2013-11-17, 22:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Håller med. Den enda i trilogin jag gillar är den röda (överskattad trilogi i mina ögon). Den blåa känner jag minst för, det "enda" bra i den vita är den manlige huvudkaraktären - gillar hans stil.

Minns att jag höll Den vita filmen högt då jag var drygt fjorton, femton år och pretentiös.
Citera
2013-11-17, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Minns att jag höll Den vita filmen högt då jag var drygt fjorton, femton år och pretentiös.

Jag vet inte om jag skall skratta eller rodna åt din själv-diss.
Citera
2013-11-17, 23:05
Medlem
Maniac(2012)
Onödigt rå och sjuk film om mördare som tar skalpen på sina offer.
Det enda bra med filmen är den suggestiva musiken

1.5/5
Citera
2013-11-17, 23:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Maniac(2012)
Onödigt rå och sjuk film om mördare som tar skalpen på sina offer.
Det enda bra med filmen är den suggestiva musiken

1.5/5

Originalet var också rå, våldsam och sjuk dock mycket bättre.
Citera
2013-11-17, 23:48
Medlem
Lotsos avatar
The Big Wedding (2013)

En romcom som inte direkt är något speciellt. Men jag är heller ingen expert inom just den genren då det är filmer inom den genren jag ser minst då dem inte är min typ av filmer. Då och då händer det att jag ser några och tills denna dagen så har alla romcom filmer jag sett (ha i åtanke att jag har sett få) enbart varit okej.
Det är inga dåliga filmer men där är heller inget som utmärker dem från att vara bra filmer heller, dem bara är okej. Precis som denna filmen, den är okej. Humorn är okej, skådespelarna är okej, karaktärerna är okej, handlingen är okej allting är enbart okej.
Där är väldigt många kommentarer som säger att filmen är just skit och jag kan inte direkt hålla med. Är det en film som kommer lämna sina spår hos mig om några år? Nej inte direkt men det är en film som är ganska så ofarlig (harmless). Det är en film som jag är säker en hel del folk i 40+ åldern kan se och gilla den, kanske till och med tjejtonåringarna. Och för det så funkar den. Det känns som en amerikansk film på alla dessa svenska filmer som kommit ut nu på sista tiden där kända skådespelare som är i deras 50+ som Bäst Före.

Dessutom är det en film som bara är 89 minuter lång så det är ju inte som det är onödig tid du spenderar. Jag ångrar inte det och som jag skrev, i det stora hela var allting okej. Den var varken dåligt eller bra.
Sedan så gillade jag Robin Williams i denna, hans karaktär var rätt så rolig och det hela kom av nästan som om att Robin Williams faktiskt inte gav ett skit, vilket gjorde hans karaktär ännu mer underhållande.

I sin helhet en ofarlig (harmless) film som är medioker. Skådespelarna gör ett okej jobb, handlingen är okej, humorn är okej och i slutändan var det en okej film.
En film som jag tror 40+ personerna lär gilla och få någon slags underhållning ifrån.
Verkligen inget bra, men skit? Knappast.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1931435/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=SnD2EacXk0E
Citera
2013-11-17, 23:59
Medlem
spknoises avatar
John Carpenter's Cigarette Burns (Masters of Horror)

Skrämmande och halvtragisk film med legendariska Udo Kier i huvudrollen. Rekommenderas starkt

8/10
Citera
2013-11-18, 00:42
Medlem
knazbarnets avatar
After earth tyckte från början idén var helt ok för en hjärndöd actionrulle. Höll dock inte i sig så länge, en skitnödig story utan något djup alls och som pricken över i:t var Smiths unge, inte helt oförväntat, totalt urkass. Han besitter inte några som helst talanger vad gäller skådespel och från och med nu blir det en fett bojkott på alla filmer han ens varit i närheten av.

1,5/5
Citera
2013-11-18, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
After earth tyckte från början idén var helt ok för en hjärndöd actionrulle. Höll dock inte i sig så länge, en skitnödig story utan något djup alls och som pricken över i:t var Smiths unge, inte helt oförväntat, totalt urkass. Han besitter inte några som helst talanger vad gäller skådespel och från och med nu blir det en fett bojkott på alla filmer han ens varit i närheten av.

1,5/5
Varför ödsla energi på film som du redan innan vet att det är skit..?
Citera
2013-11-18, 01:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet

1,5/5
Känns mest som att hans fader tvingar på honom skådespeleriet.
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Varför ödsla energi på film som du redan innan vet att det är skit..?
Ibland blir man nyfiken på filmer av diverse anledningar, så är det bara.
Citera
2013-11-18, 02:37
Medlem
chessjamts avatar
Har sett tre filmer idag som alla var strax under 2 timmar. Känns litegrann som en bedrift i sig

How do you know
En väldig modern komedi med Reese Witherspoon, Owen Wilson, Paul Rudd och Jack Nicholson.

Njae, vet inte riktigt men jag köper helt enkelt inte att Witherspoon och Wilson ska kunna vara atleter. Nu är det iofs baseball-spelare de ska gestalta men jag tycker inte att de känns något vidare trovärdiga i sina roller. Försökte se den här filmen förut men tappade intresset och gav upp. Även denna gång fann jag den mäkta uttråkande.
2 av 5

Nausicaä från Vindarnas dal
Studio Ghiblis första film innan de ens startade Studio Ghibli! Kanske en av de mest svåra och djupa filmer de har gjort, med ett post-apokalyptiskt tema där människa möter jätteinsekter, plus att det är något slags krig mellan de olika länderna.

Blir alltid rörd mot slutet, faktiskt lite tårögd måste medges, men insekter har aldrig varit "my-cup-of-tea" plus att jag nog tycker att det är för mycket krig i filmen. Måste tyvärr säga att den här är nog i "bottom" bland alla de Studio Ghibli filmer jag har sett. Trots det så har den rörande scener däribland slutet men också en känslosam flashback hos huvudkaraktärens tidiga barndom.
En svag 3 av 5 i betyg.

No Country for Old Men
Vet inte om det 5:e eller 6:e gången jag ser den här filmen. Det börjar kännas litegrann som att man har sett allt det som man behöver se av den här filmen nu, imo. Men visst, fantastiskt skådespel av Bardem och Tommy Lee Jones, även Josh Brolin imponerar i sin lågmälda och jordnära proantagonist roll.

Handlingen är väldigt enkel och o-originell. En man hittar 2 miljoner dollar och försöker komma undan med dem. Det är nog mest bara karaktärerna och sen själva sättet filmen är gjord på (mästerligt regisserad av Coen-bröderna) som höjer den över alla de andra liknande filmerna man har sett. En stilistisk och välspelad film, med en av filmhistoriens allra kusligaste skurkar, Anton Chigurh.
4 av 5
Citera
2013-11-18, 02:40
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Håller med. Den enda i trilogin jag gillar är den röda (överskattad trilogi i mina ögon). Den blåa känner jag minst för, det "enda" bra i den vita är den manlige huvudkaraktären - gillar hans stil.
Den blå filmen är den bästa, vilket skådespeleri och känsloregister från Juliette Binoche! Den röda filmen är den som engagerade mig minst och Den vita filmen hamnar i något mellanläge men instämmer i att Zbigniew Zamachowski gör nästan hela filmen.
Citera
2013-11-18, 03:08
Medlem
Pellenss avatar
Kollade precis på The Internship. Helt godkänt tidsfördriv, men tyvärr inte så mycket mer än så. Jag hade förväntat mig lite mer skämt och en annan viss humor, men icke. Sen är jag inte jätte mycket för dom där överdrivet lyckliga momenten i filmen, det kryper lite smått i kroppen.
3/5 filmrullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in