2013-08-01, 22:18
Medlem
Chained

Filmen började väldigt bra och jag trodde att det skulle vara en film i samma stil som Maniac, en blodig skräckfilm med en obehaglig mördare. Men istället blev det en psykologisk thriller, istortsett utan skräckelement. Det var ändå en helt okej film även om den inte tar ut svängarna och bara kör på samma sätt som en väldans massa filmer gjort tidigare. En film i mängden som inte lämnade något större avtryck, helt enkelt. Vincent D'Onofrio var stjärnan i filmen!
Citera
2013-08-01, 23:41
Medlem
Senna - Följer den brasilianske nationalhjälten Ayrton Sennas väg till toppen av F1. Den här filmen är så bra att att jag faktiskt inte kommer på något som är annat än perfekt. Det är verkligen otroligt vad filmat material som presenteras och inte ett enda klipp känns onödigt. Duellen med Prost är ett givet spänningsmoment och vad som närmast kan beskrivas som en skurkkarikatyr man förväntar sig att hitta i någon tecknad film hittar vi i FISA/FIA-presidenten Balestre. Jag har en känsla av att Prost framställs lite värre än han egentligen är men detta är Sennas film och det gör enligt mig bara filmen ännu bättre. Men jag kan ju ha fel också. Tack vare det rika filmmaterialet slipper vi se intervjuer och istället får vi höra Sennas familj, vänner och kollegor tala under tiden bilder från Sennas karriär rullar. Slutet där vi får följa Sennas väg mot dödskraschen från hans egen bil och efterspelet med begravning och lite annat gör mig faktiskt tårögd.

Solklar femma.
Citera
2013-08-02, 00:04
Medlem
Lotsos avatar
G.I. Joe: The Rise of Cobra (2009)

Marlon Wayans som actionhjälte tänk på det innan du ser denna filmen. När det kommer till actionfilmer så har jag inte Channing Tatum och Marlon Wayans så högt upp på listan faktiskt så är dem inte med i listan överhuvudtaget av den simpla anledningen; dem är inte actionhjältar har aldrig varit och kommer aldrig att vara.
Jag blev nästintill chockad över hur dålig denna filmen var och jag förväntade mig verkligen ingen bra film alls tvärtom jag gick in med en attityd som tänkte "detta lär nog inte vara så bra" men herregud denna nivå av dumhet och urkasshet filmen gav mig.
Där är heller ingen struktur i filmen den hoppar hela tiden fram och tillbaka i tiden och har mer Flashbacks i den än en film som antagligen heter eller har Flashbacks som deras huvudmotiv i filmen.
Dialogerna var dåligt framförda och jag vet mycket väl om att actionfilmer inte har bra dialoger men dem som var med i den kunde åtminstone leverera eller skådespela som om dem verkligen brydde sig. För där var en del personer i denna filmen som kom av sig som dem var uttråkade i filmen och bara gjorde det för checkens skull. Den som framstod mest var dessvärre den bästa skådespelaren i hela filmen, Joseph Gordon-Levitt. Vilket var kul för jag kände inte först igen honom under all den make-upen och jag skrattade lite första gången jag såg honom dessutom var han väldigt likt Keanu Reeves.

Men som jag skrev innan scener kommer och går från ingenstans. Där är en scen som involverar Snake Eyes och Storm Shadow om att dem har varit halvbroder innan om att Snake Eyes är hemlös och gör inbrott i Storm Shadow's hem för att få mat. Han ser Snake Eyes och dem bryter ut i någon fight och sedan kommer mästaren in som äger detta Kung-Fu ställe och säger att han är välkommen. Scenen kom från ingenstans och fighten mellan två unga barn är bara urlöjligt i sig att se.
Sedan är där en annan scen där Joseph Gordon-Levitt är med i men istället så fokuserar filmen hellre på Marlon Wayans før han är så mycket bättre skådespelare och så mycket roligare än professionella Joseph. Marlon Wayans är för övrigt comic-relif i filmen vilket inte gör saken bättre. Sedan dyker Brendan Fraser upp från ingenstans och är med i 30sekunder. Varför? För regissören gjorde The Mummy!
Om jag ska ge denna filmen en positiv sak så är det Christopher Eccleston som är någorlunda underhållande som skurken och lite framåt slutet så börjar Joseph-Gordon Levitt bli lite over the top och lever in i sin roll lite mer när vi fått reda på att han var Rex innan och har ett förflutet med Channing Tatum.
Sist vill jag prata om dataeffekterna som bör nämnas i sin egen kategori. Året när denna kom ut var 2009. Samma år som vi fick Avatar som satte dataeffekterna till en helt ny nivå. Jag säger inte det är en bra film men jag kan inte förneka att Avatar har några av dem bästa dataeffekterna någonsin. Hade någon sagt till mig att denna filmen kom ut samma år hade jag trott att denna personen ljög till mig.
Men detta är sanningen denna kom ut 2009 samma år som Avatar och dataeffekterna går inte att beskriva hur cp dåliga dem är. Det är riktigt chockerande att även för en 2009 film att ha sådana här effekter och dem är överallt i filmen. Där är en scen då dem tydligen ska vara i Egypten och allt är datagjort vilket slut resulterar i att dem var lata med att göra denna film och allt var spelat in i en studio i Hollywood.

I sin helhet en dålig film och jag förväntade mig inte att den skulle vara så här dålig och ännu en film som förstör dem gamla tecknade 80-tals serierna och nästa år kommer något som ligger mig varmast om hjärtat också att bli förstört, TMNT.
Men sedan så är utförandet väldigt kasst också. Där är ingen struktur och filmen hoppar från scen till scen och actionscenerna är inte särskilt bra för du bli konstant distraherad av dem dåliga dataeffekterna. Den enda actionscen som var något bra var Paris scenerna men det var det.
Skådespeleriet var ingen höjdare och efter jag såg denna filmen slog det mig att jag under en månads period har sett 3 filmer med Marlon Wayans vilket är ett rekord för mig med tanke på hur mycket jag hatar killen. Men fortfarande ser jag hellre om denna än Transformers 2 eller Transformers 3!
Men på någon konstig vända tror jag mer på uppföljaren. Cobra har sin officiella mask på sig, Bruce Willis och The Rock medverkar också och när jag såg trailern på filmen blev jag inte lika avskyvärd som jag trodde.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1046173/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=MaNs64k_2xw
Senast redigerad av Lotso 2013-08-02 kl. 00:10.
Citera
2013-08-02, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
För övrigt. Ni som tyckte att Football Factory är en bättre film än Green Street Hooligans BÖR och SKALL skämmas! Jag blir på riktigt mörkrädd, hur man kan sitta inne på en sådan märklig uppfattning.

Varför? Alla som har rackat ner på GSH har varit utförliga i vad deras åsikt baseras på. Varför tycker du att GSH är bättre? Är det för att Frodo och Jax Teller är med?
Citera
2013-08-02, 00:31
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Chained

Filmen började väldigt bra och jag trodde att det skulle vara en film i samma stil som Maniac, en blodig skräckfilm med en obehaglig mördare. Men istället blev det en psykologisk thriller, istortsett utan skräckelement. Det var ändå en helt okej film även om den inte tar ut svängarna och bara kör på samma sätt som en väldans massa filmer gjort tidigare. En film i mängden som inte lämnade något större avtryck, helt enkelt. Vincent D'Onofrio var stjärnan i filmen!
Tyckte också den var bra. Gav den en 7/10. https://www.flashback.org/sp41703842
Citera
2013-08-02, 00:34
Medlem
christerys avatar
Red (2010)
http://www.imdb.com/title/tt1245526/?ref_=fn_al_tt_1

Hoppades inte på för mycket men Willis gjorde en trevlig action/komedi (tja replikväxlingarna ibland var lite roliga i alla fall).

Trodde den skulle vara 3/5 men den får faktiskt 4/5 som underhållning när man vill se en "en man mot världen" film.

Cineaster skulle säkert inte hålla med men det struntar jag i, perfekt rulle på nattkröken.
Citera
2013-08-02, 00:34
Medlem
LFCYNWAs avatar
Grown Ups 2

3/5

Ganska låg nivå på skämten men man skrattade iallafall några gånger.
Citera
2013-08-02, 01:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Chained

Ska du se på Surveillance av Jennifer Lynch sen också?
Citera
2013-08-02, 03:12
Medlem
Strobeliciouss avatar
The Purge

Fyfan vilken jävla skitfilm. För det första brydde jag mig inte det minsta om människorna i huset, sedan är dom helt jävla dumma i huvudet. Förutsägbar som fan var den också. Gillade konceptet men det här var ren jävla skit.

1/5

Får enbart en etta för att jag gillade konceptet.
Citera
2013-08-02, 04:45
Medlem
Vicky Christina Barcelona - Woody Allen

En helt okej film. Den blev lite jobbig då och då men bra skådespelarprestationer, härlig atmosfär och vackra kvinnor gör så att filmen ändå blir intressant nog för att jag ska orka kolla på den.

2.5/4
Citera
2013-08-02, 05:46
Medlem
Barabbas av Richard Fleischer, 1961

När jag läste om filmen på förhand tyckte många att den åldrats illa, men det håller jag inte riktigt med om. Högt tempo filmen igenom och trevliga dialoger, dessutom trevlig med en riktig produktion när det kommer till statister o.s.v. Anthony Quinn fungerar, föga förvånande, bra som Barabbas själv. Ska sägas att jag inte läst Pär Lagerqvists bok och kan inte bedöma hur mycket den skiljer sig, eller huruvida det är till det bättre. Vet bara att folk klagat på att den tagit sig lite för stora friheter sett till förlagan.

Visst är filmen predikande och moraliserande i sin ton men det stör mig aldrig riktigt på samma sätt i filmatiserade bibelhistorier. Klart godkänd och sevärd!

Sist men inte minst undrar jag hur mycket av Barabbas liv som nämns i Bibeln, någon som kan svara på detta?
Citera
2013-08-02, 08:03
Medlem
Ockletts avatar
Surveillance

Hittade ingen vidare kvalité på filmen, utan var tvungen att se filmen med bilden på 0,5 sek delay i relation till ljudet, vilket var störande. Skådespeleriet var okej. Trevligt twist och en rätt så bra film överlag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in