2015-04-13, 18:12
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag har nu tagit 40mg stilnoct rektalt. Är de de bästa sättet att ta de på?
För jag är sugen på att skjuta 10mg stilnoct sen... men är de helt waste asså?

Krossar 10mg stilnoct, filtrerar många gånger och pangar i mig de och sen f¨år jag ju kolla genom pumpen om de inte är massa skräp där i. Bör de gå att panga den då?
Citera
2015-04-14, 06:23
Medlem
Tror du kan vara lugn behövs mycket längre och intensivare punderi för att uppnå symptomen du pratar om ..
ha de

Citat:
Ursprungligen postat av No6
Kommer jag få någon abstinens om jag käkat 15mg imovane varje kväll i 5 dagar samt även 1-2mg xanor i 3 dagar. Har ej tagit något idag men kännr inget direkt endast lite ångest kanske och deppighet. men jag menar det fysiska typ extrema sömnstörningar, svettningar och huvud/nackvärk samt total orkeslöshet. Jag har slutat med benzo och imovane förr efter typ 6 månader och 1 månad det har varit ett rent helvete

Normalt sett tar jag bara benzo 1-2 ggr i veckan och aldrig flera dagar på raken men förra veckan händ e en jobbig grej.
Citera
2015-04-14, 07:29
Medlem
zebrabodys avatar
Grr vad benzopetande i allmänhet höjer tolleransen. Ville sova igår gick sådär må jag säga.
Efter ett stort glas vin samt 30mg stilnoct (inbillade mig tydligen totalt fel att med allt annat i kroppen att det inte skulle behövas mer haha oj så fel). Var jag rätt så klarvaken i min säng 2 timmar senare ändå (och då hade jag inte heller ätit ngt på hela dagen..ja förutom diverse piller så berodde inte på långsamt utsöndrande av den saken).
När jag väl somnade efter 01 någon gång... vaknade jag igen vid 05. Hurra hurra. Men nu är det lika bra att stiga upp och göra sig klar för skolan!
Citera
2015-04-14, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag har nu tagit 40mg stilnoct rektalt. Är de de bästa sättet att ta de på?
För jag är sugen på att skjuta 10mg stilnoct sen... men är de helt waste asså?

Krossar 10mg stilnoct, filtrerar många gånger och pangar i mig de och sen f¨år jag ju kolla genom pumpen om de inte är massa skräp där i. Bör de gå att panga den då?

T dem oralt som dom skall göras ,du slösar tid energi vener ,på inget lover.
Svälj dem o må bra
Citera
2015-04-14, 17:21
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Svälj dem o må bra

Ja upplever att det slår snabbare om man delar dem i småbitar i alla fall.
Psykologiskt eller är det så ?
Citera
2015-04-14, 19:19
Medlem
populopiduss avatar
Jag undrar hur många det är som äter z-analoger dagligen, även enligt ordination, som omedvetet har dagabstinenser... Jag har ätit ett bra tag mer eller mindre dagligen och har mått konstigt under denna tid och har därför börjat experimentera och notera kring dos och mående. Helt klart mår jag sämre dagen efter jag ätit framför allt Imovane och ju mer jag äter desto sämre mående. Det räcker med en tablett 7,5mg för att jag ska känna av abstinensen dagen efter och den blir tre gånger värre om jag tar 15mg.

Börjar oftast på eftermiddagen och består av svettningar, muskelvärk, depression, ångest, oro, att det kliar på kroppen, orolig mage, overklighetskänslor etc. Jag har därför kommit till insikt med att jag helt måste sluta äta medicinen och hitta alternativa metoder till sömn.

Till er som äter det regelbundet och mår dåligt på dagen/kvällen, fundera på om det kan vara sömntabletten du äter på kvällen som orsakar detta. Potenta saker detta helt klart...
Citera
2015-04-14, 21:28
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Svälj dem o må bra
De blev att jag tog de IV, lösningen såg bra ut och då är de ju lika bra att prova. Men som du säger, att skjuta z-analoger känns ovärt egentligen när de kickar riktigt snabbt och gött rektalt.

Såhär tar jag helst mina stilnoct/imovane:
1. rektalt
2. oralt
3. iv (för att de ska vara värt och panga dessa så behövs de ju ett par piller och vilket i sin tur ger en trög och jobbig lösning. En onödigt lång process imo)
Citera
2015-04-14, 23:41
Medlem
Nicke1234s avatar
Doktorn här i byn gav mig recept på Imovane 5mg idag, 30 stycken. Vad händer om jag blandar med Lergigan och Stesolid? Har några Lerginan på 25mg ( 8stycken ) och 35mg Stesolid.
Blir man en rolig gubbe om man äter upp det här?

- Tack för svar!
Senast redigerad av Nicke1234 2015-04-15 kl. 00:06.
Citera
2015-04-15, 11:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Doktorn här i byn gav mig recept på Imovane 5mg idag, 30 stycken. Vad händer om jag blandar med Lergigan och Stesolid? Har några Lerginan på 25mg ( 8stycken ) och 35mg Stesolid.

- Tack för svar!

Jag skulle inte rekommendera att blanda med Stesolid då benso tenderar att slå ut z-analogernas effekter. Lergigan gör väl varken till eller från skulle jag tro, antagligen blir du lite tröttare. Vid allt för höga doser av det kan du dock vänta dig delirium.

Hur menar du med käka upp? 150 mg Imovane, 200 mg Lergigan och 35 mg Stesolid på en gång? Ingenting att rekommendera. Ta 10-15 mg Imovane och invänta effekten.
Citera
2015-04-15, 14:11
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234

- Tack för svar!
Så länge du inte överdoserar, jag upprepar INTE överdoserar, så är det ingen fara att blanda dessa tre. Dock meningslös blandning enligt mig. Lergigan blir man ju bara sådär äckligt dåsig av, meningslös att flumma på. Stesolid och Imovane boostar heller inte varann för mig, tvärtom som användaren ovan skrev. Var dessutom försiktig med just Stesolid som har extremt lång halveringstid och du bygger upp tolerans, detta är intressant eftersom det råder korstolerans med Imovane.

Jag hade personligen kört Imovane endast dock hade jag nog börjat med endast 5mg och testat mig fram onödigt att öka dosen direkt
Citera
2015-04-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Så länge du inte överdoserar, jag upprepar INTE överdoserar, så är det ingen fara att blanda dessa tre. Dock meningslös blandning enligt mig. Lergigan blir man ju bara sådär äckligt dåsig av, meningslös att flumma på. Stesolid och Imovane boostar heller inte varann för mig, tvärtom som användaren ovan skrev. Var dessutom försiktig med just Stesolid som har extremt lång halveringstid och du bygger upp tolerans, detta är intressant eftersom det råder korstolerans med Imovane.

Jag hade personligen kört Imovane endast dock hade jag nog börjat med endast 5mg och testat mig fram onödigt att öka dosen direkt
5 mg känner man ju garanterat inget på,skulle börjat med 10-15 mg.Vad jag har läst så ska man inte börja med en låg dos för att sedan fylla på,utan man ska ta allt på en gång
Citera
2015-04-15, 17:07
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
5 mg känner man ju garanterat inget på,skulle börjat med 10-15 mg.Vad jag har läst så ska man inte börja med en låg dos för att sedan fylla på,utan man ska ta allt på en gång
Säg inte det jag kände av en halv 7,5mg när jag var färsk. Man kan ju testa 5mg första kvällen sen 10mg nästa gång. Mycket riktigt är det slöseri med piller att hålla på och fylla på samma kväll, iaf för mig.
Senast redigerad av No6 2015-04-15 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in