Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Men nu kommer jag till filmens stora problem, den är alldeles för lång. Borde klippts ner åtminstone en halvtimme, nu går den ganska ofta på tomgång och jag blir aldrig riktigt engagerad i den på förhand intressanta historien.
Jag brukar annars ha svårt för långa filmer (över 2 h) men tyckte att längden fyllde sin funktion i Fitzcarraldo för att uppfatta kontrasterna och kulturkrockarna mellan indianfolket och västerlänningarna bl a. Tyckte inte den blev seg.
OnT:
Prince Avalanche (2013)
Prince Avalanche började lovande och bjöd på en del skratt, men mot mitten tappade filmen bort sig själv och blev sedan både tråkig och meningslös. Den kändes dock inte som en typisk amerikansk indie, kanske för att den är baserad på en isländsk förlaga.
Den gamle gubben var en riktigt festlig karaktär som fick mig att skratta och kemin mellan Hirsch och Rudd kändes väldigt naturlig. Emile Hirsch gjorde väl sin roll bäst medan Paul Rudd mest körde ännu en småförvirrad, egensinnig karaktär som liknar de flesta roller han spelar. När de mot slutet av filmen började fyllesjunga fick man nära på dra fram skämskudden.
Betyg: 2/5