2013-09-23, 09:52
Medlem
cuberpunkDooms avatar
Ducktales: Time is Money.

Blev sugen på en nostalgisk tripp, har inte sett Ducktales på åratal. Är egentligen individuella avsnitt som sändes som en tvspecial i filmformat tror jag, så det får räknas. Har inte sett Ankliv sedan det först.. sändes på svensk tv säkert. Tänkte främst på dessa avsnitt som jag minns bäst av någon anledning.

Men det börjar med att Flinthjärta säljer en ö till Joakim som han tror är värdelös när den i själva verket är full av diamanter vilket han får reda på och därför försöker lura sig tillbaka den. Vilket han lyckas med. För att stoppa honom åker därför Farbror Joakim och knattarna tillbaka i tiden med någon slags "isglas" som går att använda för tidsresor - fråga inte mig, vilket får roliga konsekvenser och äventyret är igång.

Skön nostalgi och Ducktales håller fortfarande hög klass. En rolig scen var när de kastade Von Anka i fängelse för att de trodde att han imiterade sig själv och så får han samma kläder som han hade innan fast i randigt svart-vitt till och med hatten, hehe, mycket sådana småsaker och bra historier håller Ducktales tidlöst. Har även massa andra avsnitt, så kanske blir ett Ducktales-maraton.

Kan tillägga att jag var shitfaced som fan samtidigt som jag såg på filmen, det var ganska passande tycker jag.

Eh.. 9/10.
Senast redigerad av cuberpunkDoom 2013-09-23 kl. 09:58.
Citera
2013-09-23, 10:08
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuberpunkDoom
Ducktales: Time is Money.
Var det alltså mer än ett enskilt 22-minutersavsnitt? Någon följetång som slagits ihop till en film? I så fall blir jag också sugen!
Citera
2013-09-23, 10:14
Medlem
cuberpunkDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Var det alltså mer än ett enskilt 22-minutersavsnitt? Någon följetång som slagits ihop till en film? I så fall blir jag också sugen!

Står här vilka avsnitt som är med. Från avsnitt 66: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_DuckTales_episodes

Det gjordes väl en riktig film av Ducktales, men den minns jag inget av.
Citera
2013-09-23, 10:26
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett Menace 2 Society också?

Nej, faktiskt inte. Den har hittills bara skymtat förbi på "people who liked this also liked..."-rutan.
Citera
2013-09-23, 13:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Stämmer bra det!

http://www.imdb.com/title/tt0099472/
Citera
2013-09-23, 13:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Vad tyckte du om Riddick?

Jag gillade den någorlunda, bättre än den förra filmen men sämre än Pitch Black som jag gillar väldigt mycket, kul dock att Riddick var våldsammare än föregångarna. Gav den en svag trea i betyg.
Citera
2013-09-23, 13:17
Medlem
robomans avatar
Citat:
Står här vilka avsnitt som är med. Från avsnitt 66: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_DuckTales_episodes

Där ser man! Jag var faktiskt inne på den där listan för bara några dagar sedan, men när jag skrollade igenom den misslyckades jag tydligen. Jag trodde att Treasure of the Golden Suns var enda följetången som var lång nog att bli TV-film. Jag ser nu att det är flera stycken som har längden.
Citera
2013-09-23, 14:06
Medlem
cuberpunkDooms avatar
Citat:
Där ser man! Jag var faktiskt inne på den där listan för bara några dagar sedan, men när jag skrollade igenom den misslyckades jag tydligen. Jag trodde att Treasure of the Golden Suns var enda följetången som var lång nog att bli TV-film. Jag ser nu att det är flera stycken som har längden.

Ser just nu på den följetången som kommer efter, Liquid Assets, den är också värd att se, är lite baserad på en story av Carl Barks, när de dumpar Joakims pengar i en sjö. De har smygit in roliga saker som man inte riktigt tänkte på när man var liten. Vid ett tillfälle står Joakim och Fenton (gizmokvack) och spanar med kikare ut över sjön. I början är Fenton kikare så här stor: http://postimg.org/image/tmhk3u99r/ Sedan byter de scener fram och tillbaka några gånger och hela tiden blir Fentons kikare större, till slut är den så här stor: http://postimg.org/image/ag4d0nsrz/ haha. Är en del sådana 'dafuq'-moment i serien verkar det som, som jag hade glömt.
Citera
2013-09-23, 14:39
Medlem
alcatrazs avatar
American Pie reunion.

Betyg: 2/5.

Är inte mycket för American Pie filmerna vilket är rena skitfilmerna även fast man skrattade när man såg ettan första gången när man var typ 20. Men denna fick mer vara på i bakgrunden medans jag låg bakfull i söndags. Skrämmande nog kunde man få viss igenkänning av denna, då jag antar att deras ålder utspelas i ungefär samma som min. Dvs man sitter där strax efter 30 och tappat viss kontakt med de gamla gänget och alla har gått sina vägar, och livet har inte alltid blivit vad man tänkt sig. Avskyr dock för det mesta all form av nostalgi vilket denna försöker spela på.
Citera
2013-09-23, 15:36
Medlem
kinky_Ms avatar
Atlantic Rim

Jag trodde detta var Pacific Rim som fått bra kritik. Att det fanns en film men snarlikt namn som bara var skräp visste jag inte. IMDB ljuger inte i detta fall. Atlantic Rim har bara fått 1,7 i betyg och den sög verkligen. Gör inte samma misstag som mig!
Citera
2013-09-23, 15:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Atlantic Rim

Jag trodde detta var Pacific Rim som fått bra kritik. Att det fanns en film men snarlikt namn som bara var skräp visste jag inte. IMDB ljuger inte i detta fall. Atlantic Rim har bara fått 1,7 i betyg och den sög verkligen. Gör inte samma misstag som mig!

Tror att de flesta har koll på att det är en Asylum-film.
Citera
2013-09-23, 16:43
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Listan med 187 superkända titlar betas vidare. Efter succén med Elefantmannen (5 av 5) och min eviga kärlek till Twin Peaks, beslöt jag igår att ge mig på ytterligare två David Lynch-produktioner:

Blue Velvet (1986)
Första halvtimmen är en fullpoängare, den ÄR Twin Peaks-stämningen. Därefter är det bra, men inte fullt så bra. Kyle MacLachlan är en favorit sedan jag såg TP, så bara hans blotta närvaro gör filmen än bättre.
Jag vet inte riktigt vad det är, men jag tycker inte att historien är lika bra hela vägen. Kanske är det bara för att stämningen skiftar till något hetsigare än den mysrysliga TP-stämningen. Pluspoäng för musiken och dansen på biltaket. Betyg 3 av 5 rödhakar, en ganska stark trea.

Twin Peaks: Fire Walk With Me (1992)
Om man inte sett Twin Peaks först blir denna film fullständigt obegriplig. Har man däremot unnat sig att se Twin Peaks - ja då är filmen bara HALVT obegriplig. Med andra ord är allt som det ska vara när David Lynch varit i farten. Filmen inleds i underbar TP-anda, men likt Blue Velvet byter även denna film skepnad till något jag inte uppskattar fullt så mycket. Jag hade velat se mer av Cooper och de andra i FBI-gänget, de lämnar mersmak.
Det går från en femma till en trea helt enkelt. Man bör väl ha sett den här filmen, som något slags komplement om man sett serien, och har man inte sett serien bör man genast göra det istället! Med andra ord slutar det ändå med att alla bör ha sett den här filmen, vare sig jag gillar den eller inte! Betyg 3 av 5 ugglor, något svagare än Blue Velvet i mitt tycke.

Lite roligt om FWWM, hittat på twinpeaks.org:s FAQ:

Nu blir det nog något annat än Lynch ett tag. Jag ska nog börja med Reservoir Dogs, därefter Terminator 2, Blade Runner, The Usual Suspects eller Pulp Fiction. Filmer jag antar att man "bör" ha sett...

Du är väll kanske en av de 1 på 100 som tycker Kyle Maclachlan spelar bättre än Dennis Hopper i filmen. Utan Dennis Hopper i rollen som Frank Booth skulle filmen vara medioker. Hans rolltolkning gör att filmen hamnar på 10/10 enligt mig. Säger en del om hur jag och många andra uppskattar hans fantastiska skådespelarprestation i den filmen.

För övrigt den konstigaste "recensionen" av Blue Velvet någonsin. Det är ju EFTER 30 minuter som filmen kommer igång enligt mig, och jag är säker på att 99% som har sett filmen håller med mig, men men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in