och såg den väldigt ofta med en kompis i högstadiet. Nu såg jag att den fanns på Netflix och en kompis hade inte sett den så vi slog till med att se den, tillsammans med ett par groggar och öl samt nya, mogna ögon sedan sist då jag såg den på ett hotellrum i Danmark någon gång 04-05. Filmen har ju ett ganska stort nostalgiskimmer över sig men är egentligen aldrig riktigt bra som då man var ung och gillade den mycket mera. Den bidrar dock med trevliga minnen och det är en helt okej film, den tar sig inte alls på för stort allvar och är lite som Scream som refererar till andra filmer och media. Filmens fördelar är väl rollbesättningen, soundtracket och referenserna till Body Snatchers-filmerna, kul också att se Josh Hartnett och Elijah Wood som rätt unga. Ingen av höjdpunkterna i Robert Rodriguez karriär men en helt okej film idag, då jag ser den med vuxna ögon.

3/5
Citera
2013-08-25, 00:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Då passar det nog bättre med någon av Tromas produktioner!

Tror inte att det blir någon mera film ikväll, ska försätta dricka öl och så. Men om jag inte somnar så ska jag nog se på Dumb and Dumber, behöver något lättsamt och roligt som jag samtidigt inte sett på femton år.
Citera
2013-08-25, 00:15
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Låter som att han är helt okänd för dig, är han det? Hallström har ju gjort filmer i hollywood i över 20 år nu.

Jepp, kände inte till honom innan jag såg denna.
Citera
2013-08-25, 00:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName

Då måste du spana in Mitt liv som hund och Gilbert Grape!
Citera
2013-08-25, 00:44
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
The Faculty (1998)

Ingen av höjdpunkterna i Robert Rodriguez karriär men en helt okej film idag, då jag ser den med vuxna ögon.
Tycker tvärtom absolut en av hans bästa filmer, ruskigt underhållande och man märker att de är samma manusförfattare som till Scream. Förövrigt älskar jag slutet som är en tydlig "homage"eller snarare parodi på...
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ciderhusreglerna är hans bästa tillsammans med de filmerna Rakii nämnde.
Citera
2013-08-25, 00:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tycker tvärtom absolut en av hans bästa filmer, ruskigt underhållande och man märker att de är samma manusförfattare som till Scream.

Håller hans Mexico-trilogi, From Dusk till Dawn, Sin City och Planet Terror högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in