2013-01-14, 17:56
Medlem
Numes avatar
Så då såg jag John Carter

Första tanken är att filmen antingen borde varit 1 timme längre, uppdelad i flera...eller helt enkelt skippat dra in en massa saker ifrån boken den är baserad på (som jag inte läst). Vissa saker är inte alls förklarade och bara inklämmda av någon satans idiotisk anledning.

Störande hur pass mycket och ofta man går ifrån den ena mäktiga sekvensen eller delen av berättelsen till den andra utan nog med "mellanrum".
Kändes ju som dem inte var smarta nog att göra någon originell omtolkning av boken som får plats i detta korta format.

En massa väldigt snygga scener. Intressant berättelse, som verkligen får mig att vilja kolla in boken då detta fan inte verkade komma till sin rätta.

2/5
Citera
2013-01-14, 19:12
Medlem
Lotsos avatar
The Great Silence (1968)

Lite av en besvikelse. Hade de inte varit för några saker i denna filmen hade jag funnit denna filmen extremt tråkig. Först och främst att göra en western film i snölandskap är en intressant idé men jag gillar när western håller sig till de klassiska öken städerna med sand men jag gillar att denna filmen inte försöker vara som en klassisk western utan försöker göra något nytt och det visas inte minst vid slutet av filmen! Men snön kunde bli lite tråkig emellan åt som när filmen visade de stora landskapen när de red på häst. Jag är ledsen men jag finner det inte särskilt kul att se på folk rida på häst och se på snölandskap. Nu gjordes den '68 och med största sannolikhet på den tiden skulle de se snyggt ut vilket det säkert gjorde men idag så ser det verkligen inte unikt ut med hur dagens filmer fångar landskap.
Klaus Kinski var favoriten i denna film och fann honom väldigt underhållen. Huvudpersonen Jean-Louis Trintignant som spelar "Silence" tyckte jag var lite ointressant huvudperson. Att göra honom stum var ännu en intressant idé men om du ska ha en skådespelare som ska vara tyst under hela filmen måste han kunna göra ett väldigt bra skådespeleri ifrån sig samt vara intressant och jag tyckte inte jag fick de från Jean-Louis Trintignant.
I sin helhet en helt okej film men bortsett från ett par intressanta idéer, Klaus Kinski och slutet på filmen så ser jag inte storheten direkt i denna filmen. Jag har sett en del bättre western filmer.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0063032/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=RAJI-UQ4Tak
Citera
2013-01-14, 19:16
Medlem
SiSeniors avatar
Sverige Topp 50

Riket II 3/5
Inte lika stark som första delen men snudd där på. Snygga scenövergångar, mycket spänning och många små berättelser som knöts samma snyggt allt efter hand. Samma grymma karaktärer i den här delen men hela upplägget blev för mycket mot slutet. Alla blir bara sjukare och sjukare och jag satt bara och väntade på att det som hände skulle hända.
Senast redigerad av SiSenior 2013-01-14 kl. 19:23.
Citera
2013-01-14, 20:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Hitcher (1986)

Väldigt bra film. Actionthriller med en knutta skräck

Rutger Hauer är bara perfekt i rollen som en jobbig, otäck jävla liftare. Han ser alltid otäck ut. Även Thomas Howell spelar sin roll riktigt bra.

Gillade denna. Det händer grejor hela tiden.

Svag 4 av 5

EDIT: Budskapet - Plocka ALDRIG upp en främmande liftare !
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-01-14 kl. 20:06.
Citera
2013-01-14, 22:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Hitcher (1986)

Mycket bra film och har väldigt fina minnen kopplade till just den filmen! Du bör spana in filmerna som Hauer gjorde tillsammans med Paul Verhoeven, dom är bra och du kanske skulle uppskatta dom!
Citera
2013-01-14, 22:14
Medlem
SiSeniors avatar
Sverige Topp 50

Höstsonaten 4/5
Känslomässigt stark och jobbig film. Den börjar lugnt och stilla i godan ro men urartar senare fullständigt. Gillar både Ingrid Bergmans och Liv Ullmanns sätt att uttrycka känslor på och sättet dom uttrycker sig på, som jag antar att vi ska tacka Ingmar Bergman för, är helt enastående bra.

Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Hitcher (1986)

Väldigt bra film. Actionthriller med en knutta skräck

Rutger Hauer är bara perfekt i rollen som en jobbig, otäck jävla liftare. Han ser alltid otäck ut. Även Thomas Howell spelar sin roll riktigt bra.

Gillade denna. Det händer grejor hela tiden.

Svag 4 av 5

EDIT: Budskapet - Plocka ALDRIG upp en främmande liftare !

Håller med. En stabil film.
Citera
2013-01-15, 02:52
Bannlyst
Django Unchained

En av 2012:s största besvikelser! Ett två och en halv timmar långt och utdragen westernsåpa utan varken flyt, charm eller stil. Django Unchained är bara våldsam och saknar framför allt tajming. Det finns så mycket i denna film som kunde gjorts bättre. Musiken är helt felplacerad, Jamie Foxx saknar utstrålning, Leonardo Di Caprio och Samuel L Jackson spelar över så det står härliga till. Dessutom känns många scener lite som ett felaktigt ihoppusslat pussel, vilket innebär att det både är omotiverat och avslaget.
När Jamie Fox briljerar som värsta Lucky Luke till rap-musik, tja då vet att kalkonen är nära...

Det enda som räddar den här filmen från totalt fördärv är Christoffer Waltz som är filmens enda stora stjärna, med charm och pondus är han friska fläsk bland all smörja..

Betyg: Så fascinerande och episk som Inglorious Bastards var så oinspirerat och klumpig är Django Unchained och det är Tarrantinos klart sämsta film! Betyg 2:a av 5.....knappt godkänd!!!...Waltz räddar det hela från en total kalkon
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-01-15 kl. 02:58.
Citera
2013-01-15, 08:05
Medlem
SiSeniors avatar
Sverige Topp 50

Karl-Bertil Jonssons Julafton
4/5
Var säkert 10år sedan jag såg den här. Då såg jag inte alls charmen med den på samma sätt nu. Även om jag brukar ha svårt för Tage Danielsson så älskar jag hans röst till den här saga. Små finurliga skämt och pappas humör är det som gör hela berättelsen.
Citera
2013-01-15, 08:19
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Robocop sedd på BluRay.
Hade inte sett denna filmen sedan jag var liten och blev positivt överraskad.
Ofta kan filmerna från barndomen bli förstörda då de inte är lika bra som man minns dom.
Detta var dock ett undantag. Bra effekter, förvånansvärt mycket blod när folk blev skjutna osv.
Själva handlingen är också intressant. Gjorde sig mycket bra på BluRay för övrigt.

4/5 får den av mig.

Cornelis sedd på tv.
Var sådär. Stod och trampa på samma ställe fast att filmen utspelade sig under många år.
Hände liksom inte särskilt mycket och fick mig aldrig intresserad eller engagerad.
Bra skådisar iallfall.

2/5

Gangster Squad Sedd på bio
Gillade denna skarpt. Mycket action, bra skådisar.
Sean Penn gör en grym insats. Grymt jobb med tidsenliga miljöer.
Det enda jag kan klaga på är att man inte fick veta mer om karaktärerna som blev lite platta.
Man fick bara ett smakprov när de skulle rekryteras.

3/5
Citera
2013-01-15, 08:45
Medlem
wilmingtons avatar
Såg precis China town från -74 med Jack Nicholson. Ganska bra film faktiskt. Det finns så mycket skit i cirkulation så jag antar att ens standard har sänkts sådär i största allmänhet med denna var helt okej med alla mått mätt. Inget som hamnar på min 10 i topp lista (men hur många gör det å andra sidan? Tja, tio i och för sig...men ni fattar vad jag menar) men helt klart sevärd.

Tycker Faye Dunaway är jävligt snygg i denna. Nicholson har en tät och trovärdig roll och 40-tals stämningen är väldigt påkostad så hjärnan kan efter en stund koppla bort att denna karl egentligen heter McMurphy och snart ska bli lobotomerad av Syster Ratched.

Tre starka av fem möjliga.
Citera
2013-01-15, 09:07
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Sverige Topp 50

Karl-Bertil Jonssons Julafton
4/5
Var säkert 10år sedan jag såg den här. Då såg jag inte alls charmen med den på samma sätt nu. Även om jag brukar ha svårt för Tage Danielsson så älskar jag hans röst till den här saga. Små finurliga skämt och pappas humör är det som gör hela berättelsen.

Denna är mycket bra faktiskt. Helt underbar får jag säga. Jag ger den också 4 av 5.

En rulle jag såg för några dagar sedan var Capricorn One. http://www.imdb.com/title/tt0077294/
Värdelös film om man frågar mig. 1 av 5. Dubbelmördaren O.J. Simpson i en av rollerna.
Senast redigerad av wilmington 2013-01-15 kl. 09:09.
Citera
2013-01-15, 13:54
Medlem
sim-man92s avatar
Silver Linings Playbook
Helt ofattbart att den här filmen kan få hela 8 Oscarsnomineringar, förtjänar absolut inte en enda. Kan nämna 30 filmer från piss filmåret 2012, som är bra mycket bättre än den här förutsägbara filmen, som försöker gömma sig i en "bra" story och "starka" rollprestationer .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in