2013-10-24, 17:01
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Great Waldo Pepper (1975)

Bra äventyrsdrama med Robert Redford. En film som fokuserar nästan fullständigt på flygststunts och dylikt. Det är många och långa luftscener. Vissa av dem är dessutom riktigt snygga. Redford är stabil. Kul också att svenske Bo Svenson (The Inglorious Bastards) medverkar i en roll också. Filmen var bättre än vad jag trodde.

6,5/10
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-10-24 kl. 17:17.
Citera
2013-10-24, 17:06
Medlem
Dr_Dollars avatar
Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=F-L5bzwdpVI

Den var faktiskt helt ok trots allt.
Några sköna repliker, och sköna röster - Samuel L Jackson, Snoop Doog

3/5
Citera
2013-10-24, 17:28
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Great Waldo Pepper (1975)

Bra äventyrsdrama med Robert Redford. En film som fokuserar nästan fullständigt på flygststunts och dylikt. Det är många och långa luftscener. Vissa av dem är dessutom riktigt snygga. Redford är stabil. Kul också att svenske Bo Svenson (The Inglorious Bastards) medverkar i en roll också. Filmen var bättre än vad jag trodde.

6,5/10

Drar du igenom hela Redfords karriär?
Citera
2013-10-24, 17:37
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
De gamla kajufilmerna är bra mycket bättre än skräpet som Pacific Rim är, med lägre budget och inga stora skådespelare, dom är gjorda med kärlek och ett gediget hantverk där Del Toros film är konstant CGI-runkeri och ostighet på hög nivå gjord för folk med koncentrationssvårigheter.
Nu gör du mig nyfiken, gamla Kajufilmer? Kan du länka något exempel?
Citera
2013-10-24, 18:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Drar du igenom hela Redfords karriär?

Nej. Bara hans främsta filmer/de jag tycker verkar intressanta. Men är snart klart med avbetningen. Har väl en 5-6 filmer kvar där. Han är ingen personlig favorit direkt men en utmärkt skådis som gjorde sig bäst främst ihop med Newman då
Citera
2013-10-24, 18:53
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Nej. Bara hans främsta filmer/de jag tycker verkar intressanta. Men är snart klart med avbetningen. Har väl en 5-6 filmer kvar där. Han är ingen personlig favorit direkt men en utmärkt skådis som gjorde sig bäst främst ihop med Newman då

Sett All the President's Men? Politiska filmer är väl inte min favorittyp men Redford+Hoffman gör den nästan till ett måste. Har inte sett den än själv.
Citera
2013-10-24, 19:06
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Sett All the President's Men? Politiska filmer är väl inte min favorittyp men Redford+Hoffman gör den nästan till ett måste. Har inte sett den än själv.

Såg den förra månaden faktiskt och gillade den helt klart! Bra radarpar i Redford/Hoffman där alltså.
Citera
2013-10-24, 20:05
Medlem
Idle Hands

Smårolig skräckkomedi om en ung kille vars hand blir besatt av något demoniskt och tvingar honom att begå en rad mord. Den lyckas någorlunda med det många skräckkomedier misslyckas med - att vara både rolig och läskig. Lyteskomiken finns där, kanske något överdrivet i vissa fall, men jag kan inte påstå att jag hade tråkigt under den 1,5 h långa speltiden. Skulle man mot förmodan ha tråkigt finns ju alltid en 18-årig Jessica Alba att vila ögonen på...

2/5
Citera
2013-10-24, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Idle Hands

2/5

Såg den i samband med att den kom ut på video, var väl 11-12 då och passade perfekt då, visst är den inte perfekt men riktigt jävla underhållande och rolig! Synd att Devon Sava inte gjort så mycket film efter Final Destination.
Citera
2013-10-24, 21:45
Medlem
ihelps avatar
The Girl Next Door: Gillade den, hade inte höga förväntningar på filmen men det visa sig vara en bra film. En väldigt bra insats av Timothy Olyphant och Elisha Cuthbert är otroligt vacker.6,5/10

My Sisters Keeper: Skall jag vara ärlig var jag nära att fälla en tår. Väldigt känslosam film vilket också drar ner en del på betyget. Anledningen är för att de tryckte för jävla mycket på det. Abigail Breslin med en väldigt imponerande insats, tycker hon är en av de bästa skådespelarna när det kommer till barn. Cameron Diaz var dock rätt så irriterande. 6/10

An American Crime: helt okej. Filmen berättar om tortyren och mordet på Sylvia Likens av Gertrude Baniszewski och alla hennes barn och grannbarn. 5/10

Next up: Mommie Deareast!
Citera
2013-10-24, 22:22
Medlem
chessjamts avatar
Amour av Michael Haneke

Prisad och kritikerhyllad. Oscarsbelönad och Guldpalmenvinnare. Ja, på ett sätt så ser jag filmens storhet. Den visar hur hemsk och hjärtskärande det är när ens käraste blir allt svagare och handikappad av naturliga orsaker. Bra skådespel av Emmanuelle Riva. Men jag kan inte undgå att bli lite uttråkad. Den är två timmar lång och jag vet inte om blöjbyten och duschande av den gamla tanten intresserar mig särskilt mycket. När det hade gått över en timme så började jag räkna hur många minuter det var kvar tills den tog slut. Det är alltid ett dåligt tecken.

Not my Cup of Tea, men jag kan förstå att vissa tycker att den är ett mästerverk. En stark tvåa.

2 av 5
Citera
2013-10-24, 22:25
Medlem
christerys avatar
Primer (2004)

Ganska virrig film om vetenskapsmän som bygger nåt i sitt garage, vetesjutton vad dom tänkte bygga men det blev någonting helt annat. Det tjorvar väldigt mycket i handlingen på nåt vis, eller så är inte jag tillräckligt insatt i fysiken som dom manipulerar.

Men den får ändå 1.5/5 eftersom den gick att se, tja nätt och jämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in