2013-08-28, 10:25
Medlem
Såg Elefantmannen med Anthony Hopkins och John Hurt i går. Fantastisk film, har ju sett den förut men det var ett tag sedan nu. En inblick i hur oerhört onda människor kan vara. Och hur man kanske handlar elakt trots att man vill väl.
Citera
2013-08-28, 11:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bam Margera Presents: Where the #$&% Is Santa? (2008)

Äntligen en film som jag inte har sett tidigare som spelar enormt mycket på mina nostalgiska känslor ifrån tolv-tretton år tillbaka, då man skejtade i parken och såg på CKY med Margera innan Jackass slog igenom. I den här rullen ska Bam Margera med entourage resa till Finland för att hämta hem jultomten till sin flickvän i julklapp, på vägen som går från Helsingfors till Tammerfors och upp i Rovaniemi möter Bam finska musiker som sedvanliga HIM, Hanoi Rocks och får sällskap på resan av The Dudsons.

Jag visste på ett ungefär vad jag förväntade mig utav filmen; tokerier, galenskaper, pennalism och allmänt vedervärdigt leverne. Man super ner sig, spyr, slåss med oxpenisar, äter råa getögon och spyr ner expresståg på resan till jultomtens förlovade stad. Egentligen är det ingen bra film per se om man nu väljer att se den med kritiska ögon, men jag såg den med mitt tolvåriga sinne, precis som folk som hyllar Pacific Rim utifrån samma grunder. Själv älskade jag CKY och Jackass då jag växte upp och denna filmen är en perfekt kombination av de båda, fast med Bam Margera i centrum. Tyvärr var inte det gamla gänget med som Ryan Dunn (RIP) eller Raab Himself, men det blev ändå roligt och en högst lyckad visning för min egen del efter att man hade ett par öl i kroppen. Roligt också att se lite ställen i Finland som man själv varit i tidigare, i samma berusade tillstånd som gänget i filmen.

Stark trea i betyg.
Ah! Inte sett! Men det ska jag råda bot på redan idag... Tackar för det tipset!
Citera
2013-08-28, 13:14
Medlem
Jag såg De Palmas senaste, Passion. Handlingen är verkligen urfånig, alla karaktärer är pappfigurer och De Palmas regi är minst sagt egendomlig. Vilket resulterar i en jäkligt underhållande film. Jag gapskrattade ett antal gånger åt blandningen mellan galet överspel och fåniga repliker levererade som levereras på största allvar. Filmen känns som en härlig Cage-kalkon som Cage inte hade tid att ställa upp i. Ser man den som en fulrolig komedi finns ett högt underhållningsvärde att hitta. Tar man den allvarligt... ja då kommer man tycka att filmen är fullkomlig urusel, med största sannorlikhet.
Senast redigerad av dwe 2013-08-28 kl. 13:16.
Citera
2013-08-28, 13:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Såg Elefantmannen med Anthony Hopkins och John Hurt i går. Fantastisk film, har ju sett den förut men det var ett tag sedan nu. En inblick i hur oerhört onda människor kan vara. Och hur man kanske handlar elakt trots att man vill väl.
Fantastiskt bra och gripande film. Kanske också Lynch's bästa.
Citera
2013-08-28, 14:25
Medlem
http://m.imdb.com/title/tt1491044/

The Iceman

4,5/5

Grym film
Citera
2013-08-28, 15:08
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Fantastiskt bra och gripande film. Kanske också Lynch's bästa.

Hans bästa efter Blue Velvet enligt mig.
Citera
2013-08-28, 17:52
Medlem
skrudiss avatar
Såg Walk the Line senast. Hade på något sätt kommit i kontakt med den, om det var för att jag läst något skämt ur den eller liknande. Fick i alla fall upp ögonen och tänkte att, ja men den har jag ju faktiskt inte sett färdigt.

Efter att ha tagit mig i genom två timmar av blandad misär inser jag att jag visst sett den, eftersom jag känner igen slutet. Vilket betyg för en film är det, egentligen? Visst, vissa skämt var någorlunda kul - men den ägnar alldeles för stor tid åt varje delmoment av Cox liv.

Dessförinnan såg jag Just one of the Guys och den var på samma sätt sämre än vad jag haft för mig. Tänkte mig en brat pack-influerad komedi, men denna fungerade enbart som tonårsfilm. Stereotyperna var både skrämmande och skämten missade allt som oftast.
Citera
2013-08-28, 17:55
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag såg De Palmas senaste, Passion. Handlingen är verkligen urfånig, alla karaktärer är pappfigurer och De Palmas regi är minst sagt egendomlig. Vilket resulterar i en jäkligt underhållande film. Jag gapskrattade ett antal gånger åt blandningen mellan galet överspel och fåniga repliker levererade som levereras på största allvar. Filmen känns som en härlig Cage-kalkon som Cage inte hade tid att ställa upp i. Ser man den som en fulrolig komedi finns ett högt underhållningsvärde att hitta. Tar man den allvarligt... ja då kommer man tycka att filmen är fullkomlig urusel, med största sannorlikhet.
De Palma är en gammal favorit, men det var lääänge sen han gjorde något riktigt bra.
Citera
2013-08-28, 18:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
De Palma är en gammal favorit, men det var lääänge sen han gjorde något riktigt bra.

Snake Eyes är det sista bra han gjorde!
Citera
2013-08-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
De Palmas filmer är oftast ojämna i mina ögon och brukar ha några bra och några mindre bra element. Av de filmer jag sett av honom är egentligen bara Scarface jag tycker står ut som något minnesvärt, de andra hamnar någonstans i mitten för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Snake Eyes är det sista bra han gjorde!
Snake Eyes skulle jag aldrig gå så långt som att kalla bra. Så länge Cage får göra sin grej är den underhållande, när handlingen kickar blir den snabbt rätt risig. Mätt i rent underhållningsvärde tycker jag Passion ger mer än Snake Eyes.
Citera
2013-08-28, 19:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Fitzcarraldo (1982)

Fitzcarraldo var i alla fall ljusår bättre än Woyzeck (den tidigare Herzog/Kinski-filmen jag sett) och jag gillade särskilt naturskildringarna, det fina fotot och såklart Kinskis enastående prestation. Jag tyckte dock att det stora spänningsmomentet uteblev och trodde att båtbergning skulle vara mer dramatisk. Förstod heller inte riktigt koppling då Fitzcarraldo väl skulle utvinna gummi från andra sidan floden, för att kunna bygga sitt operahus mitt i djungeln? Istället åkte han tillbaka och använde båten som operahus.

Man kan verkligen förstå hur jävlig inspelningen måste ha varit (+Kinski labila psyke) och starkt av Herzog att göra allting så autentiskt som möjligt. Claudia Cardinale var dock inte så vacker som hon brukar vara, vilket gjorde mig ledsen i ögat. Det var något med tänderna...

Ser framemot att se fler av Herzog/Kinskis filmer.

Betyg: 3/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2013-08-28 kl. 19:30.
Citera
2013-08-28, 19:40
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fitzcarraldo (1982)

Fitzcarraldo var i alla fall ljusår bättre än Woyzeck (den tidigare Herzog/Kinski-filmen jag sett) och jag gillade särskilt naturskildringarna, det fina fotot och såklart Kinskis enastående prestation. Jag tyckte dock att det stora spänningsmomentet uteblev och trodde att båtbergning skulle vara mer dramatisk. Förstod heller inte riktigt koppling då Fitzcarraldo väl skulle utvinna gummi från andra sidan floden, för att kunna bygga sitt operahus mitt i djungeln? Istället åkte han tillbaka och använde båten som operahus.

Man kan verkligen förstå hur jävlig inspelningen måste ha varit (+Kinski labila psyke) och starkt av Herzog att göra allting så autentiskt som möjligt. Claudia Cardinale var dock inte så vacker som hon brukar vara, vilket gjorde mig ledsen i ögat. Det var något med tänderna...

Ser framemot att se fler av Herzog/Kinskis filmer.

Betyg: 3/5

Har faktiskt sett en av deras combo filmer och det ær Nosferatu: Phantom der Nacht. En film som jag inte direkt anser vara så pass bra som alla säger. Jag älskar stumfilmen från 1922 men att gå ännu mer artistiskt och ännu mer fucked up behövdes inte.
Scenen där alla sitter vid matbordet och råttorna är nere vid fötterna och dem reagerade inte ens förstod jag inte alls innebördet av.
Filmen var för artsy för mig och mer än vad den behövde vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in